بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
وزارت علوم به نقل از "م.ن" طی توضیحاتی اعلام کرد که وضعیت همکاری وی با این وزارتخانه، استخدامی و قراردادی نیست، این در حالی است که هزینه‌های پرداختی مرکز جذب حاکی از دریافت حقوق یک مستخدم دولت است.
کد خبر : ۱۴۹۰۳۵
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی به نقل از "م.ن" در ارتباط با خبر

«یک بام و دو هوای وزارت علوم»برایخبرگزاری فارسفرستاد که متن آن به شرح ذیل است:

« 1. وضعیت همکاری اینجانب با مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، به‌صورت پروژه حجمی تعریف شده و هیچ‌گونه رابطه استخدامی و قراردادی با این مرکز نداشته و کماکان ندارم. بنابراین اطلاق عنوان اشتغال هم‌زمان بر این وضعیت کاملاً خطاست و اساساً اشکال طرح شده، بلاموضوع است.
2. آغاز این همکاری با مرکز جذب به سال 1390 بازمی‌گردد، و این همکاری کاملاً با هرگونه سفارش و توصیه در دولت قبلی و فعلی بی‌ارتباط بوده و نامه منتشر شده به‌عنوان سند، که گویای وضعیت غیراستخدامی و غیرقراردادی‌ است، هیچ تغییری در نوع همکاری ایجاد نکرده است. اصولا مرکز جذب مجوز استخدام ندارد لذا توقع اصل موضوع منتفی است.
3. تا این لحظه از جانب اداره بورس سازمان امور دانشجویان حکمی مبنی‌بر اعطای بورس تحصیلی برای اینجانب صادر نشده و مانند انبوهی از پذیرفته‌شدگانی که فاقد حکم‌اند، صرفاً با پذیرش تحصیلی در انتظار تصمیم نهادهای نظارتی بوده و به تحصیل اشتغال دارم.
4. استفاده از حروف اختصاری در متن خبر، (م.ن) و انتشار سندی با امضاء و نام و نام خانوادگی به‌طور واضح، حکایت از رفتار دوگانه و تعجیل در انتشار خبر به‌جهت بهره‌برداری سیاسی و تأثیر بر تصمیمات قانونی از راه تخریب حیثیت حقیقی افرادی دارد که حق التجا به مراجع قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.»

به گزارش فارس باید یادآور شد که در مورد ادعای جنابعالی در بند 1 به اطلاع می‌رساند سازمان امور دانشجویان تعداد زیادی از دانشجویان بورسیه را صرفا بدلیل اشتغال همزمان به کار آن هم به صورت پروژه ای با ادعای رعایت قانون به صورت شفاهی و درگوشی مستحق لغو بورس و بازگرداندن هزینه کرده است، حتی برخی از این دسته از دانشجویان به صورت پاره وقت بوده و با کمترین حقوق به صورت فصلی حقوق دریافت کرده‌اند را مستحق همین مجازات دانسته مضاف براینکه حتی برخی از ایشان فقط برای چند ماه اشتغال داشته‌اند و در حال حاضر بیکار هستند را نیز با نگاه سیاسی مستحق مجازت مشابه کرده‌اند اما اینکه کسی در داخل ستاد وزارتخانه آنهم با توصیه عالی ترین مقام وقت مشغول به کار بوده و بدلیل اشتغال همزمان لغو بورس نمی‌شود جای بسی تامل است، آیا این همان یک بام دو هوای وزارت علوم نیست؟ قضاوت با افکار عمومی.

در بند دوم اشاره کرده‌اید "آغاز این همکاری با مرکز جذب به سال 1390 بازمی‌گردد" و تاکید براین موضوع که از سال 90 در مرکز جذب مشغول بکار هستید این به آن معناست که جنابعالی در زمان ارائه اطلاعات در پرتال اداره کل بورس می‌بایست اشتغال به کار را اشاره می‌کردید در صورتی که ظاهرا کتمان کرده‌اید! آیا براساس حکم کمیته تعیین مصادیق افرادی که اطلاعات غلط ارائه کرده‌اند جز ابطال بورس و ممنوعیت ادامه تحصیل است؟ حال اینکه نه تنها مسئولین وزارت علوم این حکم را برای شما اعمال نکرده حتی از صدور حکم ادامه تحصیل با هزینه شخصی نیز امتناع کرده‌اند، آیا این به معنای یک بام و دوهوای سیاست‌های وزارت علوم نیست؟

