بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر : ۱۴۹۷۶۶

نویسنده:آمنه شیرافکن

کارنامه دولت عدالت‌محور محمود احمدی‌نژاد ‌روزها از سوی قوه‌قضائیه ورق می‌خورد، چندی پیش محمدرضا رحیمی راهی اوین شد و حالا قرعه فال به نام حمید بقایی افتاده. البته بماند این‌که بسیاری از نزدیکان مشایی و بقایی از یکی، دو سال پیش راهی زندان شده و دوره‌های محکومیت را پشت‌سر گذاشتند؛ همان‌ها که به «حلقه انحرافی» معروف شده بودند. از اسامی و عنوان و نام‌ها گذشته، بسیاری پرونده‌های تخلف مالی؛ از ماجرای اختلاس سه‌هزار میلیاردی گرفته تا پرونده بابک زنجانی در همین دوره سیاسی اتفاق افتاده است. نکته عجیب‌تر اینکه امضای چهار وزیر احمدی‌نژاد نیز پای تأیید بابک زنجانی آمده و گویا سه نفر از این افراد تابه‌حال از سوی قوه‌قضائیه بازجویی شده‌اند. زنجانی به روایت یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهای اختصاصی با نمایندگان، خودش را آدم چند وزارتخانه معرفی کرده بود. نمره رفوزگی کارنامه تاریک محمود احمدی‌نژاد به این زودی‌ها تمامی ندارد و هردم از این باغ بری می‌رسد. حالا خبر داغ این‌روزها، بازداشت حمید بقایی است؛ مردی که در دوره مدیریتش در سازمان میراث و مناطق آزاد کارنامه ضعیف و پرابهامی از خود به‌جا گذاشت و جالب اینکه بسیاری از مدیران منصوب او پیش‌تر از او روانه زندان شده بودند؛ از معلم زبانش، گرفته تا بسیاری دیگر. در این گزارش بنا داریم روایت کوتاهی از یاران احمدی‌نژاد ارائه دهیم؛ آنها که در چند سال گذشته، گذرشان به اوین افتاده یا اینکه پرونده تخلف و فسادشان در ردیف رسیدگی قضائی قرار دارد.

پرونده‌های آقای رئیس

احمدی‌نژاد هنوز به دادگاه نرفته، اما پرونده شکایت از او در حال پیگیری است. بیشتر شکایت‌های مطرح‌شده علیه دولت احمدی‌نژاد در کمیسیون اصل ٩٠، به ماجرای حیف ومیل بیت‌المال در سفر به نیویورک و همراهی برخی اعضای خانواده مسئولان بازمی‌گردد. علاوه بر شکایت رسمی هیأت‌رئیسه مجلس از احمدی‌نژاد، برخی شکایت‌های گروهی و شخصی از رئیس‌جمهوری دولت‌های نهم و دهم در دستگاه قضا به جریان افتاده؛ از شکایت علیه ماجرای واردات بنزین در دولت احمدی‌نژاد و سرطان‌زابودن بنزین‌های وارداتی گرفته تا شکایت روستاییان و عشایر بختیاری از محمود احمدی‌نژاد. البته باید به این مسائل، آمار جدید استخدام نیم‌میلیونی کارمند رانتی و فامیلی در دولت احمدی‌نژاد و بورسیه‌های سفارشی سه هزار دانشجو را هم اضافه کرد. شعبه ٧٦ دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس پیشین دولت را به دادگاه احضار کرد، تاریخ رسیدگی به شکایت از رئیس‌جمهور، پنجم آذر ١٣٩٢ حدود شش ماه بعد از ابلاغ آن و چهارماه پس از پایان مسئولیت هشت‌ساله احمدی‌نژاد تعیین شد، اما احمدی‌نژاد نه آن روز به دادگاه رفت و نه روزهای پس از آن.

مرد دوم دانشگاه ایرانیان

جنگ ترکان و بقایی از همان روزهای تغییر دولت بالا گرفت، ترکان به کنایه از فسادهای طبقه‌بندی‌شده در مناطق آزاد گفت و بقایی در نامه‌نگاری‌های متعدد به او پاسخ داده، از ترکان اصرار و از بقایی انکار. با این حال کار به جایی باریک کشید و همین هفته پیش بقایی این‌بار تهدید کرد که از اسحاق جهانگیری، معاون‌‌اول رئیس‌‌جمهوری، شکایت خواهد کرد، واکنش‌های اخیر بقایی درست چند روز مانده به بازداشت نشان از آن دارد که به احتمال زیاد برخی تصمیم‌های او در منطقه آزاد حالا منجر به بازداشت او شده است. البته عبدالرضا داوری به «انتخاب» گفته بازداشت بقایی ربطی به احمدی‌نژاد نداشته و مدت‌هاست بقایی هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارد. با این حال نباید از یاد برد که حساب مشترک ١٦ میلیاردتومانی دانشگاه ایرانیان به نام دو شخص باز شده و امکان برداشت پول صرفا برای شخص «بقایی» و «احمدی‌نژاد» فراهم بود. بقایی از اوایل سال ۱۳۹۰ خورشیدی تا پایان دولت محمود احمدی‌نژاد معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود. بقایی در دوره شهرداری احمدی‌نژاد، رئیس دفتر اسفندیار رحیم‌مشایی در سازمان فرهنگی-هنری شهرداری بود. آقای بقایی در دوره دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد جانشین اسفندیار رحیم مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس این سازمان شد. بقایی مدتی هم سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشت.در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۰، یک ماه پس از ارتقای مقام آقای بقایی در دولت محمود احمدی‌نژاد، دیوان عدالت اداری، به‌علت ارتکاب «برخی تخلف‌ها» در سمت ریاست سازمان گردشگری، آقای بقایی را چهار سال از هرگونه خدمت دولتی محروم کرد، اما پس از مدتی این حکم توسط قضات دیوان نقض و دوباره به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شد.مدتی بعد گزارش شد که یکی از شعبه‌های دیوان عدالت اداری، این حکم را نقض کرده، اما مقام‌های این دیوان از «اشتباه»بودن این رأی و بررسی دوباره پرونده خبر دادند. یک سال بعد و در خردادماه سال ۱۳۹۱، پس از گذشت یک سال و چند ماه از تجدیدنظرخواهی آقای بقایی، رئیس دیوان عدالت اداری ایران گفت محکومیت معاون اجرائی رئیس‌جمهور به چهار سال انفصال از خدمات دولتی، منتفی شده است.

معاون اول افشاگر

تا مدت‌ها در همه جلسه‌ها از او به نام آقای م.ر یاد می‌کردند، اما بالاخره ماجرای فساد بیمه و حلقه فاطمی کار دست آقای رئیس داد. رحیمی که سال‌ها معاون اول محمود احمدی‌نژاد بود راهی زندان شد و جالب اینکه چند روز مانده به اجرای حکم، در نامه‌ای به رئیس دولت وقت از کمک مالی جابر ابدالی به ١٧٠ نامزد نمایندگی مجلس خبر داد. بازداشت رحیمی تیر خلاصی به جریان فکری احمدی‌نژادی‌ها بود و با بازداشت بقایی این وضعیت کامل‌تر خواهد شد.رحیمی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ و در دولت دهم محمود احمدی‌نژاد، معاون اول رئیس‌جمهور ایران بود و درحال‌حاضر به جرم تحصیل مال نامشروع در زندان به سر می‌برد. او به بیش از پنج سال زندان و پرداخت قریب به چهار میلیارد جریمه محکوم شده است.

از گردشگری تا اوین

پس از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال ٨٤، ملک‌زاده با نزدیک شدن به مشایی، به معاونت رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی رسید. با انتقال مشایی به دفتر احمدی‌نژاد در دولت دوم، راه برای ارتقای ملک‌زاده، بازتر شد. اواخر تابستان ٨٨، مشایی در مقام جانشین رئیس دولت در ریاست شورای عالی ایرانیان، برای معاون سابق خود حکم دبیری این شورا را امضا کرد. بالاخره صعود بی‌توقف او در روز دوم تیرماه ٩٠ پس از احضار و تفهیم اتهام به زندانی‌شدنش انجامید. حدود سه ‌ماه بعد و در روز ٢١ شهریور، عباس جعفری ‌دولت‌آبادی ، دادستان عمومی استان تهران، در جمع خبرنگاران از آزادی ملک‌زاده با «قرار وثیقه» خبر داد، اما گفت: «رسیدگی به پرونده او همچنان ادامه دارد.» در نهایت مقام‌‌معظم‌رهبری با «عفو تعقیب» این پرونده موافقت کردند و پرونده ملک‌زاده بسته شد.

علی‌اکبر جوانفکر

علی‌اکبر جوانفکر یکی از مهره‌های تبلیغاتی احمدی‌نژاد به‌شمار می‌رفت. او در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰، به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به ۶ ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به ۶ ماه دیگر و در مجموع به یک سال زندان و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم شد. او شهریور ۱۳۹۱ بازداشت شد و از عجایب روزگار اینکه شخص احمدی‌نژاد همان موقع درخواست کرد تا به اوین رفته و با جوانفکر دیدار کند، درخواستی که از سوی مسئولان قضائی پذیرفته نشد. البته روز بازداشت او نیز داستان‌های خودش را داشت و به درگیری اساسی در روزنامه ایران منجر شد. حکم یک سال حبس و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی اگرچه مورد اعتراض علی‌اکبر جوانفکر قرار گرفت، اما در اسفند ۱۳۹۰ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تأیید شد.

یار نزدیک مشایی

بهمن شریف‌زاده نیز از جمله یاران نزدیک اسفندیار رحیم‌مشایی است که در نهایت، اردیبهشت ٩٣ با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و روانه زندان اوین شد. یکی از علل بازداشت او، اتهام مالی عنوان شده بود. شریف‌زاده سال ٩٢ رئیس ستاد انتخاباتی «زنده‌باد بهار» شده بود و می‌کوشید رحیم‌مشایی رئیس‌جمهور دولت یازدهم شود. او در سخنانی، مشایی را همانند شهید باکری و شهید همت، معجزه حضرت امام خمینی(ره) خوانده و اظهار کرده بود او به مقام «رضای الاهی» رسیده است. او در زمان فعالیت در مؤسسه مطبوعاتی ایران، کتابی با عنوان «گفتمان بهار» با بودجه این مؤسسه با شمارگان دو هزار نسخه چاپ کرد که دربرگیرنده سخنرانی‌های اسفندیار رحیم‌مشایی بود.

عبدالرضا داوری

عبدالرضا داوری یکی از چهره‌های اصلی رسانه‌ای نزدیک به حلقه مرکزی جریان احمدی‌نژادی، به اتهام انتساب دروغ به مسئولان و نشر اکاذیب بازداشت شد. او در سال‌های پایان دولت دهم ریاست‌ صندوق بازنشستگی مس کشور را برعهده گرفت و در طول دولت نهم و دهم از اصلی‌ترین چهره‌های رسانه‌ای وابسته به گروهی است که اصولگرایان آنان را «جریان انحرافی» می‌نامند که پیش از انتخابات سال ٨٨ نیز مسئولیت اداره کل پژوهش و همچنین معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی را برعهده داشت. داوری پیش از این به‌واسطه مدیرمسئولی روزنامه شهروند به پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.

از ستاد سوخت تا پرسپولیس

محمد رویانیان، معاون بازرسی ستادکل نیروهای مسلح، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و رئیس سابق ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از دیگر مدیرانی است که به خاطر برخی تخلف‌ها در زمان حضورش در ستاد حمل‌ونقل بازداشت شد. خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که قرار بازداشت محمد رویانیان از سوی شعبه ١٥ دادسرای کارکنان دولت صادر شده است. در این گزارش آمده رویانیان پیش‌تر در ارتباط با پرونده مدیریت ستاد سوخت به این شعبه احضار و اتهام وارده به او ابلاغ شده بود. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه ایران، نیز پیش‌تر گفته بود تاکنون سه نفر در ارتباط با پرونده مربوط به تخلف در ستاد سوخت بازداشت شده‌اند و چند نفر دیگر نیز با سپردن وثیقه آزاد هستند.

پیش‌نماز نهاد

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، دبیرکل تشکل موسوم به جامعه وعاظ ولایی نیز از جمله یاران احمدی‌نژادی است که توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد و مدتی میهمان زندان اوین بود. بازداشت او به‌ویژه تحت‌تأثیر سی‌دی فیلم «ظهور نزدیک است» انجام شد. البته تشویش اذهان عمومی، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی از جمله دیگر اتهام‌های او گزارش شده بود. او علاوه بر دبیرکلی تشکل موسوم به جامعه وعاظ ولایی، دبیری کمیسیون فرهنگی دولت و امامت جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری را عهده‌دار بود. توزیع گسترده و رایگان فیلمی به نام «ظهور نزدیک است» به شدت با واکنش مسئولان و روحانیون مواجه شد. در آن فیلم محمود احمدی‌نژاد همان «شعیب بن صالح» دانسته شده که عده‌ای از شیعیان او را از یاران امام دوازدهم شیعیان می‌دانند.

دادستان دردسرساز

ریاست یکباره او بر سازمان تامین اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخت، با این حال عبدالرضا عزیزی، نماینده بجنورد برای حمایت از او ١٥٠ امضا جمع کرد. آن هم در شرایطی که تخلف‌های او در کهریزک در مسیر رسیدگی قرار داشت. کمی بعدتر تفحص از تأمین اجتماعی در مجلس نهم کلید خورد و خروارها پرونده فساد مالی و مدیریتی روی هم تلنبار شد؛ فسادی که حالا این روزها موجب رفت‌وآمدهای مکرر مرتضوی به دادگاه شده است. از اینها گذشته سعید مرتضوی به حکم دادگاه دیگر قاضی نیست. پس از دادگاه کهریزک ادامه فعالیت دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران به حالت تعلیق درآمد و همان روزها محمود احمدی‌نژاد بلافاصله و در کمال شگفتی برای این مقام سابق قضائی، حکم ریاست مبارزه با قاچاق کالا و ارز را صادر کرد تا دادستان تعلیق‌شده، وسایل خود را از دادستانی به سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز ببرد. با بالاگرفتن اعتراض‌ها، احمدی‌نژاد خانه جدیدی برای مرتضوی دست‌وپا کرد تا او این بار راهی سازمان تأمین اجتماعی شده و انبوهی از پرونده‌های تخلف را سامان دهد. مرتضوی منتظر ارائه حکم نهایی از سوی دادگاه است و روزهای خوشی در انتظار او نیست، شاید مرتضوی پس از بقایی و رحیمی مدیر دیگری باشد که راه به زندان می‌برد، ماه‌های آینده رسیدگی به پرونده او نتیجه را مشخص خواهد کرد.

پرونده باز بنیاد شهید

تفحص از بنیاد شهید به پیچ‌وخم عجیبی رسیده، با این حال خطاهای مکرر مدیریتی مسعود زریبافان، از یاران حلقه نزدیک احمدی‌نژاد بر کسی پوشیده نیست. او علاوه بر اینها به دلیل شکایت چند نماینده مدتی رفت‌وآمدهای مکرری به دادگاه داشت و در نهایت در مورد آن شکایت محکوم شد. اما مهم‌تر از آن شکایت، پرونده عریض و طویل تفحص از بنیاد شهید است که به گفته نمایندگان مجلس ابعاد وسیع‌تری از تخلف در سازمان تأمین اجتماعی را برخواهد گرفت.

از معلمی تا ریاست موزه

آزاده اردکانی، رئیس سابق موزه ملی ایران، ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ از سوی حمید بقایی، رئیس آن‌زمان سازمان میراث فرهنگی به این جایگاه گماشته شد. حضور او در دولت احمدی‌نژاد از این جهت قابل تأمل بود که او پیش‌تر معلم زبان انگلیسی بقایی بود و با لیسانس میکروب‌شناسی از دانشگاه آزاد بر صدارت موزه ملی ایران تکیه کرد. اردکانی با پنج سال سابقه کاری در سازمان میراث فرهنگی و ۲۰ روز پس از انتصابش به معاونت موزه ملی ایران، مدیر این موزه شد. اردکانی به واسطه نفوذ حمید بقایی در دولت تا سرحد ریاست بر سازمان ملی جوانان پیش رفت، اما برخی ادغام‌ها مانع از ارتقای سمت او شد. درنهایت اردیبهشت ٩٠ شایعه‌ای درباره بازداشت او پیچید و کمی بعدتر دلایلی ازجمله مسائل مالی و قاچاق عتیقه، به‌عنوان محورهای بازداشت او روی میز آمد. سایت مشرق اعلام کرد اردکانی پس از محاکمه از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب، به اتهام تحصیل مال نامشروع به شش ماه حبس و پرداخت ٥٠ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

خروج مقدار زیادی پول از کشور

نعمت‌الله پوستین‌دوز، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا، در آخرین روزهای کاری دولت احمدی‌نژاد، بازداشت شد و همچنان در زندان است. پوستین‌دوز در آخرین روزهای کاری دولت احمدی‌نژاد قصد مسافرت به ارمنستان را داشت که در فرودگاه متوجه شد، ممنوع‌الخروج است. ظاهرا یکی از علت‌های ممنوع‌الخروج‌بودن این مدیر احمدی‌نژادی، موضوع جابه‌جایی وجوه نقدی زیاد بوده است؛ دستور خرید چند دستگاه خودرو بسیار گران‌قیمت از محل دارایی‌های شرکت ملی مس و واگذاری آنها به افرادی خارج از شرکت، از دیگر تخلف‌های منتسب‌به پوستین‌دوز بوده است. محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا، در پنجاهمین نشست خبری خود به تخلفات شرکت ملی مس اشاره کرده و گفته بود «آقای پ، معاونش و هم‌دستانش اقدام به خروج مقدار زیادی پول، آن‌هم به‌صورت غیرقانونی به خارج از کشور کرده‌اند».

رئیس جوان پرحاشیه کیش

بازداشت علیرضا عامری، مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش، اگرچه پس از انتشار گسترده خبر در رسانه‌ها تکذیب شد، اما بعدتر و با حضور دولت یازدهم، مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش برای پاسخ‌گویی به اتهام واردشده درباره برخی ساخت‌وسازها و همچنین واگذاری غیرقانونی شمار زیادی از زمین‌های این جزیره، راهی سازمان بازرسی کل کشور شد تا از خود دفاع کند. عامری، جوان کم‌تجربه‌ای که پیش از رسیدن به صندلی شماره یک منطقه آزاد کیش، معاونت بقایی را در کارنامه خود داشته است، در حالی به سمت ریاست مهم‌ترین منطقه آزاد کشور رسید که بقایی در روز معارفه‌اش در توصیف او گفته بود «حضور او فرصت گران‌بهایی برای منطقه آزاد به‌شمار می‌آید». عامری در مصاحبه‌ای با ایرنا گفته بود: «فردی در سازمان بازرسی کل کشور رسما نامه زده بود سه هکتار زمین به کسی بدهم و با پاسخ منفی من مواجه شد، اکنون همان فرد باعث پرونده‌سازی علیه من شده است».

مرتاضی که جن‌گیر شد

عباس غفاری هم از یاران نزدیک به جریان انحرافی بود که به جرم «رمالی و جن‌گیری» بازداشت شد. همان‌موقع «یکشنبه»، از رسانه‌های هوادار محمود احمدی‌نژاد، با منحصردانستن ادعای «ارتباط با اجنه» به «چند مورد خاص»، خواستار توضیح قوه‌قضائیه درباره بازداشت «غفاری» شده بود.

سایت آینده با معرفی عباس غفاری، به‌عنوان فردی که «مهارت خاصی در امور متافیزیکی ازجمله ارتباط با عوالم دیگر دارد و رابطه نزدیکی با آقای م. داشته»، مدعی شده است پس از دستگیری او «یکی از مقام‌ها، پیگیری و درخواست‌های مکرر و کم‌سابقه‌ای برای آزادکردن او انجام داد».


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
عجله نکنید به همه نوبت میرسه ، بیخود نگفتن چرخ روزگار ، چون میچرخه ، یه روز بالایی و یه روز پایین . این دولت چه زمانی سوژه رسانه ها و خوراک دادگاه ها بشه خیلی دیر نیست ، ایشالا همه مون اون روزا رو خواهیم دید
فرهاد
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
اینارو چرا اعدام نمیکنید پس.زندان برا اینا هتل 7 ستارس!!!!!
پوریا
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
فرهاد خان :

دل خوشی داری . مطمئنی الان زندان هستند ؟

اقای رحیمی که یک هفته بعد مرخصی گرفته و الان هم بیرون تشریف دارند !
سعید رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
وای خدای من چه کردید با این مردم بدبخت هیهات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
شخصی در جمعی حکایتی تعریف میکرد که به شدت در ارتباط با کشف موارد فوق الذکر در دولت «پاکدست» است
عینا نقل قول می شود:
یک روز در اتوبوس شلوغی در خیابان انقلاب سرپا ایستاده بودم که یکباره یکنفر کنارمون بلند داد زد «آی کیفم ! کیفم رو زدند ! آقای راننده نگه دار که بدبخت شدم... کیفم رو زدند نگهدار ...»
راننده خارج از ایستگاه پیاده اش کرد .بعد از مدتی کوتاه فهمیدم کیف مرا از جیبم زدند! نفر کناری هم همینطور و 2-3 نفر دیگه ...
مرد باتجربه ای کنارمون بود و گفت همون مردی که داد و بیداد میکرد و گفت :دزد دزد کیفتونو زده ... خواسته شما افکارتون کاملا منحرف بشه تا از دزدیش خبردار نشین ... »

حکایت بالا عینا دزد دزد گفتن در ایام انتخاباتی بعضی هاست که بعدا مشخص شد که بعله ...
منتشر
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
عجب خوشمان آمد تا به به اين موضوع اينگونه ننگريسته بوديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
صد در صد نویسنده این مطلب معلوم الحال است.همین نویسنده فردا که دولت عوض شد برمیگردد و این دولت را میکوبد.
من و شما مردم عزیز نباید بازیچه ی چه دولت قبل و چه دولت فعلی شویم.
آنچه مسلم است بورس نیوز همان طور که اسمش رویش است باید بلندگوی سهامدار متضرر باشد نه تریبون سایر وابسته های مرغ صفت.
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
دولت پاک دست هرچی بود از سر سفره مون بر میداشت ولی دست تو جیب سهامدار نمیکرد . اون پولهایی هم که اختلاس شد هیچ وقت به دست منو شما نمیرسه همونجوری که الان نمیرسه پس شور چیو میزنید ؟ ببینید کی دست تو جیب ما کرده و یارانه رو از جیب ما میده
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
همتون پاک دست هستید هم جناح چپ هم جناح راست بورس نیوز خودتم رسانه پاک دست وابسته به اصلاحاتی. ا
میلاد
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
در دولت راستگویان چه کسی راست میگوید ؟چه وقت قرار ست از بازار حمایت شود و کف بازار باشد ؟ آن 5000 میلیارد برای حمایت کجاست ؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
فرق آدمها اینجا معلوم میشه اصلاح طلبان رو به خاطر مسائل سیاسی مینداختن زندان اصول گرایان رو به خاطر اختلاس اگه قرار باشه روزی من رو بندازن زندان ترجیح میدم یه اصلاح طلب باشم.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
از کرسنت چه خبر اصلاح طلب ؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
استات اویل ، رانت 650 میلیون یوریی ، برداشت از صندوق توسعه که تو دولت احمدی نژاد هم سابقه نداشته بود برداشت از صندوق توسعه
بابک
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
ببین شماها دیگه اینقد گند زدین که با کرسنت کرسنت کردن به جایی نمیرسین.
ناشناس
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
از بابت کرسنت 18 میلیارد دلار باید بدیم به اماراتی ها

یک ببخشید غلط کردیم هم باید اضافه کنیم
کشاورز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کاه رو کوه کردن اجازه بدین دولت بعد که دوسال دیگه میاد بهتون میگم دولت مردای الان دارن چیکار میکنن همونطور که الانم یه چیزائییش زده بیرون تا اینا باشن زیادی آبرو ریزی نکنن!!!!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
خدایا ی نگاهی ب این مملکت هم بکن کم کم ک چه عرض تند تند دارند کشور را برای خودشان تکه تکه میکنند.این چه رسمی هست یک گروه در این مملکت سوار بر اسب سفید بتازن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
با این کارا ذهن مردم کارای این دولتم فراموش نخواهند کرد، به قول مثل فکر نان باش خربزه آب است....هر کی ندونه فک میکنه این دولت خیلی بینقصه کاراش... از حذف ناعادلانه یارانه، دروغ‌گویی ها، قیمت اجناس،بنزین،وضعیت بورس،هسته ای و.... بازم خواستین میشمارم براتون...
گلپایگانی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
واقعا جای تاسف دارد که عده ای آز بزرگترین دزدان تاریخ ایران حمایت میکنند
شماره علت افت بورس رانمیدانید بروید مطالعه کنید؟،!
کدام دولت این تحریمها رابه مملکت تحمیل کر د.
اینا نتیجه همان کاغذپارهاست که احمدی نژاد شعارمیدادوعده ای برایش هورامیکشیدند.
ناشناس
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
نه عزیز جان بزرگترین علتش عدم مدیریت و نادانی طی 10 سال اخیر است

