بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
خبر دروغ «بیانیه 220 نماینده پارلمان اروپا علیه ایران» را سایت‌های رادیو فردا (RADIOFARDA) ، دویچه وله (Deutsche Welle) و رادیو فرانسه (Radio France Internationale) پوشش دادند.
کد خبر : ۱۴۹۴۲۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبری که روز گذشته رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌های غربی با آب‌و‌تاب نقل می‌کردند، دروغ از آب درآمد.

ایرنا نوشته است: برخی رسانه های فارسی زبان و ضد انقلاب 12 خرداد 94ادعا کردند که بیش از 220 نماینده پارلمان اروپا در بیانیه ای در مورد وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و نقش ایران در بحران خاورمیانه هشدار داده ، و در عین حال از تهران خواسته اند تا اجازه بازرسی های هسته ای سرزده از تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی خود را بدهد.

پس از بررسی های انجام گرفته مشخص گردید:

-پارلمان اروپا هیچ گونه بیانیه ،اعلام موضع رسمی و غیر رسمی در این مقطع نداشته است.

-بیانیه منتسب به نمایندگان پارلمان اروپا در سایت متعلق به ژرارد دپره لابی اصلی منافقین در پارلمان اروپا منتشر شده و این سایت مدعی است که 220 نماینده پارلمان اروپا آن را امضاء کرده اند.

-سابقه ژرارد دپره در حمایت از گروه های تروریستی و انجام اقدامات تخریبی روشن و مبرهن است. تعداد انگشت شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با وی ارتباط و همکاری دارند و اکثریت نماینده ها و گروه های سیاسی خواهان تعامل مثبت و گسترده با جمهوری اسلامی ایران می باشند.

-خبر مربوط به امضای بیانیه بازتابی در رسانه های اروپا نداشته و در حد سایت ژرارد دپره و تکرار ان در یکی دو سایت گروهک منافقین است.

-اصالت ادعاهای دپره با توجه به سوابق وی قویا محل تردید است و با شناختی که از پارلمان اروپا وجود دارد، امضای متنی توسط این تعداد نماینده احتمالا فضا سازی و شانتاژ خبری منافقین و لابی آنها در پارلمان اروپا است.

-یکی از اهداف دپره و منافقین از این گونه خبر سازی ها جلوگیری از تقویت و توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا است.

این خبر دروغ را سایت‌های رادیو فردا (RADIOFARDA) ، دویچه وله (Deutsche Welle) و رادیو فرانسه (Radio France Internationale) پوشش دادند.

گرچه در حمایت دولت‌های غربی و پارلمان اروپا از تروریست‌های منافق شکی نیست اما نکته مهم آن است که رسانه‌های فارسی زبان به دنبال کوچکترین فرصتی می‌گردند تا به بهانه آن به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند. نمونه این رویکرد این رسانه‌ها همراهی‌شان با خبر جعلی و خودساز منافقین است.

سایت رادیو فردا که به سازمان جاسوسی آمریکا تعلق دارد در این خبر دروغ نوشت: نمایندگان اروپایی از ایران خواسته‌اند اعدام‌ها را در آن کشور متوقف کرده، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به حقوق و آزادی‌های شهروندان خود احترام بگذارد.

و در ادامه آورده است: آنها در عین حال خواسته‌اند که تهران به قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه اتمی خود مقید باشد، به سوال‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پاسخ دهد و اجازه بازرسی‌های سرزده در این مورد را، از تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی اعلام شده یا نشده خود، بدهد.



در بخش دیگر از دروغ‌پردازی رادیو فردا می‌خوانیم: این گروه از نمایندگان پارلمان اروپایی به موضوع کمپ لیبرتی در عراق که اعضای «سازمان مجاهدین خلق» در آن ساکن هستند اشاره کرده و خواستار حفاظت از این افراد شده‌اند. نمایندگان اروپایی خواسته‌اند تا این کمپ به عنوان یک اردوگاه پناهندگی پذیرفته شود.

دویچه وله نیز از این فزصت برای دروغ‌پراکنی علیه ایران استفاده کرد: در این بیانیه ایران به عنوان "قلب بحران" در منطقه خاورمیانه و "نه بخشی از راه حل" توصیف شده و آمده است که برای ریشه‌کن کردن هر گونه بنیادگرایی و افراط گرایی در منطقه باید به "نفوذ و دخالت" ایران پایان داد.

سایت وابسته به وزارت خارجه آلمان در بازتاب دادن دروغ منافقین نوشت: این گروه از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه خود همچنین از یک طرح جایگزین که توسط مریم رجوی، یکی از سران سازمان مجاهدین خلق [منافقین] برای "تغییر دمکراتیک در ایران" پیشنهاد شده حمایت اعلام کرده‌اند.

سایت رادیو فرانسه نیز به این خبر منافقین استناد کرد و نوشت: 220 تن از نمایندگان پارلمان اروپا با امضای بیانیه ای در مورد نقش ایران در خاورمیانه و وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران هشدار دادند. این اولین بار نیست که نمایندگان پارلمان اروپا در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران هشدارمی‌دهند.

رسانه وابسته به وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: به گزارش منابع خبری، نمایندگان امضا کننده در عین حال از مقامات ایران خواسته اند تا امکان بازرسی‌های سرزده از تمامی اماکن مورد نظر آژانس بین‌المللی را فراهم آورند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر