بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
حصن دانشجویان جنوب کشور در دفاع از حقوق هسته‌ای در حالی از عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۱ خرداد) در مسجد دانشگاه شیراز آغاز شده است که دیگر تشکل‌های دانشجویی کشور نیز در حال پیوستن به این تحصن هستند.
کد خبر : ۱۴۹۳۹۵
به گزارشافکارنیوز،تحصن دانشجویان جنوب کشور در دفاع از حقوق هسته‌ای درحالی از عصر روز گذشته (دوشنبه 11 خرداد) در مسجد دانشگاه شیراز آغاز شده است که دیگر تشکل‌های دانشجویی کشور نیز در حال پیوستن به این تحصن هستند.

گفتنی است تا کنون بیش از 600 دانشجوی جنوب کشور در این تحصن شرکت کرده که این تعداد در حال افزایش است.

*اعلام حمایت‌ها از تحصن دانشجویان جنوب کشور در دفاع از حقوق هسته‌ای

در همین رابطه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان ضمن اعلام حمایت از تحصن دانشجویان گفت: وظیفه هر جنبش مردمی و دانشجویی است که در راستای روشنگری و احقاق حقوق ملت ایران و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های 1+5 اقدام شایسته ای انجام دهد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز به این تحصن پیوستند. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور در بین متحصنین گفت: معضلات امروز منطقه بر آمده از طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت مهار قدرت جمهوری اسلامی و اهرم فشاری برای گرفتن امتیاز بیشتر در مذاکرات است.ما اگر ندانیم که دشمن کیست و چه سیاستی را دنبال می‌کند آنوقت در زمین دشمن بازی خواهیم کردو این یعنی دادن امتیاز به آنها.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زرقان نیز ضمن حمایت از متحصنین اعلام کرد: باید در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزها رعایت شود و در برابر خواسته‌های نامعقول غرب مانند مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران ایستاد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در کنار دیگر تشکل‌های دانشجویی ضمن حمایت از این تحصن گفت: اینکه ما بخواهیم به هر قیمتی به توافق برسیم ولو اینکه توافق بد هم باشد، این کاملا خطا و غلط است. توافقی که در آن مراکز نظامی ما در دسترس غربی ها باشد و بازرسی های بی چون و چرا در آن پذیرفته شود قطعا مردود و غیر قابل قبول است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان تحصن دانشجویان جنوب کشور را ناشی از روحیه انقلابی آنان عنوان کرد و گفت: هرچه قدر هم که ایران از مواضع خود کوتاه آید طرف غربی بخصوص آمریکا فشار را کم نمی‌کنند. چراکه با اصل انقلاب مخالف هستند.

مجمع طلاب عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بیانیه حمایتی خود آورده است: ما ضمن اعلام حمایت از حرکت انقلابی دانشجویان شیراز خواستار همدلی و همزبانی بیشتر و صادقانه تر دولت با مردم هستیم چرا که در مسئله هسته‌ای شاهد زیاده خواهی های طرف مقابل بوده که این خود نشان از دشمنی دیرینه آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در عین حمایت از این تحصن گفت: این کشورها با وقاحت، ملت ایران را مورد بی‌احترامی قرار می‌دهند و انتظار ما از تیم مذاکره کننده این است که پاسخی دندان شکن به آن‌ها بدهند.

علاوه بر این اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از تحصن دانشجویان جنوب کشور اعلام کردند. حجت الاسلام علی اکبر کلانتری، مسئول جامعه اساتید استان فارس حجت الاسلام نیری مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه شیراز، حجت الاسلام مقامی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جمع متحصنین در مسجد دانشگاه شیراز حضور دارند.

*ممانعت مسئولان دانشگاه از برگزاری تحصن

نماینده بسیج دانشجویی در جمع متحصنین با بیان این که مسئولین دانشگاه شیراز درخواست تعطیلی این تحصن را دارند، گفت: مسئولین دانشگاه خواسته‌اند تحصن را تعطیل کنیم.

در کنار این مورد حراست دانشگاه شیراز نیز اجازه ورود تیم خبری صدا و سیمای استان فارس برای تهیه خبر از این برنامه را نداده است.

*دفاع از حقوق هسته‌ای، هدف دانشجویان از تحصن در دانشگاه شیراز

شورای دانشجویی متحصنین هدف از این تحصن را چنین عنوان کرد: ما قویا اعلام می‌کنیم پیشرفت‌های بومی علمی کشور و حقوق ملت ایران غیر قابل مذاکره است. ما خواهان شفافیت بیشتر از سوی مذاکره کننده هستیم. ما نمی‌خواهیم و اجازه نمی‌دهیم رسیدن به حقمان 15 تا 20 سال طول بکشد. ما تنها راه مقابله با دشمن وقیح را عزم راسخ و عدم انفعال و مقاومت می‌دانیم.

این شورا در بیانیه شماره 2 خود نیز اعلام کرد: ما دانشجویان به عنوان پرچم دار گفتمان اسلامی و مدافع سرسخت استقلال و رشد علمی کشور با کمال قدرت و استقامت در مقابل زورگویی دشمن و هرگونه توقع بیجا و زیاده خواهی گزاف آنها دشمن ایستاده ایم. ما دانشجویان بر آن شدیم تا با برپایی تحصن دانشجویی ندای دشمن ستیزی خود را به گوش زورگویان و تمام خفتگان و در خواب ماندگان برسانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در همین راستا و مطابق با درخواست ما مبنی بر حضور مسئول دفتر وزارت امور خارجه در شیراز در جمع متحصنین برای شنیدن دغدغه ها ، نگرانی ها و مطالبات دانشجویان و با توجه به بی اعتنایی مسئولین مربوطه نسبت به این درخواست ، ما اعلام می کنیم کماکان تحصن تا حصول درخواست متحصنین ادامه پیدا خواهد کرد .

*تحصن دانشجویان کمک به تیم مذاکره‌کننده است

ستار هدایتخواه نماینده سابق یاسوج در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع دانشجویان متحصن در دانشگاه شیراز اظهار داشت: حرکت دانشجویان دانشگاه‌های جنوب کشور در مورد تحصن در مسجد دانشگاه شیراز قابل تشکر هست. این تحصن ملازمت در راه ولی زمان و کمک به تیم مذاکره‌کننده است نه افراط و تفریط.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند که عرصه دیپلماسی، عرصه ارائه مبانی ایدئولوژیک نیست و نباید روی آن‌ها تاکید کرد. پاسخ این گونه سخنان این‌ است که آیا طرف مقابل یعنی آمریکا هم همین طور است؟

هدایتخواه با بیان اینکه ضرورت انرژی هسته ای حفظ استقلال است، ادامه داد: انرژی هسته‌ای برای هر کشوری فناوری است و هر کشوری این فناوری را نداشته باشد عقب مانده است.

*باید خطوط قرمز در مذاکرات حفظ شود

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس اسلامی، پیرامون تحصن دانشجویان در دانشگاه شیراز گفت: تیم مذاکره کننده باید چارچوب قانونی را حفظ کنند. خطوط قرمز باید در مذاکرات حفظ شود و تعهداتی که امضا می‌شود باید قابل برگشت باشد.

*پیام صوتی کوچک زاده به دانشجویان متحصن در دانشگاه شیراز

مهدی کوچک‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور پیام صوتی به دانشجویان متحصن در مسجد دانشگاه شیراز ضمن حمایت از اقدام آنان گفت: شما به کمی یا زیادی تعداد افراد در مسیرتان نگاه نکنید. تکیه شما به خدا باشد چراکه مسیر حق را باید رفت.

وی افزود: آن روزی که امام خمینی (ره) پرچم اسلامی را بر دوش گرفت معلوم نبود که در بین خواص و عوام چند نفر با او همراه خواهند بود اما ایستادگی و مقاومت برای رضای خدا در راه اسلام ناب محمدی او را به قدرتی رساند که همه دنیا یا در مقابل او خاضع هستند و یا از ترس هواداران خالص او که نظائر آن در جمع شما دانشجویان است، به وحشت افتاده اند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
فعلا مال مفت دانشگاه رو می خورند حالیشون نیست. وقتی وارد بازار بشین و ببینید کاری براتون نیست می فهمید چه ........ خوردید
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
دانشجویان عزیز از شما شما بروید درستان را بخوانید اگر این دولت پرونده هسته ای را به سرانجام نرسونه هیچ دولت دیگری نمیتونه کاری انجام بده واگر توافق نشه ممکنه جنگ بشه وسرمایه هامون به خطر می افته دانشگاهم بسته میشه،میخوره تو سر ملک ومستقلات وکاسبیهای دیگه واقتصاد میپاشه،اکنون مردم تامینند وفقط نیاز به آرامش دارند.
مهدی
GERMANY
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
اینا چقدر پول گرفتن ک از این کارا کنند؟؟؟؟ قیافه هاشون معلومه چ کاره هستن... توی آخرین عکس ب اون پسر کم سنو سال توجه کنید........
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
دانشجو یا بسیجیه به اصطلاح دانشجو!!!؟
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
متاسف میشیم این دانشجویان ساده اندیش و بازی خورده را میبینیم چرا که اسمشونو گذاشتن دانشجو که شرایط حال را درک نمیکنند اوضاع اقتصاد کشور و شرایط بحران منطقه دقیاقا در مسیر اهداف کشورهای عربی دشمن با ایران و اسراییل حرکت میکنند این اجتماعات که به ضرر مردم و کشور است باید سریعا جلویش گرفته شود چرا که اینها درک درست از وقایع اقتصادی و سیاسی کشور با توجه به توضیحات اقای روحانی و ظریف ندارند به نظرم اینها طرفداران احمدی نزاد هستنند که میخواهند از روحانی و تیمش و مردم انتقام بگیرند
آریوبرزن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
اینها دانشجوهایی(انجمن اسلامی) هستند که همه جا هستد غیر از کلاس درس