بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
در اولین مجمع عمومی عادی سالیانه بهمن لیزینگ پس از ورود به بورس عنوان شد:

آمادگی بهمن لیزینگ جهت ورود به بازار مسکن/ تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم "ولبهمن"

اکنون باعث افتخار است که مطالبات معوقه شرکت بهمن لیزینگ در مقایسه با سایر شرکت های لیزینگی تحت کنترل می باشد.
کد خبر : ۱۴۹۱۷۲
نویسنده :
ابراهیمی
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بهمن لیزینگ (سهامی عام) در مورخ 94.03.04 با حضور بیش از 89 درصد سهامداران در محل سالن تلاش با حضور آقای موحدی به عنوان ریاست مجمع برگزار شد.

ترکیب هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای قنبری به عنوان مدیر عامل شرکت و نظارت آقایان قاضی مقدم و قنبری و به دبیری آقای ربیعی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده مؤسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط مدیر عامل محترم، جناب آقای قنبری و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1.  تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29
  2. تقسیم 300 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی راده به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان بازرس علی البدل
  4. انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

* اعضاء هیأت مدیره:

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

*حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت بهمن لیزینگ با اشاره به اینکه این شرکت دومین رتبه برتر میان سایر رقبای لیزینگی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در حال حاضر، وضعیت سرمایه در گردش "ولبهمن" در قیاس با سایر شرکت های فعال لیزینگی در رتبه پنجم قرار گرفته است که این امر نیازمند بازنگری در سرمایه شرکت می باشد.

بهزاد قنبری، سود محقق شده هر سهم "ولبهمن" در سال مالی 93 را فراتر از برنامه ریزی های شرکت عنوان کرد و افزود: اکنون شرکت بهمن لیزینگ پوشش سود و زیان برآوردی هر سهم خود تا پایان سال مالی94را در دستورکار قرار داده است.

وی، از آمادگی شرکت های لیزینگی به منظور ورود به صنعت ساختمان خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورت وجود منابع لازم، شرکت های لیزینگی می توانند لیزینگ مسکن را نیز عهده دار شوند که این امر منجر به ایجاد رویکردی مثبت در شرکت های لیزینگی خواهد شد.

قنبری در پایان گفت: اکنون باعث افتخار است که مطالبات معوقه شرکت بهمن لیزینگ در مقایسه با سایر شرکت های لیزینگی تحت کنترل می باشد.


* پیام هیأت مدیره:

مفتخریم که در اولین سال حضور خود در بازار سرمایه توانسته ایم بازدهی پیش بینی شده را برآورده نموده و علیرغم شرایط اقتصادی موجود با اتکال به ایزد منان و بهره گیری از اراده استوار گروهی ضمن حضور در عرصه اقتصادی کشور از فرصت های موجود در فضای کسب و کار استفاده مناسب را ببریم.

تخصص، انعطاف پذیری، درک مناسب شرایط موجود و سخت کوشی مهمترین عواملی هستند که چشم انداز روشن و آینده ای مطمئن را نوید می دهند.

افتخار ما ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بوده و امیدواریم اطمینان و اعتماد مشتریان و سهامداران گرامی را به عملکرد خود جلب نماییم.

اعتقاد داریم توجه سهامداران محترم به عملکرد این دوره و توجه ما به نقطه نظرات مشفقانه آنها، در بهبود هرچه بیشتر و بهتر عملکرد دوره آتی مؤثر خواهد بود. انتظار داریم با ارائه پیشنهادات سازنده خود ما را یاری نمائید.

تردیدی نیست که شرکت بهمن لیزینگ (سهامی عام) با استعانت از درگاه ایزد متعال سعی خواهد نمود کماکان به عنوان یکی از پیشتازان صنعت لیزینگ کشور مطرح باشد.

* تاریخچه شرکت:

در راستای استراتژی های گروه بهمن وبا سرمایه گذاری مستقیم آن گروه شركت بهمن ليزينگ در اواخر آذر ماه سال هشتادویک تاسیس و در اداره ثبت شركتهاي تهران به ثبت رسيد.

هدف اصلی تاسیس شرکت ، توسعه بازار فروش محصولات گروه بهمن از طريق ارائه تسهيلات براي واگذاري خودرو بصورت اقساط ومتناسب با شرایط عمومی بازارهای مصرف بود .

دراواخر سال 1391 شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و از آبان ماه سال 1393 ومتعاقب پذیرش سهام شرکت در فرابورس ایران، معاملات سهام شرکت درآن بازار شروع شد.

شركت بهمن لیزینگ از موسسین و عضو موثر انجمن و كانون شركتهاي ليزينگ ايران بوده و از جمله نخستین شرکت هایی است که موفق به دریافت مجوز فعاليت از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گردیده است.


* سرمایه

سرمايه شركت در بدو تأسيس مبلغ 10 ميليون ريال شامل 100 سهم 100.000 ريالی بوده كه طي چند مرحله به شرح زيرافزایش و نهایتاً از مهر 1391 تا به امروز سرمایه شرکت، مبلغ 600 ميليارد ريال، شامل 600.000.000 سهم 1000 ريالی می باشد.

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

* ترکیب سهامداران

آخرین ترکیب سهامداران در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 به شرح جدول زیر است:

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم


* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

همان طور که قبلاً بیان گردید، شرکت بهمن لیزینگ (سهامی عام) در تاریخ 1393.5.20 در بازار سهام شرکت فرابورس ایران پذیرش و با شماره 11271 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. برای این شرکت نماد "ولبهمن" و بخش واسطه گری های مالی و پولی و طبقه لیزینگ مالی تعیین و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1393.8.20 مورد معامله قرار گرفته، باتوجه به 87 روزفعالیت شرکت فرابورس ایران از بدو شروع معاملات سهام شرکت تا پایان سال 1393، خلاصه عملیات شرکت در بازار سهام به شرح ذیل می باشد:

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

درطی این مدت کمترین حجم سهام معامله شده در تاریخ 1393.8.21 با 38،692 سهم و بیشترین حجم سهام معامله شده در تاریخ 1393.8.20 با تعداد 60 میلیون سهم بوده است.

همچنین بالاترین نرخ سهام معامله شده در روز 1393.11.28 وبه ازای هر سهم 2،666 ریال و پایین ترین قیمت معاملاتی سهم در تاریخ 1393.8.20 و به ازای هر سهم 1،650 ریال بوده است.

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

* اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

شرکت طی سال مالی مورد گزارش موفق به تحقق شاخصه های اساسی سودآوری پیش بینی شده گردیده و امیدوار هستیم که این روند در طی سال های آتی نیز ادامه یابد.

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

* رئوس اساسی برنامه‌هاي شركت براي سال مالي 1394 عبارتند از:

  • ایجاد آمادگی جهت اقدام موثر وبه موقع درصورت تصویب پیش نویس دستورالعمل اجرایی پیشنهادی بانک مرکزی درخصوص تاسیس ، فعالیت ونظارت برشرکتهای لیزینگ.
  • تلاش درجهت ایجاد تعامل وارتباط استراتژیک درحوزه خودرو کار با یک یا چند شرکت مطرح در این حوزه.
  • انجام بررسی های لازم بمنظور اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت متناسب با حجم فعالیت وسایر شرکتهای شاغل در این حوزه.
  • بهبود مدیریت وجوه نقد بمنظور استفاده بهینه از منابع مالی موجود و ایجاد تعامل بیشتر با بانک ها در جهت اخذ منابع مالی ارزان قیمت .
  • انعقاد قرارداد همكاري با ساير خودروسازان تجاري به منظور افزايش واگذاري و تنوع محصول .
  • بازنگری و بهبود رویه های اعتبار سنجی متقاضیان وارائه روشهاي نوين جهت جلوگیری ازرشد مطالبات معوق .

ترازنامه

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

صورت سود و زیان

آمادگی لیزینگی ها جهت ورود به صنعت ساختمان/تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم

آدرس لینک سایت شرکت:

WWW.bahmanleasing.com



اشتراک گذاری :
ارسال نظر