بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر : ۱۴۹۱۹۲

بورس تهران در معاملات اولین روز هفته با رشد محدود 17 واحدی مواجه شد و با سردرگمی ناشی از مذاکرات هسته‌ای و آینده مبهم تالار شیشه‌ای دست و پنجه نرم کرد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایسنا، در معاملات اولین روز هفته تالار شیشه‌ای، شاخص بورس تهران رشد ناچیز 17 واحدی را تجربه کرد و با نگاه به مذاکرات هسته‌ای و نیز حمایت اندک برخی حقوقی ها به مسیر خود ادامه داد.

این در حالی است که در بازار امروز همانند روزهای گذشته جو سردرگمی و ناامیدی در تالار شیشه‌ای موج زد و بورس تهران با بی انگیزگی سهامداران همراه شد به طوری که در معاملات امروز سهامداران بیشتر به سمت شرکت‌های کوچک سوق پیدا کردند و به خرید سهم تمایل کمی نشان دادند بر این اساس ارزش و حجم معاملات به شدت افت کرد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 280 هزار میلیارد تومان عقب نشست.

در بازار امروز بورس تهران شرکت‌های کشتیرانی، ارتباطات سیار، پالایش نفت بندرعباس، اصفهان، بانک صادرات، گروه بهمن، پتروشیمی مبین و مپنا در رشد اندک بورس تاثیر گذار بودند و در مقابل تاثیر منفی شرکتهایی مانند هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، فولاد مبارکه، حفاری شمال و ملی مس مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.

در بازار امروز بورس تهران شرکت‌های ایران ترانسفو، صنعتی بارز و کشتیرانی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، سیمان قائن و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب فضای مبهم آینده و نیز انتظار سهامداران برای نتیجه مذاکرات هسته‌ای موجب سردرگمی سهامداران تالار شیشه‌ای و در نتیجه انگیزه کم آنها برای خرید سهم شد به طوری که در بازار امروز تنها 354 میلیون سهم به ارزش 59 میلیارد تومان داد و ستد شد و بیشتر حقیقی‌ها در فروش سهام مشارکت بیشتری داشتند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
چه آينده اي براي بازار ميتوان متصور بود بنده خودم مدت ٨سال است توي بازار سرمايه فعالم ، مطمئن باشيد اين در باغ سبزي كه نشانتان ميدن سرابي بيش نيست ، متاسفانه اقتصادي كه عدم شفافيت مشخصه بارز آن است بورس آن هم به عنوان دماسنج اين اقتصاد هيچ وقت آلارم درستي براي تصميم گيري نخواهد داد پس هيچ وقت خودتون را اسير اين سراب واهي نكنيد
امیر
ROMANIA
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
سلام...هیچ سردرگمی وجود ندارد...!!!سرمایه های ما ها رو از دستمون در آوردند...بدبخت و بیچارمون کردن...المفلس فی امان الله...در امان خدائیم ...سردرگم بودن کجاشه عزیز دل برادر...!!!؟
معارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
منتظر خالی شدن حباب بورس حبابی و ورشکسته ی شما هستیم.ظلم پایدار نمیماند.
محمود امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
عرضه های بیرویه باعث ضربه شدید به بازار گ
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
بورس سالها ضعیف عمل کرده با افزایش قیمت ورشد منطقی بورس را حباب می دانند