بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
پس از انتشار بیانیه لوزان، بازار سرمایه رشد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، اما این بازده 13 درصدی در سالجاری با دوام نبود و از 19 فروردین‌ معامله‌گران بورس شاهد افت شاخص و قیمتها بودند
کد خبر : ۱۴۹۰۳۸

به گزارش اخبار پولی مالی ،سعید پورکرم - یک کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد: با توجه به این که قیمت سهام بسیاری از شرکتها به حد پایین و جذابی رسیده است معامله گران بورس باید صبوری کنند و به بازار نگاهی میان و بلندمدت برای کسب سود داشته باشند.

پورکرم گفت: پس از انتشار بیانیه لوزان، بازار سرمایه رشد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، اما این بازده 13 درصدی در سالجاری بادوام نبود و از 19 فروردین‌ معامله‌گران بورس شاهد افت شاخص و قیمتها بودند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دلیل این اتفاق مشکلات اقتصادی و نیز ابهامات و ریسک‌هایی هستند که بازار سهام با آن روبرو است؛ هر چند برخی از ریسک‌های بازار از جمله ریسک باز شدن نماد‌های پالایشگاهی از بین رفته و در روابط خارجی نیز رسیدن به تفاهم نهایی و رفع تحریم‌ها قوت یافته است.

وی اضافه کرد: با این وجود سهامداران بورس در حال حاضر در انتظار بسر می برند تا با رسیدن خبرهای مثبت با خیال راحت به بورس وارد شوند و از سوی دیگر رفع تحریم ها در گروه‌های بورسی از جمله پتروشیمی موجب خواهد شد که این شرکت‌ها در صادراتوتولید از تمام ظرفیت‌های تولید و فروش خود استفاده کنند و در گروه‌هایی چون دارو‌سازی و قطعه‌سازی نیز با کاهش نرخ دلار و رفع تحریم‌های تکنولوژی برای این شرکت‌ها، فرصت‌های رشد خوبی بوجود خواهد آمد که بر سودآوری آنها اثرگذار است.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: با توجه به این که قیمت سهام بسیاری از شرکتها به حد پایین و جذابی رسیده است بنظر می رسد سهامداران بورسی باید صبوری کنند و به بازار سهام نگاهی میان و بلندمدت برایکسب سود داشته باشند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کار ما از صبوری گذشته برادر مدت هاست که کاری جز صبوری نداریم ما از دست رفتیم روحمون شاد و یادمون گرامی.
امین
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
اقای کارشناس محترم عقل حکم میکنه تا این مذاکرات نهایی نشده (امضا نشده) به این بازار وارد نشویم .......... در ضمن قیمتها خیلی جذاب تر هم خواهد شد...... اگر شما به نتیجه مذاکرات یقیین کامل دارید درنگ نکنید...
رضا
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
اقای کار شناس بازار بورس دو حالت برد و باخت دارد امروز اگر من بتوانم تحلیل خوب از بازار بکنم هیچ احتیاجی نباید به نسخه پیچی شماها داشته باشم واگر نتوانم باید چشمام به دهان شما باشد وتا خرخره ضرر بکنم