هر کس هر چی نداره شعر میکنه

اون یکی دم از عدالت میزد
این یکی هم که همش صحبت تدبیر میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
تاریخ خواهد ماندلکه ننگ احمدی نژادمردم جواب دندان شکنی به دزدان وفاسدان خواهد داد.
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
حبس ابد هم واسه این دزدها کمه ظلم و مال دوستی این دنیا تا کجا
مهردا لطیفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
بر فرض مثال تمام نوشته ها وتمام این مطالب درست باشد
پس این مدت آنهایی که وظیفه مبارزه با مفاسد اقتصادی واختلاص ها را داشتند خواب بودند یا خود را به خوا ب زده بودند
نیازی به بازکویی این اطلاعات سوخته نیست
ساده بگویید ودیگر سکوت کنید
در مدت این 36 سال بعد انقلاب دوحزب اصلی که بر سر قدرت بوده اند به نویت خود آمده اند وخوردند وبردند واکنون هم چنا قدرتی دارند که کسی قادر نیست باآهنا برخورد قاطع کنذ
فساد تمامی ارگانها سازمانها شرکت ها وبانک های را گرفته
آن زمان کهبالا دستی ها دزد باشند از مردم عادی چه انتظاری است
مگر بانیان پرونده تاسف بار کرسنت دستگیر شدند ومجازات شدند
نه اتفاقا اکنون در راس وزارتخانه نفت پوست کلفت تر شده وهمه را به ئنبال خود میکشند
در یک کلام ساده
همه وهمه به نوبت خود دزدیده اند وبردند
واکنون همه کاسه داغ تر از آش شدند
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
فساد مالی دزدی و اختلاس کمر اقتصاد و ملت رو شکسته مردم دلسرد شدن وعصبانی از این همه فساد بعد مجلسیا مشغول نوع لباس فلان نماینده خارجی هستن نیروی انتظامی هم فقط گیر میده به حجاب چهارتا دختر چه کسی قراره جلوی این همه فساد و اختلاس رو بگیره خدا میدونه همون کفاری که هر دقیقه شعار علیهشون میدین کجا شنیدین تو مملکتشون اینقدر اختلاس و دزدی باشه برخی مسئولین فاسد آبرویی برای کشور و حکومت اسلامی نذاشتن مردم به رهبری امام انقلاب کردن که دست چندتا دزد درباری رو کوتاه کنن کجا میدونستن گیر این همه دزد میفتن که اینقدر هم ادعای دینداری و خداترسی دارن این نوع رفتار بیشترین ضربه رو به اسلام و انقلاب میزنه حتی بیشتر از اونایی که هر دقیقه علیهشون شعار میدیم
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
دکتر و دوستان و حامیان ثابت کردند که اقداماتشان در تاریخ بشر یک رکود هست که شاید تا پایان چرخش زمین در هیچ جای دیگر این گره خاک تکرار نشود 8 سال ادامه داشت و 1000سال هم طول خواهد کشید تا بفهمید که چه شده شاید هم در اینده موزه ایی بزرگ برقرار شود و هزاران محقق صف بشوند تا عمق این اقیانوس را اندازه بزنند
هادی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
خیلی به این محاکمه ها دلخوش نباشید
طرف 1000 میلیارد دزدی میکنه براش چند ماه حبس و چند میلیارد جریمه محکوم میکنن
هادی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
خیلی به این محاکمه ها دلخوش نباشید
طرف 1000 میلیارد دزدی میکنه براش چند ماه حبس و چند میلیارد جریمه محکوم میکنن
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
اگر به قدر سر سوزن از آقای احمدی نژاد آتو داشتید دودمانش را بر باد میدادید فقط کارتان این شده اطرافیان را به او منصب و وصل کنید و هی نام احمدی نژاد را یک خط در میان تکرار کنید
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
دزدی های نجومی دیگه جزیی از شخصیت بعضی از مسوولین کشور شده ... مسوولینی که ادعی مسلمونی و پاکیشون گوش عالم رو کر کرده
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
زمان احمدی نزادپالایش بندر عباس 110 تومان عرضه شد.بعد از14 ماه شد1600تومان.ودرزمان روحانی 9ماه بیدلیل پالایشی هارا بستند.وبعداز باز شدن 200درصد تنزل داشت.خودتان قضاوتکنید.
حسین
ESTONIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
باید قبول کرد ظرفیت احمدی نژاد و دوستان همقطار برای مقام ریاست خیلی کوچک بود.ولی ما بجهت دید محدود فقط عروسک های بیچاره صحنه را می بینیم.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
زمان احمدی نزادپالایش بندر عباس 110 تومان عرضه شد.بعد از14 ماه شد1600تومان.ودرزمان روحانی 9ماه بیدلیل پالایشی هارا بستند.وبعداز باز شدن 200درصد تنزل داشت.خودتان قضاوتکنید.
چوپان راستگو
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
حسن چيزي جز قحطي و وابستگي به غرب نداره بجاي كليد داس و قفل داره سهميه بنزين را چيد سود تو بورس را هم چيده نان بنزين و همه چيز را گران كرد ولي سهام ها قيمتش نزول كرد دولت خالي بندي و تزوير و فريب راه انداخته
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
دزدی های نجومی دیگه جزیی از شخصیت بعضی از مسوولین کشور شده ... مسوولینی که ادعی مسلمونی و پاکیشون گوش عالم رو کر کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
دزدي سازمان يافته كه يك شبه اتفاق نمي افتد نهادهاي نظارتي وبازرسي ومجلسي ها كجا بودند؟ خواب بوده اندياخودشان را به خواب زده اندوياهم آنهاهم دستي برآتش داشته اند .بنظرم بايستي اينها را هم محاكمه كنند.
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
دزدی های نجومی دیگه جزیی از شخصیت بعضی از مسوولین کشور شده ... مسوولینی که ادعی مسلمونی و پاکیشون گوش عالم رو کر کرده
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
سلام به همه دوستان
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
میگن دو نفر داشتن با هم از یک ظرف گزدو میخوردند یکی کور ونابینا بود دیگری سالم وبینا برای همین شخص بینا پیشنهاد کرد که هربار که میخواهیم از توی ظرف گردو برداریم دوتا دوتا برمیداریم که در حق نابینا اجحاف نشود پس از چند دقیقه شخص نابینا لگدی به ظرف گردو زدوبا عصبانیت گفت مرد مومن مگه قرار نبود دوتا دوتا گردو برداریم وبخوریم پس چرا تو داری مشت مشت میخوری شخص بینا تعجب کرد وگفت مگه تو میتوانی ببینی نابینا گفت نه من کورم از آنجایی فهمیدم که تو مشت مشت میخوری که من شش تا شش تا برمیداشتم تو صدات در نمی امد
حکایت آقای هلال نور حکایت شخص بینا است که آنقدر در بخور بخور های خودش غرق بود که این ها محلی از اعراب نداشت
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
آیا با خود احمینژاد بدلیل ضرری که به مردم ایران از جهات مختلف زده و دروغهایی که گفته و عدم نظارت و برخورد با معاونینی که مستقیما زیر نظر خودش بودند نباید برخوردی بشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
شما که اینقدر روشنفکر هستید.مواظب باشید بعداز دکتر روحانی گیر یکی مثل احمدی نژاد نیفتیم.ای کاش بعد از اقای خاتمی یه ذره هوشیار تر بودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
اونایی که نظرشون به محمود نزدیک بود کجا هستند که جواب بدن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
حداقل انگ خیانت و تضعیف کشور بهشون زده نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
همه دزدند مگر خلافش ثابت شه.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
احمدی نژاد تجلی گر ظهور منجی عالم بشریت و نماد صداقت بزرگواری و انسانیت است ما حامیان محمود احمدی نژاد از یک لحظه نیز دریغ نخواهیم کرد تا با استعانت از خداوند متعال و با الهام از خداوند متعال در زیر سایه مقام معظم رهبری برای هزاران بار هم که شده شیر مرد اریایی ایران زمین یعنی دکتر احمدی نژاد را بر کرسی ریاست این مرز و بوم بنشانیم.