بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر : ۱۴۹۰۳۲
عبدالله سامری اظهار کرد: چندی قبل به علت شرایط نامساعد آب و فاضلاب شهرستان خرمشهر، قرار شد از وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی طرح سئوال صورت گیرد که وزراتخانه نیرو در تماسی مقرر کرد که به صورت ویژه به وضع خرمشهر رسیدگی می‌کند و من نیز طرح سئوال را مسکوت گذاشتم ولی لغو نکردم.

وی افزود: حتی وزارتخانه نیرو اعلام کرد که وزیر با سفر به خرمشهر، شخصا وضع آب و فاضلاب خرمشهر را مورد رسیدگی قرار می‌دهد ولی اکنون که قرار شده وزیر نیرو در روزهای آینده به خوزستان سفر کند؛ طبق برنامه وی قصد افتتاح ایستگاه برق جهان آرا در جاده اهواز - خرمشهر را دارد در حالیکه مشکل اساسی خرمشهر در حوزه وزارت نیرو، آب و فاضلاب است.

سامری، همچنین برنامه ریزی شدن انجام سفر وزیر نیرو به خوزستان، همزمان با سفر نمایندگان استان خوزستان به سرچشمه‌های کارون و زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری را توطئه‌ای از سوی وزارت نیرو دانست و گفت: این وزارتخانه وقتی متوجه شد که نمایندگان خوزستان برای انجام این سفر مصمم هستند، سفر وزیر نیرو به استان که تاکنون چندین نوبت به دلایل اعلام نشده، لغو شده است را برنامه ریزی کرد تا نمایندگان از هدف خود منصرف شوند در حالیکه چنین تفکری از اساس اشتباه است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد وزارت نیرو برخلاف گفته‌هایش در حال فعالیت برای انتقال آب از سرشاخه‌های کاورن برای مصارف غیر شرب به سایر استانهای کشور است، تاکید کرد: نمایندگان خوزستان در این خصوص با کسی تعارف ندارند و اگر متوجه شویم که وزارت نیرو برخلاف گفته‌ها و قول‌هایش به نمایندگان خوزستان در حال اجرایی کردن طرح‌های انتقال آب به سایر استانهای کشور است؛ بی‌شک وزیر را تا حد استیضاح پیش می‌بریم ضمن اینکه در این راه نمایندگان چند استان کشور نیز همراه به نمایندگان خوزستان هستند.

سامری گفت: به وزیر نیرو توصیه می‌کنیم که سفر خود را در شرایطی که نمایندگان خوزستان قصد حضور در محل سرچشمه‌های رودخانه کارون را دارند لغو کند تا نمایندگان خوزستان در فرصتی دیگر مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را با وی درمیان بگذارند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در مدت اخیر وزارت نیرو در برخورد با نمایندگان، صداقت نداشته و ما انتظار دارم در دولتی که مدعی اخلاق و تدبیر است، وزرا نباید این رفتار را با نمایندگان مردم داشته باشند. برای نمونه آن‌ها می‌گویند هیچ آبی برای مصارف غیر شرب از سرچشمه‌های کارون و سایر رودخانه‌های کارون منتقل نمی‌شود ولی در واقع در حال انجام چنین کاری هستند و این به هیچ وجه پسندیده نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
حتما این کار رو بکنید...
میخوان آب کشاورزی خوزستان رو ببرند برا طرح های فولادی و فضای سبز اصفهان و یزد..........شرم آوره
وقتی 6 وزیر از یه استان باشند معلومه هر کاری بخوان انجام میدن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
شما یک مورد از دولت بگوئید که در جهت رفاه حال مردم خوزستان بوده باشد