بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
شرکت سبحان آنکولوژی نیز با اخذ حدود 15 پروانه تولید دارو، در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده داروهای ضد سرطان در کشور می باشد. در بخش واردات، شرکت کی بی سی ضمن عرضه سهام آن در بورس به عنوان اولین و تنها شرکت بازرگانی دارو، توانست عنوان پنجمین وارد کننده بزرگ داروی کشور را کسب نماید.
کد خبر : ۱۴۹۳۶۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری البرز ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1394.03.09 درمحل دانشکده علوم پزشکی با حضور بیش از 78 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر جمشیدی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ابوترابی و شیرازی و به دبیری آقای خسروانی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای رضوانی فر و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم800 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

پیام هیأت مدیره

سپاس حی سبحان را که فیض ادای خدمت و ایفای آنچه با بضاعت اندک در تعهد داشتیم را نصیبمان ساخت و توفیق حفظ و حراست از بار امانت و مسئولیتی که بر ذمه داشتیم را عنایت فرمود. از پیشگاه خداوند متعال توانی دوچندان و توفیقی مضاعف برای حرکت در مسیر تعالیدر سال های پیش رو را مسئلت داریم.

در سالیان گذشته با پیروزی از اندیشه های رهبر فرزانه با "همت و کار مضاعف" زمینه های تبلور "جهاد اقتصادی" را فراهم نمودیم و با نصب العین قرار دادن دغدغه های معظم له حماسه سازی اقتصادی-سیاسی را در عرصه جهاد و جنگ تحمیلی اقتصادی که بدخواهان ایران اسلامی آتش آن را افروختهاند، در پیش گرفته ایم.

در این میان گروه سرمایه گذاری البرز در سال تبلور "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عزم خویش را برای عبور از غبار تحریم های شدید اقتصادی جزم نمود. اثرات تحریم های خصمانه بر اقتصاد کشور، شرایط نامناسب اقتصادی، در کنار یکی از بارزترین مشخصه های صنعت دارویی، یعنی رقابت شدید و اتکای مضاعف آن بر دانش و فناوری روز، تصمیم گیری و سیاست گذاری در این عرصه را به مراتب پیچیده تر از پیش نموده است. با این وجود هیأت مدیره شرکت در سایه الطاف الهی و حمایت سهام داران گرامی و با اتخاذ تدابیر نوآورانه توانست مجموعه شرکت های گروه را تا حد امکان با وضعیت موجود هماهنگ ساخته، نقاط ضعف شرکت ها را شناسایی و رفع، نقاط آسیب پذیر را تقویت و نقاط قوت را حفظ نماید. در سال مالی 1393 نیز با توجه به استراتژی های باند مدت شرکت، بهینه سازی پورتفوی سرمایه گذاری ها، حرکت در جهت نوآوری و ارایه محصولات جدید، تسریع در انجام پروژه های توسعه ای، حرکت در جهت اصلاح خطوط تولیدی مطابق استانداردهای داخلی و بین المللی، هماهنگی فعالیت ها و تحقق هم افزایی عملیات تداوم یافت و به دنبال آن رشد 16 درصدی فروش خالص تلفیقی و 16 درصدی سود خالص تلفیقی در سال 1393 را تجربه نمود.

در پایان امیدواریم تلاش تمامی کارگزان، کارشناسان و مدیران مجموعه گروه سرمایه گذاری البرز موجبات اطمینان قلبی سهام داران عزیز از تداوم حرکت مجموعه در مسیر تعالی و پیشرفت را فراهم سازد.

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های


گزیده اطلاعات

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

سرمایه شرکت و تغییرات آن

سرمایه شرکت در بدو تأسی مبلغ 600 میلیون ریال (شامل تعداد 600.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 1.680.100 میلیون ریال(شامل تعداد 1.680.1 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بر اساس مصوبه مجمع فوق العاده افزایش سرمایه سال 1392 افزایش یافته است.

آخرین تغییر در سرمایه ثبت شده شرکت، مبلغ 2.100.1 میلیارد ریال بوده که به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393.08.10 سرمایه شرکت از مبلغ 1.680.1 میلیارد ریال به مبلغ 2.100.1 میلیارد ریال معادل 25 درصد از طریق مطالبات حال شده و آورده نقدی سهام داران انجام پذیرفته و ثبت آن در تاریخ دوم اردیبهشت 1393 انجام پذیرفت.

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

ترکیب سهامداران شرکت

ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول ذیل می باشد:

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت گروه سرمایه گذاری البرز در تاریخ 1353.11.30 در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان اولین شرکت سرمایه گذاری با نماد والبر درج شده است. وضعیت سهام شرکت سرمایه گذاری البرز طی سه سال اخیر به شرح زیر بوده است:

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

جایگاه شرکت در صنعت

مجموعه گروه سرمایه گذاری البرز به عنوان دومین هلدینگ بزرگ دارویی کشور نقش قابل توجهی در تولید و توزیع دارو، تولید مواد اولیه و واردات داروهای ساخته شده ایفا می نماید. بر این اساس:

در سال 1393 مجموعه سرمایه گذاری البرز بالغ بر 14 درصد سهم بازار داروهای تولید داخل کشور را با تولید بیش از 517 قلم داروی مختلف به خود اختصاص داده است.

در صنعت دارو؛ شرکت های البرز دارو و سبحان دارو با کسب رتبه اول و دوم سود آوری به عنوان سودآورترین شرکت های صنعت دارو را به خود خود اختصاص داده اند.

شرکت سبحان آنکولوژی نیز با اخذ حدود 15 پروانه تولید دارو، در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده داروهای ضد سرطان در کشور می باشد.

در بخش واردات، شرکت کی بی سی ضمن عرضه سهام آن در بورس به عنوان اولین و تنها شرکت بازرگانی دارو، توانست عنوان پنجمین وارد کننده بزرگ داروی کشور را کسب نماید. لازم به ذکر است این شرکت بازوی اجرایی وزارت بهداشت در واردات بخشی از واکسن های مورد نیاز کشور می باشد.

در حوزه توزیع دارو، شرکت پخش البرز جایگاه پنجمین توزیه کننده دارو را تثبیت نموده و در کل سبد دارو و غیر دارو، رتبه سوم کشور را دارا می باشد.

در تولید مواد اولیه دارویی، شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک توانسته است به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه غیر نارکوتیک در کشور باشد.

شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز توانسته است به عنوان یک رکت سرمایه گذاری موفق در زمینه بازار سرمایه (خرید و فروش سهام شرکت های دارویی) شناخته شود.

شرکت سبحان دارو به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده قرص در کشور می باشد. اجرای طرح های توسعه ای جدید موقعیت این شرکت را در این زمینه مستحکم تر خواهد نمود.

شرکت داروسازی تولید دارو، بالاترین رشد سودآوری پنج سال گذشته را در میان شرکت های فعال تولیدی صنعت دارو کسب نموده است.

اهم فعالیت های انجام شده در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393

مهم ترین برنامه های انجام گرفته در سال 1393 بر اساس سیاست های تدوین شده در شرکت را می توان در قالب های زیر طبقه بندی نمود:

1. توسعه فعالیت های بازرگانی

2. صادرات محصولات

3. مدیریت پرتفوی

4. توسعه همکاری های بین المللی

5. بهینه سازی سبد محصولات

6. توسعه مدیریت و منابع انسانی

7. استقرار حاکمیت شرکتی و تشکیل کمیته های کاری شامل حسابرسی داخلی، آموزش، مأموریت خارجی و مدیریت ریسک

8. افزایش سرمایه شرکت های تابعه

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

ترازنامه

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

صورت سود و زیان

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

تولید 517 قلم دارو و کسب رتبه اول سود آوری زیرمجوعه های

آدرس وبسایت شرکت

http://alborzinvest.ir/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر