بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز عنوان کرد:

پوشش 120 درصدی سود پیش بینی شده " والبر"

اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی از روند فروش شرکتهای تابعه گروه سرمایه گذاری البرزداشته باشیم باید گفت که اعداد و ارقام تفاوت های زیادی با هم دارند چرا که در حالی فروش شرکتهای تولیدی گروه سرمایه گذاری البرز در 9 ماهه سال مذکور 25 درصد رشد را نشان می دهد که این رقم برای کل صنعت دارویی بورس منهای هلدینگ البرز 12 درصد می باشد .
کد خبر : ۱۴۹۰۱۵
نویسنده :
آموخته
شرکت گروه سرمایه گذاری البرز از جمله شرکتهای بورسی فعال در صنعت دارو می باشد که معمولاً در بازار سرمایه نسبت به دیگر همگروهی های خود عملکرد نسبتاً بالاتری دارد بطوریکه عملکرد این شرکت پس از برگزاری مجمع سال 92 تا امروز حکایت از بازدهی مثبت 13 درصدی قیمت سهام دارد و این در حالیست که طی این مدت بازدهی بازار سرمایه منفی 17 درصد و بازدهی گروه دارویی بورس مثبت 3 درصد گزارش شده است .

در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری البرز،شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان مطالب فوق اظهار داشت : شرکت گروه سرمایه گذاری البرز در اولین پیش بینی درآمد سال مالی 93 خود 720 ریال سودپیش بینی کرده بود که در پایان موفق به تحقق 864 ریال سود شد که رقمی در حدود 20 درصد بالاتر از پیش بینی بود . همچنین سود خالص شرکت نسبت به سال 92 نیز در حدود 25 درصد رشد نشان می دهد .

وی افزود : اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی از روند فروش شرکتهای تابعه گروه سرمایه گذاری البرزداشته باشیم باید گفت که اعداد و ارقام تفاوت های زیادی با هم دارند چرا که در حالی فروش شرکتهای تولیدی گروه سرمایه گذاری البرز در 9 ماهه سال مذکور 25 درصد رشد را نشان می دهد که این رقم برای کل صنعت دارویی بورس منهای هلدینگ البرز 12 درصد می باشد .

همچنین سود خالص شرکتهای تولیدی گروه سرمایه گذاری البرز در شرایطی حکایت از افزایش 16 درصدی دارد که این مهم برای صنعت دارو منهای "والبر"رقم منفی25 درصد را نشان می دهد . از سویی دیگر دوره وصول مطالبات شرکتهای تولیدی زیر مجموعه گروهسرمایه گذاری البرز 172 روز بوده که این موضوع برای صنعت دارو به استثنای گروه سرمایه گذاری البرز 223 روز عنوان شده است .

شیرازی با اشاره به پروژه شرکت صالحان شیمی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات سال 94 شرکت ، تصریح کرد : پروژه شرکت صالحان شیمی در اواخر سال 93 به بهره برداری رسید و با آغاز سال 94 نیز عملیات تولیدی این شرکت آغاز شد که البته سود آوری این مجموعه در سال مالی 94 بر شرکت گروه سرمایه گذاری البرز موثر خواهد بود .

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز با بیان این مطلب که این شرکت افزایش سرمایه 20 درصدی را برای سال مالی 94 در نظر دارد گفت :تکمیل و بهینه سازی سبد محصولات شرکتهایتولیدی تابعه ، ورود شرکتهای تابعه به بازار محصولات جدید دارویی و تولید محصولات جدید در زمینه مواد اولیه دارویی از دیگر اهداف مدیریت شرکت گروه سرمایه گذاری البرز برای سال 94 می باشد و امیدواریم همانگونه که در سال گذشته مقام اول سودآوری در صنعت دارو به دو شرکت البرز دارو و سبحان دارو تعلق گرفت در سال مالی جاری نیز با برنامه ریزی های انجام گرفته این عنوان همچنان در مجموعه گروه سرمایه گذاری البرز باقی بماند .

شیرازی در پایان با اشاره به تولید داروهای ضد سرطانی در شرکت سبحان انکولوژی که برخی از آنها تحت لیسانس تولیدکنندگان خارجی همچون شرکت سنوفی فرانسه می باشد این اقدام را گامی موثر برای افزایش میزان سودآوری " والبر" در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد: شرکت سبحان آنکولوژی قرار است طی سال 94 به عنوان دهمین شرکت زیر مجموعه سرمایه گذاری البرز پا به بازار سرمایه گذارد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر