بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
این گزارش می افزاید، مشتریان بانک ملی می توانند تا پایان خرداد ماه جاری با ارسال عدد یک به شماره 100064140 از دریافت سرویس ارسال پیامک انصراف دهند.
کد خبر : ۱۴۹۱۹۳
نویسنده :
کیوان فر

طی روز گذشته بانک ملی با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرد که مبلغ ۵ هزار تومان بابت آبونمان خدمات «ساپتا» کسر شده که این اقدام موجب تعجب و سردرگمی مشتریان این بانک گردیده است.

به گزارش بورس نیوز، کسر نا به هنگام مبلغ ۵ هزار تومان از حساب حدود 7 میلیون مشتری بانک ملی این روزها در رسانه ها و فضای مجازی خبرساز شد که پیش از آن پیرامون ماجرای این برداشت ها اطلاع رسانی دقیقی انجام نشد تا اغلب اعتراض و نارضایتی مشتریان این بانک را در پی داشته باشد.

دریافت آبونمان سالیانه در 2 نوبت

در همین ارتباط مدیر کل فناوری و اطلاعات بانک ملی در مصاحبه تلویزیونی خود درباره برداشت ۵ هزار تومانی از حساب برخی مشتریان به دلیل کسر آبونمان ارسال پیامک (ساپتا) توضیح داد و اعلام کرد: مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک، سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

فاطمی اردکانی افزود: بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که به دلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانک ها، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی به صورت رایگان به مشتریان ارایه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.

فاطمی اردکانی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک جهت واریز به حساب و برداشت سایر مبالغ برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها به صورت رایگان ارسال می گردد.
وی تأکید کرد: با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارایه این خدمت، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده خواهد شد.

مانعی برای دریافت هزینه ارایه خدمات وجود ندارد

همچنین، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز طی مصاحبه تلویزیونی خود خدمت ارسال پیامک را از جمله خدمات اضافی بانکی برشمرد و گفت که مانعی بر سر دریافت هزینه بابت چنین خدماتی برای بانک ها وجود ندارد.

محمدعلی کریمی افزود: ارایه این سرویس در قالب ارزش افزوده تعریف می شود و خدماتی محسوب می شود که جزو خدمات اضافه در بانک هاست. بنابراین بانک ها مجاز هستند و می توانند برای دریافت هزینه آن از مشتریان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به هر حال این خدمات هزینه هایی در بر دارد که بانک ها به اپراتورها پرداخت می کنند و بانک ملی نیز از این قضیه مستثنی نیست. از این رو در این زمینه مانعی وجود ندارد.

لزوم رعایت حق انتخاب مشتری توسط بانک ها

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: البته از نظر ما رضایت مشتری شرط اول است و ما از همه همکاران خود در نظام بانکی خواهش می کنیم همچون همیشه حق آگاهی و شهروندی و اطلاع رسانی را لحاظ کنند تا حق انتخاب مشتری حتماً رعایت گردد و به هیچ وجه احساس تحمیل رخ ندهد.

نحوه بازگشت مبالغ کسر شده به حساب مشتریان

در پایان این گزارش می افزاید، مشتریان بانک ملی می توانند تا پایان خرداد ماه جاری با ارسال عدد یک به شماره 100064140 از دریافت سرویس ارسال پیامک انصراف دهند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
طیب نیا: ما مثل دولت قبل دوست نداریم دست در جیب بانک ها که در حقیقت در جیب سپرده گذاران است بکنیم...
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
بنظر می رسد اواخر سال قبل 700-800 هزارتومان به حقوق کارکنان بانک های دولتی اضافه شد که امسال از جیب ما تامین شد سال بعد چطور؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
وقتی فقط 50 هزار نفر انصراف دادن به حجم و وسعت اطلاع رسانی تون شک نکردید؟ یا ا
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
دست تو جیب صاحب حساب ها هم کردن مثل بورسی ها
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
چون دستشون گذاشتند تو جیب سهامدارن.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
وقتی کل حقوق اینجانب به حساب جاری بانک ملی واریز می شود و در طول ماه حتی یک ریال هم سود به آن تعلق نمی گیرد، چقدر باید حضرات رو داشته باشند که حاضر به ارسال رایگان یک پیامک خشک و خالی هم نباشند.

اگر هزینه پیامک 50 تومان هم باشد، با یک روز سود (کمترین یعنی 10% سالیانه) با مانده حساب فقط 1 میلیون تومان، می توان 5 پیامک در روز برای مشتری ارسال کرد.

بعد این آقایان که بانکی هستند، این را نمی دانند و با کمال وقاحت ما را بابت ارسال 2 یا 3 پیامک در ماه بدهکار می کنند؟!!
ارش
UNITED STATES
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
اقا بار اولشون که نیست به هر بهانه پول میگیرند چرا کم کنند تا بعد 1 ماه شاید برگردانند ما که راضی نیستیم و حسلبمان را صفر کردیم سال پیش هم برای ضمانت 300000 هزارتومانی معوق حساب من و همکاره من حدود 3000000میلیون تومان مسدود کردن و از بدهکار جریمه دیرکرد میگیرند