بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۱۴۹۰۸۸
ا توجه به اینکه تصمیم‌گیری در مورد پدیده شاندیز به شورای امنیت کشور واگذار شده آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت صلاحدید یا طبق قانون برای پدیده شاندیز مجوز صادر می‌کنند که بتواند به بازار بورس بیاید و یا از ادامه کار آن جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش جامعه آنلاین به نقل از اکونیوز "حسین آذین" اظهار کرد: پرونده پدیده شاندیز در کمیسیون اصل 90 بسته شده و این پرونده به شورای امنیت کشور (شاک) احاله شده است.
وی در گفتگو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در مورد پدیده شاندیز به شورای امنیت کشور واگذار شده آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و در صورت صلاحدید یا طبق قانون برای پدیده شاندیز مجوز صادر می‌کنند که بتواند به بازار بورس بیاید و یا از ادامه کار آن جلوگیری خواهند کرد.

دفاتر دلالی تبرک و پردیسبان پلمب شد

دفاتر دلالی تبرک و پردیسبان پلمب شد

همچنین چند روز پیش دادستان عمومی وانقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید وفروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری در مشهد خبر داد و گفت: دفاتر دلالی 2شرکت "تبرک"و"پردیسبان" پلمب شد .

قاضی غلامعلی صادقی" ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: افرادی که به عنوان دلال و با تاسیس دفاتر غیر قانونی فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری فعالیت می کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام را به طور غیر واقعی و به اصطلاح بادکنکی بالا می برند و بدین ترتیب صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد کشور و تولید سرمایه گذاری واقعی وارد می کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضایی هم اکنون هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت ها ممنوع است و آن ها حق تبلیغ درباره خرید وفروش سهام در رسانه ها را ندارند.
دادستان مشهد در ادامه به این گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند در قبال پولی که از مردم دریافت کرده اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند و درصورت بروز هر گونه مشکلی در این باره همانطور که قبلا هشدار داده‌ایم مسئولان، مدیران و هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری باید پاسخگو باشند.
این مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبلیغات اغواکننده این شرکت ها افزود: مدیر عامل ،رئیس و اعضای هیئت مدیره این شرکت ها باید دراین زمینه پاسخگو بوده و فاصله غیر واقعی بین ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی ها به وجود آمده است با تلاش و فعالیت های شبانه روزی برطرف کنند.

