بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
رحمانی فضلی در همایش فرمانداران سراسر کشور:

برخی می‌خواهند از امکانات دولتی در انتخابات استفاده کنند

وزیر کشور گفت: برخی به هر دلیلی می خواهند از امکانات ظرفیت و توان دستگاه های حاکمیتی به ویژه دولت در انتخابات استفاده کنند ما باید کاملا مراقبت کنیم و نباید اجازه دهیم از ظرفیت دولت استفاده شود.
کد خبر : ۱۴۹۱۵۰

به گزارش خبرنگار دولت «خبرگزاری دانشجو»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: با توجه به شرایط و تحولات بین المللی و منطقه ای و ویژگی هایی که تحولات اجتماعی اقتصادی و سیاسی در داخل کشور با آن روبرو هستیم مسلما وحدت انسجام و هم زبانی ضرورت دارد و ما به عنوان محور هماهنگی دستگاه های اجرایی و اولین حلقه های ارتباط میان دولت و ملت باید پیشگامان و رهروان خوبی برای این نام گذاری باشیم و تلاش کنیم امسال قوی تر، جدی تر و موثرتر از سال های قبل موضوع وحدت و انسجام مدنظرمان باشد.

وی افزود: هر چه قدر که جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی با موفقیت بیشتری مواجه می شود و مسیر برای ما هموارتر می گردد دشمنان حساسیت بیشتری نشان می دهند اگر تحولات منطقه را پیگیر باشیم می بینیم که دامنه تحولات اجتماعی، سیاسی و امنیتی بسیار شدید شده است و دشمنان با توجه به روند موفقیت های جمهوری اسلامی فشارها را افزایش داده اند. آنچه که ما در منطقه شاهدیم به ظن خودشان گمان می کنند اقدامات شان جلوگیری از وقوع بیداری اسلامی است آنچه که مقام معظم رهبری به آن پرداختند و راهبردهای اساسی در این زمینه داشتند در حقیقت رویکرد مقاومت و استقامت مردم و مقابله با آمریکا و دست نشاندگانش در منطقه بود.

وزیر کشور تصریح کرد: تحولاتی که در منطقه افتاد دشمنان به سرعت خودشان را جمع و جور کردند و نسخه امنیتی کردن، دخالت بیگانه و استفاده از دین و مذهب با ایجاد فرقه های انحرافی همچون طالبان، القاعده و داعش را در منطقه ما پیچیدند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حتما منشا و حمایت از این فرقه های انحرافی از سوی آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه است تاکید کرد: به لطف خداوند رویارویی مقاومت مردم در مقابل این فرقه های انحرافی و حامیان آن به جایی رسید که دشمنان با تشکیل ائتلاف های مختلف که هزینه اش هم بر دوش مردم گذاشته شد مجبور شدند خود را از پشت صحنه به روی صحنه بیاورند.

وزیر کشور به حملات غیرانسانی عربستان به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: در یمن یک ملت بی گناه مظلوم و بی دفاع را تحت حملات مختلف هواپیماهای خود قرار دادند، ما می دانیم تجربه تاریخی در صد سال گذشته نشان داده است که ملت ها تسلیم زورگویی ها و فشارها نخواهند شد نه عراق در جنگ ایران موفق شد نه صهیونیست ها در جنگ های 33 روزه و 22 روزه موفق شدند ونه هیچ گاه اینها موفق نخواهند شد. محور اصلی فشارها علیه انقلاب اسلامی و تحولات منطقه باید آگاهی، بصیرت، هوشیاری، مقاومت و انسجام ما را افزایش بدهد چشم امید مردم منطقه به ایران است.

وی ادامه داد: ما هر کاری از جمله حمایت های سیاسی، مستشاری و تبلیغی در چارچوب نظام بین المل از دست مان برآید کوتاهی نمی کنیم و این را حق آن ملت ها و خودمان می دانیم مهمترین محور و خنثی کننده دشمنان مقاومت و انسجام داخلی است، و این مسئله محقق نمی شود جز اینکه مردم به عنوان استوانه های اصلی نظام که مقاومت را برای ما به ارمغان آورده اند که امید به مسئولان صداقت و بهبود وضعیت داشته باشند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در مقابل مردم حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه از خداوند توفیق برای خدمت به آنان را بخواهیم شما به عنوان فرمانداران حلقه های اول وصل به مردم هستید و در برقراری انسجام و تحقق همدلی و هم زبانی نقش مهمی را برعهده دارید و باید تلاش کنید اعتماد عمومی مردم برای حمایت از نظام و دولت را تقویت کنید.

وی به مسئله انتخابات اشاره کرد و در این باره تصریح کرد: انتخابات یکی از مراحل آزمایش و میزان اعتماد و توجه مردم به دولت و حاکمیت خواهد بود اگر خدایی ناکرده انتخابات ما از نظر مردم خدشه دار باشد و احساس کنند که در انتخابات مشی قانون و روش سالم برگزاری انتخابات توسط مسئولان اعم از دولتی، اجرایی، انتظامی، قضایی و تبلیغاتی دچار اشکال شده یقین بدانیم که درجه اعتماد مردم نه تنها به دولت بلکه به حاکمیت هم کم خواهد شد.

