بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر : ۱۴۹۱۱۰
رب گنجشک‌های هوشمند خود را برای بازدید از همه جای ما وارد مرزهای ایران کرد. / عراقچی: تنظیم کنندگان خبر فوق را به خدا واگذار می‌کنم / سازمان خصوصی سازی: بدون هماهنگی واگذار نکنید.

از آنجایی که نحوه تنظیم خبر بسیار مهم است و نحوه دگرگونی خبر حتی از تنظیم خبر هم اهمیت بیشتری دارد در «بندبازی» امروز به آموزش این کار خطیر می‌پردازیم و نحوه تنظیم خبر زیر را به صور گوناگون به عرض خواهیم رساند:

خبر فرضی: یه پرنده همین طور داشت پرواز می‌کرد که یهو مرتکب خطایی شد که بر اثر این خطا یکی از افرادی که داشت زیر ایشون قدم می‌زد دچار مصدومیت شد.

تنظیم خبر دلواپسانه:یک هواپیمای جنگنده که هنوز هویت آن معلوم نیست با شلیک به یکی از هموطنان، جان او را گرفت. وزارت خارجه هنوز در مورد این فاجعه موضعی اتخاذ نکرده است.

تنظیم خبر دولتی:یکی از هموطنان ظهر دیروز از شلیک یک پرنده بی ملاحظه جان سالم به در برد و در نهایت شگفتی حتی کت او نیز آلوده به ناپاکی نشد. وی موفقیت خود را نتیجه طرح موفقیت آمیز بیمه سلامت عنوان کرد.

تنظیم خبر دولت قبلیانه:یکی از هموطنان مظلوم و دلسوز کشور در اثر حملات بیرحمانه یک پرنده به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. کارشناسان علت این واقعه را دو عامل بیان کرده‌اند: 1) نبود باز همافر شکاری برای مبارزه با پرنده‌های مزاحم 2) عدم توانایی مردم در راندن خودروهای شخصی به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین.

تنظیم خبر عدالت محورانه ناظر به تنظیم بالا:این‌ها نتیجه آزادسازی است. هر روز یک چیزی آزادسازی می‌شود. یک روز نان است روز دیگر بنزین. خب پرنده هم می‌بیند دلش می‌خواهد آزادسازی کند فرت و فرت.

تنظیم خبر اولترا دلواپسانه:فوری فوری: غرب گنجشک‌های هوشمند خود را برای بازدید از همه جای ما وارد مرزهای ایران کرد. / عراقچی: تنظیم کنندگان خبر فوق را به خدا واگذار می‌کنم / سازمان خصوصی سازی: بدون هماهنگی واگذار نکنید.

تنظیم عامه پسند: تیتر= پرنده معروف روی کله کدام ستاره جنجالی فرود آورد؟ خبر= ظهر دیروز سقوط شیء مشکوکی از جانب یک پرنده به زمین موجب مصدومیت یکی از شهروندان عزیز شد. جالب اینجاست که آنا نعمتی هم دیروز در یک پست اینستاگرامی عکسی از یک پرنده قرار داده بود و همچنین بازیگر نقش ستایش هم با share کردن ویدیویی از یک طوطی سخنگو که بد و بیراه می‌گفت بر شایعات دامن زد. ادامه فعالیت‌های اینستاگرامی «ستارگان» را در صفحه بعد بخوانید.

تنظیم خبر صداوسیمایی:و اما بشنوید از پرنده‌ای که ناگهان [...] و مردی که بر اثر اصابت [...] دچار آسیب دیدگی از ناحیه [...] شد و حالا بشنوید از تساهل و تسامح در وزارت ارشاد که باعث جاری شدی سیل در بسیاری از شهرستان‌ها شده و جالب اینجاست که خانم ابتکار هم در این رابطه سکوت اختیار کرده. خانم ابتکار! آیا بهتر نیست برای تنویر افکار عمومی از برنامه‌هاتون برای بهبود وضع مزاجی پرندگان شهر که در اثر آلودگی هوا دچار اختلال مزاج شده‌اند به مردم بگین و باهاشون حرف بزنین؟

آیدین سیار سریع. قانون


اشتراک گذاری :
ارسال نظر