مضاف براینکه هزینه‌های پرداختی به جنابعالی از سوی مرکز جذب حاکی دریافت حقوق یک کارشناس تمام وقت و مستخدم دولت بوده که اسناد آن به غیر مقطعی که بدلیل خاصی از آن اخراج شده‌اید درخبرگزاری فارسموجود و قابل ارائه است.
آنچه که در بند سوم اشاره کرده‌اید" تا این لحظه از جانب اداره بورس سازمان امور دانشجویان حکمی مبنی‌بر اعطای بورس تحصیلی برای اینجانب صادر نشده و مانند انبوهی از پذیرفته‌شدگانی که فاقد حکم‌اند، صرفاً با پذیرش تحصیلی در انتظار تصمیم نهادهای نظارتی بوده و به تحصیل اشتغال دارم" باید گفت که این موضوع در خصوص همه بورسیه شدگان مصداق دارد که اتفاقا سازمان امور دانشجویان در برخوردی سیاسی و غیر قانونی از پاسخگویی حقوقی بدان تاکنون طفره رفته است و می‌بایست این ادعا را از سازمان مذکور پیگیری کنند.
درخصوص بند4 گفته‌های شما نیز باید گفت رئیس سازمان امور دانشجویان و آقای دکتر توفیقی در اقدامی غیر اخلاقی و بدون بررسی اولیه نام تمام بورسیه شدگان که اکثرا فاقد مشکل قانونی بودند را با هدف بهره‌برداری سیاسی و تأثیر بر تصمیمات قانونی از راه تخریب حیثیت حقیقی افراد به رسانه‌ها ارائه کردند که منجر به هتک حیثیت جمع کثیری از نخبگان علمی و فرهنگی جامعه علمی شد به نحوی که حتی این اقدام بارها توسط وزیر وقت جناب آقای فرجی دانا محکوم شد درصورتیکهخبرگزاری فارسبراساس وظیفه قانونی و با رعایت موازین اخلاقی از نام مختصر استفاده نکرده است.
در پایان جهت تنویر افکار عمومی یادآور می‌شود آنچه در خصوص بورسیه ها اتفاق افتاده حاکی از آن است که برخلاف دولت کارگزاران و اصلاحات که بورسیه شدگان از یقه سفیدان و همفکران سیاسی جریانی خاص با مختصات جغرافیایی پایتخت نشینی بودند از تمام نخبگان علمی و فرهنگی در سطح کل کشوربدون در نظر گرفتن نگرش سیاسی و سیاسی کاری بورس کرده‌اند که بورس جنابعالی و تعداد زیادی از بورسیه شدگان در دولت قبل مهم‌ترین سند این مدعاست.
جالب است که مسئولین وزارت علوم در این زمینه باید به افکار عمومی پاسخ بدهند، که این تخلف درحالی صورت گرفته است که رئیس سازمان دانشجویان، معاون حقوقی وزارت علوم و وزیر علوم مدام تاکید می‌کنند که دیوان محاسبات به علت تخلفات صورت گرفته اصرار بر لغو بورس و تحصیل با هزینه شخصی دانشجویان کرده‌اند، ولی چطور ناخوداگاه نماینده دیوان محاسبات در وزارت علوم پرونده شما را بررسی نمی‌کنند، آیا دلیلی جز دستور مقام عالی وزات می‌تواند باشد؟ واینجاست که مشخص می‌شود شعار برای مبارزه با فساد و رانت توسط مسئولین وزارت علوم فقط در حد حرف و صرفا در فضای مجازی اعتبار دارد و بس. والبته در این زمینه مصادیق زیادی وجود دارد که ان‌شاءالله به زودی دراختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و مردم فهیم خود بهترین قاضی هستند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
م . ن فکر کنم . مانویل نوریگا باشه یا میخاییل نستروف