بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
در گفتگو با مدیر عامل بین المللی محصولات پارس عنوان شد:

خروج از زیان در شهریور ماه سال 95

طبق توافق صورت گرفته بین بانکها، که بین بانک ها صورت گرفته، قرار بر این است که تسهیلات با نرخ حداکثر 24 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما هنوز تحمل چنین نرخ هایی برای ما مشکل می باشد چراکه رقبا در بازار صادرات با چنین نرخ تورم و تسهیلات روبه رو نبوده و این امر باعث می شود تا ما مزیت های رقابتی خود را از دست بدهیم.
کد خبر : ۱۴۹۱۳۰
نویسنده :
یارمحمدی

 از مشکلات سال گذشته می توان به رکود عمومی اقتصاد که همه تولیدکنندگان همچنان از آن رنج می برند، اشاره کرد که با کاهش حجم خرید خرده فروشی در سال های 92 و 93 همراه شد.

مدیر عامل شرکت بین المللی محصولات پارس ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برای سال 94 انتظار بهبود وضعیت می رود که البته تاکنون این رونق به صورت جزیی نمایان شده و هنوز رکود اقتصادی نه تنها در صنعت محصولات شوینده که در همه صنایع وجود دارد.

نیک پوی قاسملو در ادامه افزود: نگرانی اصلی صاحبان صنعت و کسب و کار رکود اقتصادی که به دنبال کنترل نرخ تورم ایجاد شده می باشد.

همچنین قبل از تحریم گشایش اعتبار به صورت پرداخت های مدت دار با نرخ 10 درصد انجام و 90 درصد دیگر را با تسهیلات ارزی با نرخ کمتر از 10 درصد تأمین مالی می شد و این خود یک اعتبار برای شرکت از طرف تأمین کنندگان بود که بعد از تحریم ها این اعتبارات قطع شده و در حال حاضر اینگونه تأمین مالی دیگر انجام نمی شود و از مشکلات مهم تولیدکنندگان صادرات محور می باشد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بهره بانک ها تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته بین بانکها، که بین بانک ها صورت گرفته، قرار بر این است که تسهیلات با نرخ حداکثر 24 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما هنوز تحمل چنین نرخ هایی برای ما مشکل می باشد چراکه رقبا در بازار صادرات با چنین نرخ تورم و تسهیلات روبه رو نبوده و این امر باعث می شود تا ما مزیت های رقابتی خود را از دست بدهیم.

وی در رابطه با نزولی شدن نرخ ارز اظهار داشت: در حالت کلی این نزولی شدن نرخ ارز نقش بسزایی در اقتصاد دارد اما برای تولیدکنندگان صادرات محور کاهش یا تثبیت نرخ ارز در کنار افزایش تورم باعث از بین رفتن قدرت رقابتی این شرکت ها خواهد شد.

قاسملو در خصوص برنامه های شرکت در سال جدید اظهار داشت: شرکت نام تجاری Home care را در رده شویند ها (پودرهای ماشینی، ظرفشویی و دستی) با تبلیغات گسترده ای وارد کرده ایم. همچنین واحد جدید سولفونات سدیم نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و از طریق این واحد گسترش فروش سولفوریک اسید و سدیم سیلیکات خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: به طور کلی با افزایش فروش محصولات اصلی و میانی و توسعه نام تجاری جدید قصد داریم تا پایان شهریور سال 95 شرکت را از زیان خارج و به سوددهی برسانیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر