بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
مدیر عامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان عنوان کرد:

راهکارهای موجود برای بهبود بورس در دو بازه زمانی

در صورتیکه مذاکرات هسته ای به نتیجه مثبت ختم شود سیاستهای انقباضی دولت به سیاستهای انبساطی تبدیل خواهد شد که این امر اثر مثبت کوتاه مدت بر وضعیت اقتصادی اعمال می کند و نمود آثار مثبت ناشی از بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی طی بازه بلند مدت بر وضعیت سودآوری صنایع مختلف نمایان می شود.
کد خبر : ۱۴۹۱۲۴
نویسنده :
جمشیدی

فعالان بازار سرمایه در حالی در حالت انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای به سر می برند که رکود حاکم بر وضعت اقتصادی و بازار سرمایه عمیق تر شده و روند سودآوری شرکت های بورسی رو به کاهش پیش می رود.

مدیرعامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این موضوع که شاخص قیمت سهام شرکت ها از زمان شروع روند نزولی تاکنون حدود 40 درصد کاهش یافته، نشان دهنده این است که رکود اقتصادی هر روز عمیق تر می شود و درپی آن نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه نمی شود و عمق این بازار کاهش یافته است.

مصطفی صفاری افزود: در صورتیکه مذاکرات هسته ای به نتیجه مثبت ختم شود سیاستهای انقباضی دولت به سیاستهای انبساطی تبدیل خواهد شد که این امر اثر مثبت کوتاه مدت بر وضعیت اقتصادی اعمال می کند و نمود آثار مثبت ناشی از بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی طی بازه بلند مدت بر وضعیت سودآوری صنایع مختلف نمایان می شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به توافق جامع هسته ای قطعی بوده اما ممکن است با تأخیر انجام شود، در خصوص راهکارهای پیش روی برای رونق بازار سرمایه ابراز داشت: بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور به شمار می رود و رکود اقتصادی به طور قطع بر بازار سرمایه اثر می گذارد. به گونه ای که در شرایط اقتصادی کنونی نمی توان انتظار رشد از بازار سرمایه داشت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خاتمه افزود: تبدیل سیاستهای پولی و مالی انقباضی به انبساطی از جمله راهکارهای موجود جهت خروج از وضعیت فعلی است که البته این امر تنها در کوتاه مدت موثر واقع می شود. از این رو جذب سرمایه گذاران خارجی و ورود تکنولوژی و تجهیزات به صنایع داخلی پس از توافق هسته ای از جمله راهکارهای موجود و اثرگذار در بهتر شدن اوضاع بورس طی بازه بلند مدت به شمار می رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
با سلام و احترام
سرمایه گذار خارجی به بورس به عنوان یک نهاد اقتصادی که با قانون جهانی بورس اداره میشود نگاه میکند ، اگر پی ببرد این بازار جدا از قانون دیگر بورسها و با قانون داخلی و سلیقه ای که کنترل تمام روی آن است آن هم دست گروهی خاص اداره میشود ، به نظر نمی رسد که به این گونه بازاری سرمایه خود را بیاورد مگر در شرایط خاص که البته نقشی در بورس ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
شما ها مثل اینکه اصلا دوزاری تان نمی افتد اقاجان تا مملکت به یک مدیر اصلح و کارمد سپرده نشود هیچ چیز درست نمیشودو همین اش و همین کاسه
حالا هی زور بزنید و کارشناسی کنید الکی
میرزا
UNITED STATES
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
سلام
هرچند که سهامدار فنوال هستم ولی رانت وسفته بازی در این سهم بیداد میکند آیا با این نظارت در بورس که خودش نقش مهمی در این کارها دارد باز باید فکر کنیم بازار سرمایه با این قانون بهبود خواهد یافت بنده که فکر میکنم هرگز بازاری منطقی و با عدالت نخواهیم داشت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
این نظرات فایده نداره.به جای دستکاری قیمت از طرف حقوقی ها تو این چند روز.اجازه بدین بازار ریزش کنه تا خریدار وارد بازار بشه.با این حمایت های سوری هیچ انگیزه ای برای خرید نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
ای بورس ای بلای خانمان سوز عطای تورا به لقایت میبخشم خداحافظ برای همیشه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
خوبه