بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ،‌ برای اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ،‌تفاهم نامه امضا کردند.
کد خبر : ۱۴۹۰۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ،‌ برای اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ،‌تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمدسعید ایزدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در تأمین مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی استفاده از ظرفیت‌های نوسازی است ، اظهار داشت : محدوده‌های هدف محدوده‌هایی هستند که افراد کم‌درآمد در آن ساکن هستند ، بنابراین اولویت دولت پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی این بافت‌هاست.

ایزدی با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه در حقیقت آغاز یک جریان است ، ‌گفت: امید است با این شیوه تأمین منابع کنیم و برای متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده به اشکال مختلف تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهر تهران گفت : این تسهیلات با پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی 25 بانک عامل متفاوت است و بر اساس این تفاهم‌نامه متقاضیان می‌توانند وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد و تا سقف 20میلیون تومان دریافت کنند.سقف تفاهم‌نامه ، 12 میلیارد تومان است که می‌تواند حدود هزار متقاضی را پوشش دهد.

ایزدی افزود : برغم مصوبه پرداخت تسهیلات از سال 93 همچنان برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی خودداری می‌کنند ، بنابراین با امضای تفاهم‌نامه که آزمایشی خواهد بود ، علاوه بر توانمندسازی مردم تا حدودی نیز به بخش مسکن رونق داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : پرداخت این تسهیلات 20 میلیون تومانی بدون بروکراسی اداری و با معرفی متقاضیان از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : از سال گذشته دولت مصوب کرد تا 22 بانک تسهیلات 50 میلیون تومانی بافت فرسوده را پرداخت کنند که با اضافه شدن 3 بانک دیگر به 25 بانک رسید، اما فقط 5 بانک تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون 27 هزار و 500 فقره پرداخت تسهیلات بافت فرسوده آغاز شده است و باید تا پایان امسال منتظر ماند و دید که چه میزان از تسهیلات محقق می‌شود البته سقف پرداخت تسهیلات 300 هزار فقره خواهد بود.

همچنین در این مراسم اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از اولویت‌های صندوق در دوره جدید ایجاد تحول در حوزه کسب و کار کوچک و بخش مسکن است.

نورالله‌زاده افزود : در دوره جدید حمایت‌های مالی از بخش مسکن و توسعه ساخت و ساز که می‌تواند موجب توسعه کسب و کار شود ، مد نظراست.وی افزود: توسعه ساخت و ساز و کسب و کار می‌تواند زنجیره متعددی از کسب و کار ایجاد کند و بخش مسکن را رونق دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
سلام ممنون ابت خبر
لطفا بفرمایید به کدام بانک باید مراجعه کنم ؟
20 ملیون میدن بافت فرسوده ؟
این طرح برای ما شهرستانی ها هم هست ؟ یا فقط تهران
خواهشا ج بدید
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
لطفا این نظر را هم تایید کنید
بی ادبا
خوبه گفتم خواهشا ج بدید
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(:|
چه برای تهرانی ها باشه چه شهرستانی ها کارگزاران به ظاهر مومن
از قبل سف کشیده اند