وزیر کشور اظهار داشت: ما به عنوان دولت طرفدار هیچ حزب و گروهی نیستیم ما به دنبال این نیستیم که گروه الف و یا ب سر کار بیاید بلکه ما به دنبال اجرای صحیح قانون و عدالت انتخاباتی هستیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که اعتماد مردم به نظام در قالب برگزاری انتخابات تقویت شود ما به دنبال این هستیم که مردم با احساس امنیت و آرامش پای انتخابات بیایند و هر کس که در چارچوب قانون و مقررات از صلاحیت های لازم برخوردار باشد و در عرصه سیاسی خودش را به مردم ارائه کرده باشد و مردم به وی رای دادند از نظر ما نماینده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: این روزها که به ایام انتخابات نزدیک می شویم بهانه جویی ها زیاد می شود برخی به هر دلیلی می خواهند از امکانات و ظرفیت ها و توان دستگاه های حاکمیتی به ویژه دولت استفاده کنند ما نباید خودمان را در معرض این گونه انتخابات قرار دهیم نباید اجازه دهیم از ظرفیت دولت خدایی ناکرده در جهت انتخابات استفاده شود.

وی افزود: هر نوع تخلفی از طرف هر دستگاه اجرایی که به ما برسد ما رسیدگی و با خاطیان برخورد خواهیم کرد سخنرانی ها اجتماعات و طرح دیدگاه ها در چارچوب مقررات آزاد است و همه می توانند این را داشته باشند منتهی تجمع ها و اجتماعات مربوط به انتخابات از زمان شروع انتخابات که به صورت رسمی اعلام می شود آزاد است.

وی ادامه داد: هر اقدامی که پیش راس باشد و منجر به التهابات و هیجانات سیاسی باشد از نظر ما غیر قابل پذیرش است، تجمعاتی که در حوزه های عمومی و ملی که مورد وفاق رهبری دولت قوه قضائیه و مجلس است لزومی به آمدن کف خیابان ندارد ما موضوعی به نام انرژی هسته ای را داریم که در چارچوب منافع ملی و با هدایت مقام معظم رهبری و نظارت مجلس کار پیش می رود لزومی ندارد مباحثی که جنبه ملی و مبتنی بر وفاق همه است ما به عنوان مخالف و یا موافق در کف خیابان تجمع داشته باشیم بنده به عنوان وزیر کشور عرض می کنم که هیچ مجوزی را له و علیه این گونه موضوعاتی که مورد اجماع عمومی و تحت رهبری مقام معظم رهبری است در کف خیابان نخواهیم داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نباید در انتخابات از ظرفیت قومیت ها و اقوام استفاده شود ادامه داد: ما نمی خواهیم برای برگزاری یک انتخابات در مقطعی کوتاه که باید مبتنی بر نشاط مردم باشد با تحریک مسائل قومی اقوام و اقلیت ها جامعه را دچار تنش هایی کنیم که آثار سوء آن بر وحدت ما سایه بیفکند.

وی اظهار داشت: سوء استفاده از ظرفیت اقوام و اقلیت ها در مباحث سیاسی یکی از خط قرمزهای ما است؛ تحریم مردم در مباحث و موضوعاتی که جنبه اشکالات اقلیمی دارد نیز غیرقابل قبول است چنانچه که ما الان با مقوله ای به نام بحران آب مواجه هستیم اگر این موضوع دستاویز تبلیغات انتخاباتی شود منجر به تنش خواهد شد و به صلاح منافع ملی ما نیست و باید از آن جلوگیری شود.

وزیر کشور افزود: ما در زمان انتخابات با مواردی همچون بد اخلاقی ها اتهامات نامربوط و طرح برخی موضوعات غیرواقعی که با آبروی مردم احزاب و کاندیداها در ارتباط است مواجه خواهیم شد خیلی از این موارد موجب شر می شود و به راحتی تهمت می زنند و در فضای سایبری آبروی افراد را می برند یقینا رعایت اخلاقی برایمان یکی از محورهای جدی است و هر کسی در جامعه بداخلاقی انتخاباتی کند وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات سالم این ها را پیگیری می کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در جلسه ای که با شورای نگهبان داشتیم تاکید کردیم که حتما باید قانون حاکم باشید حتما باید آبروی مومن حفظ شود حتما باید انتخابات سالم باشدو ما به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم باشکوه و خوب هستیم و توصیه ای که رهبری در خصوص انتخابات به عنوان حق الناس بودن رای مطرح کردند ما در وزارت کشور موظفیم این نظر و حکم شرعی رهبری را رعایت کنیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
طبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
اصلا دولتی ها اهل این کارا نستنند ! شورای نگهبان خاطرش جمع باشه