پیش از این رسانه‌ها بارها نسبت به غیرقانونی بودن خرید و فروش سهام برخی شرکت ها خارج از بورس هشدار داده بودند.
این شرکت ها با تبلیغات گسترده در سال های اخیر اقدام به فروش سهام خود به مردم کرده و با افزایش مهندسی شده قیمت سهام، نوعی بازار حبابی ایجاد کردند تا با فریب مردم اقدام به کسب سودهای بادآورده کنند.
سهام این شرکت ها در حالی به طور غیرقانونی و خارج از بورس عرضه می شد که معمولا تکمیل پروژه های مربوط به این شرکت ها سرعت لاک پشتی داشته و در برخی مواقع نیز اصلا پروژه هایی که سهام آنها با تبلیغات گسترده به فروش می رفت، وجود خارجی نداشته اند.
لذا لازم رسانه‌ها و مخصوصا رسانه‌ ملی با دقت بیشتر در رابطه با ماهیت شرکت های اقتصادی در تبلیغات این نوع از شرکت‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
موضوع در دست بررسی تغییررکاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی است که اگر پدیده محکوم شود جریمه های فوق العاده سنگینی شامل پروژه شاندیز شده ودیگر به صرفه واقتصادی نخواهد بود .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
خفه شوبابا بورس نیوز سرعت لاکپشتی؟ یه سر شاندیز بزن ببین با پول مردم چیکار کردن
حمید اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
اگر تخلفی آشکار بود تا الان کار این شرکت تموم شده بود اما خودتان هم میدانید که مشکل حادی ندارد و فقط و فقط به دستور چه کسی و چه داستانی که خدا میداند ناجوانمردانه شروع کردید به تخریب این پروه محبوب و موفق و جلوی درآمدزایی آن را گرفتید که به مرور زمان و با فشار سهامداران نابودش کنید اما وقی خدا بخواهد بالا بروید پایین بیایید این پروژه با سرافرازی ادامه پیدا خواهد کرد.تمام .
خبیث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
الان مثلا پیگیری کردید
چند روز دیگه معلوم میشه چه پنالتی به خودتون ،مردم،و مسئولین محترم قضایی زدید
پیشاپیش خروج حجم عظیمی از نقدینگی بورس بی بخارتون رو به سمت پروژههای عظیم شاندیز کیش رامسر و...را به عموم خبرگزاری های دروغگو تبریک ارظ م ی گم
این جانب بی سواط مزدور و غیره می باشم و هرچی بگید گفتید و اهمیتی برام نداره
انتظار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
آخه چی به شما بگیم پدیده سرعت لاک پشتی داره تو تکمیل پروژها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
واقعا جای تاسف داره واسه بورس نیوز ... باید بگم یه سایت خبری سطح پایین و بی محتوا هستید...
الان که میبینید کذب بودن تمام تهمت ها و هجمه ها و دروغ های چند ماه پیشتان اثبات شده و پدیده بدون مشکل به کارش ادامه میدهد و مسولین هم به این امر اعتراف کردند دوباره مطالب بی محتوا و تاریخ گذشته قدیم از اقایی که شروع کننده این هجمه ها بودند رو باز نویسی کردید...
متاسفم...
حسین رضا
ROMANIA
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
سلام درمملکت ماکه من بیکارم ونون خوردن ندارن چرابایدپدیده این هنه سرمایه داشته باشد تشکرازاین که جلوش گرفت ایدنبایداینقدرسرمایه داشته باشدهرچندکه تاحالاخلافی ندیدیدبگردیدگوشه کناری چیزی پیدامی شودسرمایه گذاران نبایدسهم می خریدبایدچوبش بخوریدمن سهام ندارم شماچراسهام داشته باشیدمن پولم راتومززان گذاشتم میزان هم پلم داده ،پدیده حالامنم دارم چوب شمارامی خورم نوش جانم تادوباره اگرپولی داشتم توبالشتم بزارم چرابایدمن پول داشته باشم واونم توموسسه ای بزارم که سهام دارانش.... هستن وووووخخختییییللللی ازززاین حرفاست
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
خوب یکی بیاد بگه پدیده پول میزان را بدهد و ببینید که چرا 16 میلیاردتومان از پدیده برای تغییر کاربری و مجوزها و ساختن 1110000متر تجاری و مسکونی و هتل 39 طبقه توسط شهردای شاندیز گرفته شده? تو شاندیز اگر بخواهی زمینی که جزو زمینهای ذخیره مسکونی باشد را به مسکونی تغییر بدی شهرداری نصف زمین را مطالبه و برای مجوز ساخت هم پول قابل توجهی دریافت میکند، دقت کنید زمینهای پدیده ،کشاورزی بوده!! و جزو زمینهای ذخیره مسکونی و بعد تجاری نبوده و برای تغییر کاربری و مجوز شهری تجاری و مسکونی و هتلی به اندازه 39 طبقه 16 میلیارد تومان تعیین شد!! الان اگر بخوای مجوز فقط یک هتل حدود 40 طبقه در شاندیز بگیری ....اولا که نمیدن دوما هتلی با حدود 250هزار متر مربع زیر بنا ،شاید با 200میلیارد تومان توافق نکنند...
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
ارجاع به نهاد امنیتی .ما که از اول گفتیم پشت پرده یه خبری هست .وگرنه چه ربطی به اونا داره .ایرانه دیگه همچی واس ماس ولا غیر.
بشاگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
خیلی هارو بدبخت کرد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
متاسفانه هر چه به پایان ۷ ماه نزدیک تر میشویم احتمال پرداخت مبالغ تعهد نامه ها کمتر میشود . بیچاره مردم که دراین شرایط سخت برای رسیدن سر رسید حواله شان روز شماری میکنند . چقدر ناراحت خواهند شد .....
معارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
مسوولان بترسید از آه مظلوم که گرفتار خود و خانواده ی شما خواهد شد تمام مشکلات مردم حل شده فقط تخلفات احتمالی پدیده مونده که انجام بدن.بوی پول خیلی ها رو گیج کرده و از خدا دور کرده.بترسید از قهر خداوند.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
میزان پولمان راخورد ، تبرک پولمان را خورد ، بانکها درتورم ۴۰ درصدی سود ۱۰ درصدی دادند وپولمان را خوردند ، ثبت نام کنندگان خودروی خارجی پولمان را خوردند وفرار کردند ، خودرو سازان وطن پولمان را خوردند و زباله های ۳۰ و۴۰ میلیونی دادند . مملکت دادستان وقانون دارد کی گفته هرج و مرجه .... خیلی هم امن و مدرنه جای بیت المالم امنه امنه واصلا اختلاص نمیشه باور کنید.... .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
بزارید پدیده کارشو بکنه به خدا چه جونا و خانوادهایی به امید پدیده زندگی می کردند. پدیده ام مرده، نامردی نمی کنه.
احساساتیم کردید دیگه
فاطیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
سایتی به مزخرفی سایت شما ندیدم.چرا نمی تونید موفقیت کسی رو ببینید?خدا ناظر بر اعمال شماست، البته اگه خدا رو قبول دارید.