بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر : ۱۴۹۴۲۷
روز چهارشنبه سنا جلسه استماع برای بررسی تاثیر توافق هسته ای با ایران بر سیاست آمریکا در خاورمیانه برگزار می شود. ریاست این جلسه بر عهده سناتور باب کورکر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا،"راس لئیتنن،" رئیس کمیته فرعی امور خارجی سنا درباره جلسه استماع در خصوص سیاستهای دولت آمریکا در قبال داعش پس از سقوط رمادی عراق و تدمر سوریه به دست این گروه تروریستی گفت: ناکامیهای اخیر در نبرد علیه داعش در عراق و سوریه از جمله سقوط رمادی و تصرف شهر تاریخی تدمر، نشان می دهد ضرورت فوری دارد که دولت اوباما راهبردی جامع، روشن و جدی برای شکست دادن داعش تدوین کند.

در حالیکه که داعش همچنان به گسترش تروریسم در خاورمیانه ادامه می دهد، این جلسه استماع به بررسی راهبرد این گروه تروریستی خواهد پرداخت. همچنین در این جلسه طرحهای کنونی دولت اوباما برای عراق و سوریه و موثر بودن و قدرت ائتلافی که علیه داعش می جنگد، بررسی خواهد شد. اعضا علاوه بر ارزیابی ماموریت آمریکا در عراق و سوریه، فرصت خواهند داشت نظر خود را درباره شبه نظامیان شیعه که هم اکنون در عراق عملیات می کنند ارزیابی کنند و علل اصلی این بحران از جمله میزان آمادگی و ظرفیت نیروهای امنیتی عراق را در منطقه تجزیه و تحلیل کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر