بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
آگهی مناقصه اجرای فاز دوم مجتمع طلای زرشوارن منتشر شده است.
کد خبر : ۱۴۹۴۳۲

به گزارش ماین نیوز، مجتمع طلای زرشوارن به عنوان بزرگترین معدن و کارخانه تولید طلا در کشور از آبان سال گذشته افتتاح شده است و حالا با گذشت ۷ ماه از شروع کار با محمدرضا احمدی مدیر مجتمع زرشوارن گفتگو کرده‌ایم:

۷ ماه از زمان افتتاح معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن و کارخانه تولید طلا در کشور می‌گذرد؛ در حال حاضر شرایط تولید طلا در این مجتمع معدنی به چه شکلی است؟

بعد از افتتاح، کارخانه طلای زرشوارن مسیر تولید ادامه پیدا کرده است و هم‌اکنون در مسیر تولید مستمر قرار داریم.

چقدر طلا تولید شده است؟

برنامه ما برای امسال تولید یک تن طلا است.

تا پایان سال جاری؟

بله تا پایان سال یک تن طلاست، همانطور که می‌دانید طرح‌هایی که تازه افتتاح می‌شوند در سال ابتدایی شروع کار به ظرفیت اسمی نمی‌رسد و به تدریج به ظرفیت اسمی می‌رسند و ما در کارخانه و معدن زرشوارن هم همین روند منطقی را شاهد هستیم.

آیا از همین حالا به فکر طرح‌های توسعه معدن و کارخانه هستید؟

بله، ما طرح توسعه را داریم در فاز دوم، اسناد مناقصه‌اش هم تهیه شده است؛ در واقع فراخوان برای مناقصه‌اش برای ارزیابی پیمانکاران با صلاحیت انجام شده و تا پایان خرداد هم مهلت داده‌ایم و به دنبال جمع‌آوری مدارک هستیم.

آیا آگهی آن منتشر شده است در رسانه‌ها؟

بله در روزنامه‌های رسمی، سایت خودمان و پایگاه‌های رسانه‌ای منتشر شده است و تاکنون ۲۷، ۲۸ شرکت آمده‌اند و همچنان فرصت هست که اگر شرکتی علاقه به حضور در مناقصه دارد می‌تواند مدارک را ارسال کند. در مرحله بعد ما ارزیابی‌ها را انجام خواهیم داد.

در این مزایده به صورت دقیق چه اتفاقی خواهد افتاد و چه بخشی از کار واگذار خواهد شد؟

قرار است پیمانکار فاز توسعه کارخانه و معدن طلای زرشوارن برای تولید ۶ تن طلا در روز را ما انتخاب کنیم.

اجرای فاز دوم به عنوان فاز توسعه معدن چقدر طول می‌کشد؟

از زمان تعیین و نهایی شدن پیمانکار باید طی دو سال اجرای فاز دوم کارخانه نهایی و کار شروع شود. البته به جز این ما الان روی تحقیق و توسعه هم فعالیت‌های مهمی را انجام داده ایم و روی تولید نانو ذرات برای تولید نانو ذرات طلا و نقره کار‌هایی کرده ایم.

آیا روی اکتشاف معدن هم فعالیت‌های جدیدی انجام شده است و معادنی در منطقه هست که بخواهید به مجموعه اضافه کنید؟

تا پیش از این ۱۲ هزار متر حفاری در معدن صورت گرفته بود و حالا ما ۱۰ هزار متر جدید را در برنامه داریم که برای سال جاری ۷ هزار متر است و از این میزان ۳ هزار متر آن انجام شده و انشالله تا پایان سال مابقی هم انجام خواهد شد و ما امیدواریم با این مطالعات ذخیره طلای معدن و کشور افزایش یاید.

آیا فروش شمش‌های تولیدی در کارخانه زرشوارن شروع شده است؟

نه هنوز شروع نشده است و ما فروش را از طریق بورس انجام خواهیم داد و مقدمات آن را داریم انجام می‌دهیم و به محض آنکه پذیرش ما در بورس صورت بگیرد عرضه را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر