بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
با پیش‌بینی عدم کاهش سقف تولید اوپک؛

نفت دوباره به کانال ۶۴ دلاری بازگشت

قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر نشست روز جمعه اوپک ۶۳ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۴.۹۳ دلار فروخته شد.
کد خبر : ۱۴۹۳۷۳
به گزارش جام نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد نشست اوپک و عدم کاهش میزان تولید این سازمان کاهش یافت.

قیمت نفت روز جمعه به علت کاهش بیش از انتظار تعداد دکل‌های حفاری آمریکا 5 درصد افزایش یافت که بیش‌ترین افزایش در طی یک ماه گذشته به شمار می‌رفت اما قراردادها امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

هر بشکه نفت برنت با 63 سنت کاهش 64.93 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا نیز 57 سنت کاهش یافت و 59.72 دلار در هر بشکه فروخته شد.

احتمال می‌رود که تولید نفت اوپک در ماه می به بالاترین میزان در 2 سال و نیم گذشته برابر با 31.22 میلیون بشکه در روز رسیده باشد و انتظار می‌رود که سطح تولید اوپک در نشست روز جمعه این سازمان در وین تغییر نکند.

همچنین رشد اقتصادی آسیا نیز بر بازارها تاثیر گذاشت. بخش کارخانجات چین در ماه می نشانه‌های اندکی از افزایش را از خود بروز داد. همچنین صادرات در کره جنوبی، بیشترین کاهش سالانه در 6 سال گذشته را ثبت کرد. بخش کارخانجات ژاپن نیز بهبود نسبی در سفارشات جدید نشان داد.

بانک مورگان استنلی اعلام کرد که قیمت نفت در نیمه دوم امسال کاهش خواهد یافت البته بعید است که به کمترین رقم در 6 سال گذشته که در ماه ژانویه رقم خورد، برگردد.

بر اساس اعلام این بانک، ما پس از بهبود سریع قیمت نفت، از ماه ژانویه، نگرانی‌هایی در مورد عوامل بنیادی موثر بر قیمت نفت و قیمت‌ها در نیمه دوم سال 2015 و در سال 2016 داریم.

مورگان استنلی اعلام کرد، به نظر می‌رسد که بازار در مورد افزایش تولید اوپک و مذاکرات ایران خشنود است؛ هر دو عاملی که می‌تواند جبران‌کننده بیش از کاهش تولید آمریکا باشد./فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
اونهایی که در مجلس یا دولت افت سهامهای پتروشیمی را دلیل کاهش قیمت نفت میدانستند کجا هستند با این تحلیلهای سراسر دروغ و عوام فریب الن که نفت بالا رفت چرا پتروشیمیها هنوز ذلیل هستند