بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر درخواست برای گره زدن توافق هسته‌ای احتمالی به آزادی زندانیان آمریکایی محکوم شده در دادگاه‌های ایران را تکرار کرد.
کد خبر : ۱۴۹۰۸۴

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری فارس، «جان بینر»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواست توافق هسته‌ای با ایران را به آزادی سه شهروند آمریکایی محکوم شده در دادگاه‌های ایران مشروط بکند.

به گزارش«یو‌اس‌ای‌تودی»، «سعید عابدینی»، «امیر میرزایی حکمتی» و «جیسون رضائیان» اتباع آمریکایی زندانی در ایران هستند که قانونگذاران آمریکایی قبلاً هم درخواست ایجاد پیوند بین آزادی آنها با توافق هسته‌ای را مطرح کرده‌اند.

«سعید عابدینی» در ایران به جرم سازمان‌دهنده‌های محافل زیرزمینی کلیسای خانگی و فعالیت‌های فرقه‌ای تحت پوشش پرورشگاه با رأی دادگاه از سال ۱۳۹۱ به ۸ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش روزنامه «یواس‌ای‌تودی» دفتر «بینر» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یکی از جوانب مشکل‌ساز این مذاکرات این است که دولت اوباما از درخواست برای اینکه توافق هسته‌ای شامل بندی برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در این باشد، امتناع می‌کند.

«امیر میرزایی حکمتی»، ۲۸ ساله، سال ۱۳۹۰ به جرم جاسوسی برای سازمان سیا و نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازداشت شده و بعد از اعتراف در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اعدام محکوم شده است. حکم وی بعداً به ۱۰ سال زندان تقلیل یافت. رسانه‌ها اسناد مربوط به همکاری‌های وی با سازمان سیا و دیدارهای وی با مقامات آمریکایی در کشور افغانستان را منتشر کرده‌اند. وی اهل ایران و مقیم ایالت میشیگان آمریکا است.

«جیسون رضائیان»، شهروند دارای تابعیت دو گانه ایرانی ـ آمریکایی است که به گفته مراجع قضایی در ایران تحت پوشش خبرنگار واشنگتن‌پست مشغول به کار بوده است. وی به جاسوسی متهم شده است.

مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه هفته گذشته قطعنامه‌ای که خواستار آزادی اتباع آمریکا زندانی در ایران است را با ۹۰ رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رساند.

این قطعنامه که به ابتکار «جیمز ریش»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو تهیه شده از مقامات ایران می‌‌خواهد «سعید عابدینی»، «امیر حکمتی» و «جیسون رضائیان» را از زندان آزاد و برای یافتن «رابرت لوینسن» همکاری کند.

همچنین قرار است کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه درباره قطعنامه‌ای که خواستار آزادی این سه تبعه آمریکایی است، جلسه استماعی با حضور اعضای خانواده آنها برگزار کند.

روزنامه یو‌اس‌تودی نوشته حتی خانواده امیرحکمتی هم درباره پیوند زدن موضوع آزادی وی با مذاکرات هسته‌ای هشدار داده‌اند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پارسال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
میگم کم کم شرط های این توافق نامه داره شخصی میشه هرکس از راه میرسه سنگ کار خودش را به سینه میزنه حالا که اینطوری پس من هم میگم توافق به شرطی حاصل میشود که رفتن به امریکا از ایران ویزای ورود را بردارند و وقتی هم که رسیدیم امریکا تو فرودگاه باید نفری 10.000 دلار به هر ایرانی بدهند تا بتوانیم کشورشون را خوب بگردیم وبرگردیم تو بورس مون حافظ
110
ESTONIA
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
احترام به شان و شخصیت شهروند؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
اوباما هم شرط کرده
شانتریقیوژها را کلا خاموش کنید
غنی سازی اورانیوم هم در حد صفر % باشد
با ساخت دوچرخه و نام گذاری هریک از چرخهایش:
چرخ جلو :اقتصاد
چرخ عقب:سانتریفیوژ
و با به حرکت دراوردن دوچرخه هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم سانتریفیوژ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
لعنت بز این نامردها