بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
ین مجموعه با توجه به افزایش هزینه های تولید همچون حقوق و دستمزد و نیز قیمت حامل های انرژی، درخواست افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی را به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ارسال نموده که مقدار آن به طور معمول 20 تا 25 درصد می باشد.از این رو، انتظار می رود تا بر اساس میزان رشد بهای تمام شده محصولات، افزایش نرخ فروش محصولات معقول و مناسب موافقت شود.
کد خبر : ۱۴۹۱۲۷
نویسنده :
جمشیدی
شرکت کشت و صنعت پیاذر طی چهارشنبه هفته گذشته نامه شفاف سازی مبنی بر میزان سود نقدی تقسیمی پیشنهادی هیأت مدیره "غاذر" در مجمع عمومی سالیانه سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 93 و درخواست افزایش قیمت فروش محصولات روی سامانه کدال منتشر کرد.

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه با توجه به افزایش هزینه های تولید همچون حقوق و دستمزد و نیز قیمت حامل های انرژی، درخواست افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی را به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ارسال نموده که مقدار آن به طور معمول 20 تا 25 درصد می باشد.از این رو، انتظار می رود تا بر اساس میزان رشد بهای تمام شده محصولات، افزایش نرخ فروش محصولات معقول و مناسب موافقت شود.

خلیل قلی پور افزود: هیأت مدیره شرکت در نظر دارد تا 80 درصد از سود محقق شده بر اساس عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 که مبلغ 489 ریال محاسبه می شود را در مجمع عمومی عادی به عنوان سود نقدی تقسیم کند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که سود محقق شده 489 ریالی طی عملکرد سال مالی گذشته بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده اعلام شده و ممکن است تغییراتی جزئی در گزارشات حسابرسی شده اعمال گردد.

وی با مناسب ارزیابی کردن عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 "غاذر"، در این خصوص ابراز داشت: محصولات تولیدی "غاذر" درحالی همواره توسط شرکت پخش البرز در مناطق مختلف توزیع می شد که طی سال گذشته حمل و توزیع محصولات توسط مجموعه کشت و صنعت پیادز انجام شد. این امر اگرچه موجب کاهش حدود 29 درصدی مقدار تولید نسبت به عملکرد سال مالی 92 گردید اما در مقابل سبب شد تا بهای تمام شده محصولات کاهش یابد. به گونه ای که "غاذر" طی 12 ماهه سال مالی 93 توانست با اعلام تعدیل مثبت حدود 39 درصدی سود برآوردی 36 تومانی، حدود 50 تومان سود به ازای هر سهم محقق کند.

رییس هیأت مدیره شرکت و صنعت پیاذر با اشاره به دلایل موثر در اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی، در این خصوص گفت: این امر در پی افزایش مبلغ فروش محصولات ناشی از رشد مقدار فروش و نیز کاهش بهای تمام شده تولید محقق گردید. به گونه ای که درآمد فروش تولیدات "غاذر" طی سال 93 به هفت میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافت که این رقم طی سال قبل مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون تومان محاسبه شده است. همچنین هزینه های تولید نیز طی دوره مشابه از پنج میلیارد و 400 میلیون تومان به چهار میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش یافت.

علاوه بر این، برای سال مالی جاری نیز انتظار می رود تا درآمد فروش حدود 12 میلیارد تومانی محقق یابد.

قلی پور با بیان اینکه سال مالی 94 برای "غاذر" سال شکوفایی خواهد بود، در خصوص طرح های توسعه ای در حال اجرای شرکت ابراز داشت: طرح توسعه ای در حوزه کشاورزی و مسائل گلخانه ای به منظور تولید قارچ دکمه ای با همکاری کارشناسان کانادایی در حال اجراست که در پی فراهم بودن امکانات لازم در حال بررسی مقدار تولید محصولات هستیم. علاوه بر این، تجهیز ماشین آلات و دستگاه های تولید جهت سرعت بخشیدن به روند تولید در کنار بسته بندی حبوبات، چای و آبلیمو از جمله برنامه های در حال اجراست.

وی زمان بهره برداری از پروژه های توسعه ای مذکور را اواسط سال مالی آینده اعلام کرد و گفت: هزینه های ناشی از انجام این طرح ها از محل اجرای برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تأمین می شود که این برنامه طی دو مرحله افزایش سرمایه 150 درصدی اجرایی می شود و مرحله اول آن انجام شده و مرحله دوم نیز تا دو سال در اختیار هیأت مدیره شرکت قرار دارد.

رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در خاتمه پیرامون سهام "غاذر" در بازار سرمایه و روند قیمتی آن اظهار داشت: سهامداران و فعالان بازار سرمایه مطمئن باشند که این مجموعه با مدیریت افرادی با دانش و اطلاعات کافی و کارشناسان خبره هدایت می شود که نمود این امر در روند قیمتی و معاملات سهام "غاذر" نیز مشاهده شده است. به گونه ای که "غاذر" علیرغم اغلب سهام شرکت های بورسی طی ماه های اخیر افت چندان قابل توجهی نداشته و به سفته بازان اجازه دخالت در روند قیمتی سهام داده نشده و از رشد حبابی آن جلوگیری به عمل آمده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
بنام خدا
شرکتهای غذایی هیچ گاه زیان ده نیستند و امسال سال 94 پیاذر سود رویایی با این طرح و توسعه خواهد داشت
نوید
ROMANIA
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
باورم شد !!!
اسدیان
ROMANIA
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
ممنون از اطلاع رسانی تون
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
باتشکر و خسته نباشید از تمامی مدیران و کارکنان شرکت پیاذر که حافظ منافع سهامدارانند.