بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
نظرسنجی کیتکو نشان داد

قیمت طلا افزایش خواهد یافت

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۹۱۴۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،در حالی که قیمت طلا در حال ثبت روندی نزولی برای دومین هفته متوالی است، نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد که قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبر خواهد شد.
بر اساس این گزارش از 33 کارشناس ارشد اقتصادی 20 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 65 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، 3 کارشناس اقتصادی معادل 15 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش همراه می شود و 4 کارشناس معادل 20 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.
در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز از خوانندگان این نشریه نیز مشخص شده است که از 515 شرکت کننده 230 نفر معادل 45 درصد کل خوانندگان انتظار دارند که قیمت طلا طی هفته اینده با افزایش بیشتری روبرو شود. 186 نفر از خوانندگان معادل 37 درصد نیز معتقدند که قیمت طلا طی روزهای آتی با کاهش روبرو خواهد شد و 96 نفر معادل 19 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.
در نظرسنجی هفته گذشته نیز 46 درصد خوانندگان کیتکو نیوز به کاهش قیمت طلا رای داده بودند ولی اکثر کارشناسان اقتصادی وال استریت پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش مواجه خواهد شد.
خوانندگان کیتکو نیوز در 4 هفته از 6 هفته گذشته روند قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند. به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.
گزارش سایت طلا می افزاید تنها در صورتی که آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده ناامید کننده باشد می توان به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود. کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند بر این باورند که افزایش ارزش دلار مهمترین مانع برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.
کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بین 1170 تا 1230 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر