بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
فاطمی اردکانی گفت: ۵ درصد از مشتریان از دریافت سرویس ویژه پیامک این بانک انصراف می‌دهند/ هجمه سنگین وارد شده علیه بانک در شبکه‌های مجازی یک شوک مطلق خارج از تصور بود
کد خبر : ۱۴۹۳۹۹

به گزارش فرهنگ نیوز ، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی برآورد کرد که دستکم ۵ درصد از مشتریان این بانک از دریافت سرویس ویژه پیامک این بانک انصراف دهند و افزود که با پایش اطلاعات تا اکنون، سه درصد از مشتریان بانک ملی از دریافت سرویس ویژه انصراف داده اند.
"سامانه ارسال پیامک ویژه بانک ملی دایر بر این منوال بوده که با برداشت و واریز هرگونه مبلغ به حساب مشتری، پیامک تاییدیه آن برای دارنده حساب ارسال می شود که در طول یکسال آبونمان آن هم ۱۰۰ هزار ریال خواهد بود."

سیدولی الله فاطمی اردکانی از ارسال۵۰ میلیون پیامک توسط دو پیمانکار و به صورت موازی برای هشت میلیون مشتری این بانک ظرف مدت سه روز اخیرخبر داد و اعلام داشت که بانک ملی یک بانک دولتی بوده و بودجه محدودی برای ارسال پیامک دارد که طبق برآوردها، هزینه ارسال پیامک درسالجاری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، بنابراین بانک ملی چاره ای جزکاهش هزینه های جاری ندارد ولو با کم شدن تعدادی از مشتریان این بانک.
عضو هیات مدیره بانک ملی تعداد صاحبان حساب کنونی این بانک را حدود ۳۰ میلیون حساب برشمرد که به نظر می رسد مربوط به ۲۰ میلیون مشتری باشد و افزود که به مرور سامانه سرویس عادی پیامک این بانک برای ۱۵ میلیون مشتری بانک فعال خواهد شد.

"سرویس عادی بانک ملی هم ، شامل سامانه ای بوده که درآن فقط برای برداشت مبالغ با اهمیت برای مشتریان، پیامک ارسال خواهد شدکه این پیامک هم هزینه ای برای مشتریان در برنخواهد داشت."

با وجود عدم اشاره این مقام مسئول دربانک ملی در مورد میزان رقم مبالغ با اهمیت اما احتمال آن می رود که منظور، ارقام بیش از یک میلیون ریال، در زمره مبالغ با اهمیت تلقی خواهد شد.

فاطمی اردکانی، از تلاش این بانک برای گسترده ترکردن دایره سرویس عادی بانک ملی ازهشت به ۱۵ میلیون مشتری این بانک خبرداد و گفت که افراد علاقمند به دریافت سرویس ویژه باید بخشی از هزینه دریافت پیامک را تقبل کنند و ادامه داد که با هدف رعایت مسایل امنیتی از سوی بانک ملی، ارسال پیامک برای برداشت مبالغ با اهمیت برای مشتریان سرویس عادی فعال می شود.

وی، با ابراز تاسف از عدم وصول یک میلیون پیامک به مشتریان، از احضار پیمانکار مسئول ارسال پیامک با هدف بررسی وضعیت به وجودآمده خبرداد و گفت که شکایت احتمالی ازپیماکنار مسئول در صورت قطعی شدن سهل انگاری این شرکت قطعی است وگفت که بانک ملی با وجودپرداخت وجه ارسال هشت میلیون پیامک در روزهای قبل، تصور می کرد که پیامک ها ارسال شده در حالیکه این پیمانکار هیچ بازخوردی از عملکرد خویش به بانک ملی منعکس نکرده است.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، خلع ید و یا ادامه همکاری با این پیمانکار را منوط به دریافت پاسخ او دانست و در عین حال تاکید کرد که مقرر شده در آینده به صورت مستقیم با اپراتور تلفن همراه و بدون بهره گیری از شرکت های واسطه ای سامانه پیامک بانک ملی فعال سازی می شود.
وی، از حضور دو تیم بازرسی از بانک مرکزی و مراجع ذیربط در بانک ملی ،با هدف رویت مستندات بانک اشاره داشت و گفت که دو تیم مذکور هم تایید کرده اند که بانک ملی رفتاری غیرقانونی نداشته است.

وی، مدعی شد که هیچ بانکی در کشور از جمله بانک ملی فعالیت غیر قانونی انجام نمی دهد و افزود که بانک ملی در راستای مشتری مداری، معتقد به اطلاع رسانی به مشتریان برای دریافت هزینه پیامک است.

فاطمی اردکانی اعلام داشت که طبق وظیفه ازهمه مشتریان بانک ملی عذر خواهی کرده و گفت که با وجود داشتن یک جلسه بین المللی برای مدیر عامل بانک ملی، دکتر همتی هم شخصا پیام عذرخواهی از مشتریان را نگارش کرده که در حال حاضر در شبکه اطلاعرسانی بانک ملی موجود است.

وی، گفت که ما مسئولیت این رخداد اخیر را پذیرفته ایم و مشتریان بانک این حق را به مجریان بدهند که ممکن است ما نیز دچار خطایی بشویم و این خطاباید به نام فرد ثبت شود نه بانک ملی.

عضو هیات مدیره بانک ملی ازهجمه سنگین وارد شده بر علیه بانک ملی درشبکه های مجازی به عنوان یک شوک مطلق خارج از تصور برای مدیران بانک ملی یاد کرد و گفت که اگر نرم افزاربانک از وضعیت مطلوبتری برخوردار بود به طور قطع تصمیمات بهرتی اتخاذ می شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
چرا خودتون رو مضحکه ی عام و خاص می کنید یه اس ام اس رو فقط خدمات میدادید اونم پولیش کردین حالا خودتون میگید غلط کردیم.اگه پول میخوایین مرد و مردونه به ملت بگین پول میخواییم لارم داریم تا بهتون کمک کنن دیگه کار به جایی رسیده بزرگترین بانک جهان اسلام به گدایی رو آورده خجالت بکشین خوب برید خاوری رو از کانادا بگیرید بیارید تا 3 هزار میلیاردتون رو ازش بگیرید دیگه اونم جورشو ما ملت باید یکشیم خجالت نمیکشین.خسته شدیم از این مملکت اه اه اه ............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
اينا واقعا ....
١٠٠٠٠ هزار تومن واسه ١٢ ماه
يعني ماهي ٨٣٣ تومن يعني ٨٣ پيام در ماه
يعني روزي تقريبا سه پيام
اخه بغير از بازارياي كلفت كي روزي سه تا عمل بانكي انجام ميده كه بخان پيام بزنن؟؟؟؟؟
... پدرسوختگي حد داره نه؟؟؟
بنظر ميرسه تو ايران حد نداره
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
توجیه الکی - اگه مردم اعتراض نمی کردند که بی سر و صدا همچنان می گرفتید . دنبال بهینه سازی سیستم هاتون باشید . اگر رقابت سالمی بود و از شما طرفداری نمی شد سالها قبل ورشکسته شده بودید.
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
جالبه ، مردم 5هزار تومان از حسابشان برداشت شد داد و هوار کشیدند بعد احمدی نژاد 45 تومان تو حسابشان واریز و در عوض بیش از 200 هزارتومان از جیب شان برداشت ، جیک کسی در نیومد . عجب مردمی ما هستیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
دزدی تو روز روشن!
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
جندین ساله حساب قرض الحسنه دارم برنده نشدم هیچ جهت دریافت وام 10میلیونی رفتم بانک البته خودم حقوق بگیر و دارای نامه کسر از حقوق و توانایی پرداخت قسط را دارم قبول نکردند گفتند ضامن دیگری را بیاور که مورد تایید بانک باشه(شعبه7201)...و بالاخره انصراف دادیم و تصمیم به غیر فعال کردن و بستن حساب کردم. اینهم از بانک ملی
امین
ROMANIA
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
مصداق بی عدالتی یعنی این که سرمایه دار روزی بیست تا تراکنش داشته باشه اما من که چهار روز یکبار تراکنشی ندارم باید هزینه 3 تا پیامک در روز را بدم این پول ها رو از مردم میگیرند بعد به قول خودشا ن سود شرعی هم به مشتری هایشان مید هند .......