بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر : ۱۴۹۷۶۷
به گزارش پارسینه، روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت دهم خبرداد. وی اشاره‌ای به جزئيات بازداشت حميد بقايی نکرده و تنها گفت که بازپرس پرونده آقای بقايی معاون اجرايی رئيس جمهور ســابق وی را روز دوشنبه احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.
این در حالی است که حمید بقایی در همین باره گفت: از عجائب روزگار ما همین را بگوییم که کسانی که مدام دایه مبارزه با فساد دارند و برای سرپوش گذاشتن روی ضعف‌های کاری خود مدام به دولت گذشته اتهام وارد می‌کنند، خودشان خلاف می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور دولت دهم افزود: یک صندوقی غیردولتی به نام صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر وجود دارد که برخی از مقامات دولت یازدهم از جمله آقایان جهانگیری، فریدون، نوبخت و تعداد دیگری از این عزیزان آمده‌اند با تغییر اسناد و مدارک این صندوق، نسبت به انتقال صندوق به نام حقیقی خودشان اقدام کردند و بعدش رفته‌اند و به صورت غیرقانونی آن را تصرف کرده بعد هم برای اینکه رد گم کنند مرتب به جای اینکه مستندات متقن را منتشر کنند، مدعی هستند که این صندوق دولتی بوده، در دولت گذشته از دولتی به خصوصی تبدیل شده و در دوره ما مجددا از خصوصی به دولتی برگشته است و سعی می‌کنند با چنین اتهاماتی فرار به جلو کنند در حالی که برای این مورد هیچ سندی را هم ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: بنده خودم رئیس هیئت امنای این صندوق هستم آقای جهانگیری آمده به صورت خلاف افراد را حذف کرده و خودشان را جایگزین کرده‌اند و این صندوق که توانایی مالی‌اش حدود 12 میلیارد تومان است را به نام خودشان منتقل کرده‌اند و برای اینکه روی کارهای خودشان سرپوش بگذارند مرتب می‌گویند این صندوق دولتی بوده است.
صبح امروز یکی از مسئولان دفتر رئیس جمهور سابق ضمن گلایه از انتشار آخرین گفت‌و‌گو حمید بقایی در باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز وکیل مربوطه با وی دیدار نکرده است و علت بازداشت فعلا مشخص نیست. در ادامه تماسها یکی دیگر از نزدیکان وی علت بازداشت بقایی را شکایت نهاد و مسئله صندوق شهیدان رجایی و باهنر اعلام، ولی از توضیح بیشتر خودداری کرد.


پیش از این علی اصغر حسینی وکالت حمید بقایی را برعهده داشت وی پس از انتشار خبر بازداشت بقایی به باشگاه خبرنگاران گفت که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد جزییات بازداشت دریافت نکرده است و همچنین رسما وکالت بقایی را برعهده ندارد.

علی اکبر جوانفکر یکی دیگر از نزدیکان بقایی در پاسخ به این سئوال که علت بازداشت "حمید بقایی "معاون اجرایی رئیس جمهور سابق چه بوده است، گفت: باید از دستگاه قضایی سوال کنید که علت این بگیر و ببند چیست؟

مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رییس جمهور سابق گفت: چطور ممکن است سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت معاون اجرایی رئیس جمهور سابق خبر داشته باشد اما نداند که چرا او را بازداشت کرده اند؟! سکوت ایشان نسبت به دلیل بازداشت باعث شده است تا بد‌اندیشان در سطوح رسانه‌ای به طرح اتهامات واهی علیه بقایی بپردازند. مسئولیت این رفتار غیراخلاقی با کیست ؟

وی تاکید کرد که گاهی جای شاکی و متهم عوض می‌شود و دور از ذهن نیست که در موضوع بقایی چنین اتفاقی افتاده باشد.

جوانفکر تصریح کرد که در هیچ مقطعی از سالهای پس از انقلاب ، دستگاه قضایی تا این اندازه مقتدر و حاکم مطلق نبوده است.

مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس جمهور سابق اضافه کرد:سفر هفته پیش "محمود احمدی نژاد" به همدان و استقبال بی‌سابقه مردم از ایشان، نمی‌توانست بدون تبعات باشد.

وی با بیان اینکه هرگونه اتهام مالی که از سوی اعضای دولت یازدهم به دولت نهم و دهم وارد می‌شود را باید منوط به تایید و اعلام از سوی قوه‌ی قضاییه دانست و گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای این افراد هیچ اعتبار قانونی ندارد و در مورد بقایی هم همین‌طور است تا به حال هیچ اتهامی وارد نشده و قوه قضاییه باید اتهام را برای ایشان تعریف کند.

با گذشت نزدیک به دو روز از دستگیری حمید بقایی همچنان تلاش های خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان از مراجع مسئول قضایی جهت دریافت توضیحات تکمیلی قرین موفقیت نبوده و حتما بر مبنای ملاحظات قانونی است که بر اساس آن تا اثبات اتهام و جرم حق ورود به جزییات وجود ندارد. در همین حال سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز در این خصوص گفت: دولت از زمان شروع به کار خود با اسنادی که در دست داشت، برخی از تخلفات دولت قبل را مشاهده کرد و بسیاری از تخلفات بدون رسانه‌ای شدن به دستگاه قضایی ارجاع شدند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
ما با پدیده ای روبرو هستیم که این کاغذ سفید رو میگیره جلوی چشمان شما و میگه این سیاهه... (برگرفته از جملات رقیب در حصر رییس پاکترین دولت ایران)
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
پس چون بگم بگم کرده گرفتنش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
سلام حرکت سیاسی دولت فعلی با رقیب اصلی خود
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
جیک جیک مستونت بود یاد زندونت بود ؟
علیرضا
GERMANY
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
تخلف کردی باید جواب بدهی شماها روزی فکر می کردید حاشیه امنیت ابدی دارید ولی روزگار همیشه درکمین انتقام از انسانهای فریب خورده است.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
ان شاءالله روزی برسدکه قوه قضایه آنجنان قوی بشود که بتواندخوداحمدی نژادرامحاکمه نماید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
انشاءالله با مهدی هاشمی و سایر فتنه گران سال88 بزودی چنین برخوردی صورت بگیرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
احمدی نزاد گفته بود لیست مفسدان اقتصادی توی جیبم است الان داره یکی یکی انها را بیرون میاورد