بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
در هفته گذشته سکه تمام بهار آزادی به روند کاهشی خود ادامه داد، اما شاخص بازار ارز مسیر قیمتی خود را عوض کرد و روند افزایشی به خود گرفت.
کد خبر : ۱۴۹۱۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،دلار که در هفته انتهایی اردیبهشت 3/ 0 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، در اولین هفته خرداد‌ماه 4/ 0 درصد افزایش را تجربه کرد؛ البته این تغییر مسیر قیمتی آرام بود و با نوسا‌ن‌های 5 تومانی صورت گرفت. پنج‌شنبه دلار در ادامه روند رو‌به‌رو رشد خود چهارمین افزایش پیاپی

5 تومانی را ثبت کرد تا با قیمت 3330 تومان کار خود در هفته گذشته را پایان دهد؛ چهارمین افزایش پیاپی از آن ‌جهت حائز اهمیت بود که رکورد جدیدی از لحاظ روزهای افزایشی را برای دلار به ثبت رساند. آخرین‌بار که این ارز بیش از 3 رشد پیاپی را به ثبت رسانده بود، به محدوده 23 آذر تا 27 آذر بازمی‌گردد. سکه هم پنج‌شنبه تحت‌تاثیر رشد دلار و بالا رفتن قیمت اونس تا ساعت 3 بعدازظهر، با 5 هزار تومان رشد به قیمت 935 هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت دو هفته
دلار روز شنبه با 5 تومان رشد به 3320 تومان رسید، اما روز یکشنبه با 10 تومان افت تنها کاهش هفته گذشته را تجربه کرد و به قیمت 3310 تومان رسید. از روز دوشنبه روند قیمتی این ارز تغییر کرد و تا انتهای هفته 4 رشد روزانه ثبت شد.
دلار که روز دوشنبه با 5 تومان رشد به 3315 تومان رسیده بود، روز سه‌شنبه به 3320 تومان و چهارشنبه به 3325 تومان رسید. به گفته فعالان عامل اصلی رشد دلار در روزهای چهارم و پنجم هفته ریزش اونس در بازارهای جهانی و تلاش معامله‌‌گران سکه برای خرید ارز و جلوگیری از ریزش سکه تحت‌تاثیر طلای جهانی بود. روز پنج‌شنبه شاخص بازار ارز 5 تومان افزایش دیگر را تجربه کرد و به قیمت 3330 تومان رسید، رقمی که بالاترین نرخ فروش این ارز در2 هفته گذشته بود. فعالان بازار ارز عامل اصلی افزایش را بالا رفتن قیمت درهم در بازار دبی و پایین آمدن نرخ برابری دلار به درهم در بازار داخلی نسبت به کشور همسایه دانستند. به گفته فعالان عدم تناسب قیمت در دو بازار، تقاضا برای ارز ارزان‌تر در بازار داخلی را بالا برد تا چهارمین افزایش پیاپی دلار ناشی از تقاضای معامله‌گران برای سودجویی از تفاوت قیمتی دو بازار باشد. با توجه به روند رو به رشد هفته گذشته، برخی فعالان انتظار دارند که قیمت در هفته جاری نیز به افزایش آرام خود ادامه دهد؛ انتظار این فعالان این است که دلار تا حدود 3350 تومان نیز بالا رود. این در حالی است که گروهی دیگر از فعالان اعتقاد دارند تقاضا در حال حاضر به اندازه‌ای نیست که رشد قیمت ادامه‌دار شود و در صورت عدم انتشار اخبار خاصی، تغییر خاصی در قیمت‌ها ایجاد نخواهد شد.

تخلیه تقریبی حباب سکه
به گزارش دنیای اقتصاد ، از ابتدای هفته گذشته قیمت سکه وارد کانال 930 هزار تومان شد و تا انتهای هفته به نوسان در این کانال ادامه داد. شنبه گذشته این کالای گرانبها 4 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 936 هزار تومان رسید. این روند کاهشی به‌طور عمده تا روز چهارشنبه ادامه یافت و در این روز این کالا به قیمت 930 هزار تومان رسید. با این حال روز پنج‌شنبه سکه روند قیمتی خود را تغییر داد و با 5 هزار تومان رشد از کف کانال
930 هزار تومانی فاصله گرفت و به قیمت 935 هزار تومان رسید. افزایش سکه بیشتر ناشی از رشد دلار بود، هرچند که این میزان افزایش کمی بیشتر از رشد دلار بود و منجر به کاهش حباب قیمتی سکه تا هزار تومان شد. روز پنج‌شنبه ارزش ذاتی سکه تنها هزار تومان بیشتر از قیمت بازار بود تا سکه قیمت کم‌حبابی را در این روز تجربه کرده باشد.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
افزايش نرخ گاز و بنزين و گازوييل و كرايه تاكسي و درخواست افزايش نرخ لبينات و روند صعودي نرخ دلار....