بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
هر چقدر یک شرکت یا سازمان بزرگتر می شود مشکلات تولید محصولات یا خدمات کاهش و از طرف دیگر فروش و ایجاد بازار های مناسب برای محصولات تولیدی در اولویت اصلی قرار می گیرد.
کد خبر : ۱۴۹۱۴۰
نویسنده :
کیوان فر
همایش سالیانه مشتریان، کارگزاران و شرکت های حمل و نقل دوشنبه هفته گذشته با حضور جمعی از ذینفعان، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان، معاونین و مدیران به ویژه مسئولین حوزه بازاریابی و فروش این مجموعه فرابورسی در محل سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و در پایان این همایش نیز مشتریان و کارگزاران و شرکت های حمل و نقل برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش بورس نیوز، شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه نیز یکی از مجموعه هایی است که در این مراسم دو مقام کسب کرد. در همین ارتباط به گفتگو با محمدحسن کمال آبادی مدیرعامل این شرکت پرداختیم که شرح آن در ادامه آمده است.

آقای کمال آبادی مزایای برگزاری چنین همایشی را در شرکت ها چگونه ارزیابی می کنید؟

ضمن تشکر از همکاران محترم بورس نیوز در خصوص اطلاع رسانی در حوزه بازار سرمایه و کمک به افزایش سطح اطلاعاتی سرمایه گذاران، در ابتدا اجازه دهید به این موضوع اشاره کنم که هر چقدر یک شرکت یا سازمان بزرگتر می شود مشکلات تولید محصولات یا خدمات کاهش و از طرف دیگر فروش و ایجاد بازار های مناسب برای محصولات تولیدی در اولویت اصلی قرار می گیرد و در این رابطه شرکت هایی موفق هستند که الگوی مشتری مداری و رضایت مشتریان را به نحوه مناسب اجرا و خواسته های مشتریان را در تولید محصول و اریه خدمات مد نظر قرار دهند و در این خصوص سه اصل مهم وجود دارد که شامل، تولید محصول خوب و با کیفیت، سرویس دهی مناسب و سریع و فرهنگ سازی خوب که در رابطه با این سه اصل شرکت ذوب آهن اصفهان بسیار خوب عمل نموده و در هر شرایطی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، تحویل و حمل به موقع و همچنین قدر دانی و پیگیری خواسته های مشتریان را سر لوحه کار قرارداده است .

شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در همایش سالیانه مشتریان، کارگزاران و شرکت های حمل و نقل در اصفهان حائز چه مقام هایی شد؟

در رابطه با عملکرد سال 1393که همایش سالیانه مشتریان، کارگزاران و شرکت های حمل و نقل در خرداد ماه 1394 در مرکز همایش های اتاق بازرگانی و صنایع استان اصفهان توسط شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار گردید، شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در دو بخش حائز رتبه اول گردیده که یکی در بخش حجم معاملات فرآورده های فولادی شرکت ذوب آهن برای مشتریان در بورس کالای ایران و دیگری حجم معاملات محصول قطران ذوب آهن در بورس انرژی و در این رابطه لازم به ذکر است که شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه علاوه بر سال 93 در سال های 90 و 92 هم حائز رتبه اول و در سال 91 هم حائز رتبه دوم گردیده است.

به نظر جنابعالی چه عواملی در این انتخاب اثر گذار بوده است؟

با توجه به اینکه شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در ابتدای تاسیس دارای مجوز معاملات در بورس کالا بوده و سپس با توجه به کسب کارگزار رتبه الف از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز های مربوط به بورس اوراق بهادار و انرژی را هم اخذ نموده و از ابتدا سعی شده برای رینگ های مختلف محصولات عرضه شده در بورس کالا تیم های تخصصی و کارشناسان مرتبط با آن محصول را داشته باشد و هدف اولیه تک تک همکاران شرکت در مرحله اول رضایت مشتری و اریه خدمات سریع و مناسب به مشتریان می باشد و در هر زمان با ارایه خدمات مشاوره ای مناسب و واقع بینانه ، منافع فروشنده و خریدار هر دو را در نظر داشته اند و در یک جمله می توان گفت همکاران متخصص و متعهد کارگزاری بصورت زنجیر به هم پیوسته در تمام بخش های کارگزاری باعث کسب این رتبه ها طی سال های مختلف بوده اند.

مهمترین مزایای برگزاری چنین همایشی را از سوی شرکت های عرضه کننده محصول در بورس کالا چه مواردی می دانید؟

در این جا از مدیریت های مختلف شرکت ذوب آهن اصفهان چه در گذشته و چه در حال حاضر تشکر و قدردانی ویژه نموده، چون شرکت ذوب آهن اولین شرکت فولادی می باشد که در زمان راه اندازی بورس فلزات کلیه محصولات خود را از طریق بورس کالا به صورت شفاف و کامل عرضه نموده و جهت ایجاد انگیزه در شرکت های کارگزاری، هر کارگزاری که بتواند بازاریابی و خرید بیشتری برای مشتریان انجام دهد به همان نسبت عرضه محصولات ذوب آهن را در بورس کالا انجام می دهد و با پیروی از این الگو مشتری مداری باعث گردیده که ذینفعان از جمله مشتریان ،شرکت های کارگزاری و شرکت های حمل و نقل سه ضلع یک مثلث، در هر زمان خود را همراه و در کنار ذوب آهن بداند و با برگزاری این گونه همایش ها باعث نزدیکی هر چه بیشتر مشتریان به ذوب آهن می گردد و در این رابطه پیشنهاد می گردد سایر عرضه کنندگان هم این رویه را الگو قرارداده و با برگزاری این گونه همایش ها باعث نزدیکی و همسوء شدن مشتریان گردند. چراکه در این همایش ها مشتریان و ذینفعان خیلی راحت و رو در رو پیشنهادات و نقاط قوت و ضعف شرکت های عرضه کننده را ارائه داده و هر دو طرف انتظارات و خواسته خود را بصورت شفاف بیان نموده و باعث افزایش همدلی و هم افزایی بیشتر می گردند.

در پایان لطفا بفرماییدکارگزاری کالای خاورمیانه چه برنامه هایی برای ارتقای جایگاه خود در میان کارگزاری های مرتبط با شرکت های عرضه کننده کالا در بورس کالا در نظر گرفته است؟

در رابطه با عرضه کنندگان در بورس کالا در حال حاضر فقط دو شرکت ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس عرضه محصولات خود را از طریق کارگزاران مختلف انجام داده و بر اساس عملکرد کارگزاران، به آنها عرضه تخصیص می دهند و بقیه شرکت های عرضه کننده فقط با کارگزار خاصی فعالیت می نمایند که این موضوع باعث عدم شفافیت و اجحاف در حق کارگزارانی که دارای پتانسیل و فعالیت مناسب می باشند، می شود .

این کارگزاری در پایان سال 1393 در بورس کالا براساس حجم کل معاملات دارای رتبه پنجم و در معاملات آتی سکه دارای رتبه سوم و در بین کلیه کارگزاران بورس کالا و اوراق حائز رتبه سیزدهم بوده که این در فروردین ماه 94 در بورس کالا به رتبه اول و در بین کلیه کارگزاران بورس کالا و اوراق به رتبه سوم ارتقا یافته است. برنامه و هدف اصلی این شرکت نیز ارایه خدمات مناسب و سریع به مشتریان می باشد که پیروی از این رویه باعث ارتقاء رتبه های شرکت خواهد گردید که در پایان یکی دیگر از برنامه های اصلی این شرکت ارتقا رینگ صادراتی کارگزاری در بورس کالا و انرژی می باشد و با توجه به چشم انداز مثبت آینده کشور این کارگزاری با توجه به مذاکرات و برنامه ریزی های انجام شده پیگیر راه اندازی دفاتر پذیرش در چند کشور خارجی و اخذ مجوز های مربوطه می باشد.

راه اندازی دفاتر پذیرش در چند کشور/دلایل کسب دو مقام از یک عرضه کننده


اشتراک گذاری :
ارسال نظر