بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
یک کارشناس انرژی روس در رابطه با لغو تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار نفت گفت: ایران در حال حاضر هم با روش‌های مختلف، صادرات بیشتر از یک میلیون بشکه در روز دارد، بنابراین در صورت لغو تحریم‌ رقم واقعی صادرات ایران خیلی اضافه نمی‌شود و بازار به هم نمی‌ریزد.
کد خبر : ۱۴۹۰۳۷
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، الکسی گروموو رئیس بخش انرژی موسسه انرژی و تامین مالی روسیه در گفتگو با خبرگزاریترندگفت، برداشته شدن تحریم‌های ایران تاثیر زیادی بر بازار جهانی نفت ندارد.

وی ادامه داد، احتمال حصول توافق میان ایران و گروه1+5 بسیار زیاد است و به دنبال آن تحریم‌ها علیه این کشور برداشته خواهد شد.

گرومو در رابطه با تاثیر برداشته شدن تحریم‌های ایران بر بازار نفت، گفت، لغو تحریم‌های ایران و به دنبال آن ازسرگیری صادرات نفت این کشور به کشورهای غربی موجب ایجاد تغییرات بنیادی در بازار نفت نخواهد شد.

وی با استناد به آمارهای پیش از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در سال 2012 توضیح داد، ایران در آن زمان یک میلیون بشکه نفت بیش از امروز نفت صادر می‌کرد.

گروموو افزود، از اینرو بسیاری از پیش‌بینی‌ها این است که با برداشته شدن تحریم‌ها، حجم عرضه نفت ایران به بازارهای خارجی می‌تواند تا یک میلیون بشکه افزایش یابد اما گزارش‌های آماری، شرایط واقعی را به طور کامل منکعس نمی‌کند.

وی ادامه داد، کارشناسان بانفوذ و دارای صلاحیت در این زمینه می‌گویند که در حقیقت ایران صادرات نفت خود را خیلی کاهش نداده است و بخشی از صادرات خود را از طریق رویه‌های پنهانی انجام می‌دهد.

این کارشناس نفتی خاطرنشان کرد، باتوجه به اینکه چنین وضعیتی کاملا امکان‌پذیر است، ما فرض می کنیم که تاثیر عرضه نفت بیشتر از سوی ایران به بازارهای جهانی در سال‌های آینده نمی‌تواند آنقدر چشمگیر باشد که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد.

بعلاوه گروموو تصریح کرد، درحال حاضر، روشن نیست که آیا ایران فرصت‌های چشمگیر سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید در میادین خود به سطح گذشته را دارد یا نه، به خصوص اینکه، قیمت نفت واقعا کاهش یافته است.

وی افزود، همچنین ایران می‌داند با انتقال حجم جدیدی از نفت ایران به بازار، قیمت نفت احتمالا بیشتر کاهش یابد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
این روس ها چون زیاد مشروب میخورند مغزشان دیگر کار نمیکند. خیر سر عمه اش تحلیل کرده
چطور اعمال تحریمها فلج کننده بود اما برداشتنشان بی فایده؟
ناشناس
ESTONIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
جنگ يمن هنوز در محاسبات جاي خود را باز نكرده. در صورت شروع عمليات يمن بر عليه عربستان كل محاسبات بر هم خواهد خورد.