بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان فارس نو( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1394.03.08درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۰۲۲۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان فارس نو( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1394.03.08درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بیژن جواهری و حسین عرب علی دوستی و به دبیری آقای عبدالوهاب کشاورزی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای عبد المجید نیکنام جهرمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 1500ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

سیمان فارس نو


سیمان فارس نوسیمان فارس نو

سیمان فارس نو

گزیده اطلاعات:

سیمان فارس نو

حاشیه مجمع:

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان فارس نو مبلغ 1500 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. در این مجمع که با حضور بیش از 92 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، حسین فاتح سمت ریاست جلسه را بر عهده داشت. همچنین بیژن جواهری و حسین غرب علی دوستی به عنوان ناظرین مجمع و سمت منشی جلسه را کشاورزی برعهده داشت.

در ابتدای جلسه عبدالمجید نیکنام به قرائت گزارش عملکرد هیات‌مدیره برای سال مالی 93 پرداخت و گفت:

در سالی که گذشته با ادامه تحریم‌ها در کشور، دسترسی به مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی برای بسیاری از صنایع من جمله صنعت سیمان با دشواری همراه بود. نیکنام افزود: علی‌رغم تمام مشکلات کوچک و بزرگ موجود، فارس نو توانست سال 93 را نیز با کارنامه‌ای رضایت‌بخش پشت سر بگذارند. وی ادامه داد: طی سال گذشته در تولید کلینکر 17 درصد افزایش در تولید سیمان سه درصد افزایش داشتیم. نیکنام تصریح کرد: رضایت مشتریان، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی، فقط ظرفیت علمی تولید و فروش محصول، کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری، بهبود مستمر سازمان و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از اهداف کلان شرکت است.

پیام هیات‌مدیره

موجب افتخار ما است که گزارش عملکرد یک سال گذشته خود را به شما سهامداران محترم تقدیم داریم. سالی که گذشت سالی پرفراز و نشیب برای فعالیت‌های اقتصادی بود، در این سال به‌رغم ثبات نسبی قیمت ارز و طلا، شاهد افت شاخص بورس اوراق بهادار و عدم رونق و جنب و جوش در بازار سرمایه، همچنین رکود بازار مسکن و افزایش بهای مواد غذایی و سایر کالاها بودیم و ادامه تحریم‌ها دسترسی به مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی را برای بسیاری از صنایع دشوار کرد. روند نزولی درآمدهای نفتی دولت و افزایش هزینه‌های ریالی آن تقاضای بخش دولتی برای سیمان را کاهش داد. کاهش تقاضا با افزایش عرضه رقبا همراه شد. لیکن به‌رغم تمامی مشکلات کوچک و بزرگ موجود، فارس نو سال 1393 را هم با کارنامه‌ای رضایت‌بخش پشت سر گذاشت و همچنان آماده است با دریافت رهنمودهای سودمند کماکان در خدمت شما سهامداران عزیز و گرامی باشد. هیات‌مدیره و کارکنان سپاس خود را از سهامداران محترم که همواره در کنار و حامی شرکت بوده‌‌اند ابراز و به‌منظور روشن ساختن وضعیت عمومی شرکت موارد قابل توجه را در ادامه به اطلاع می‌رساند. امید است مجموعه اطلاعات فراهم شده نیازهای اطلاعاتی سهامداران را برآورده و درک روشنی از وضعیت شرکت سیمان فارس نو ارائه دهد.

تاریخچه شرکت

شرکت سیمان فارس نو (سهامی‌عام) در تاریخ 11 آذر 1369 تحت شماره 81232 به صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و در سال 1378 با انتقال مرکز اصلی شرکت به شهرستان شیراز، شماره ثبت آن به 10346 تغییر یافته است. همچنین نوع شرکت براساس مصوبه مورخ 8 تیر 1382 مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته است. شرکت در تاریخ 23 شهریور 1388 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

مرکز اصلی شرکت در شهر شیراز واقع و جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان است.

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 2 اساسنامه آن، تولید سیمان و صنایع جانبی و وابسته به آن و همچنین مشارکت در سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس و یا تعهد سهام شرکت‌های جدید و تعهد سهام شرکت‌های موجود است که در این راستا به موجب پروانه بهره‌برداری شماره 108141163 مورخ 22 اسفند 1384 که توسط سازمان صنایع و معادن استان فارس صادر شد، بهره‌برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت 3000 تن در روز در تاریخ یکم اسفند 1384 در فیروزآباد آغاز شده است.

عملکرد فارس نو در سال 1393 شرکت در سال 1393

مقدار 1.256.362 تن کلینکر و 1.284.397 تن سیمان تولید کرد که نسبت به عملکرد سال گذشته افزایش 17 درصد در تولید کلینکر و 3 درصد در تولید سیمان را نشان می‌دهد. افزایش تولید سیمان مرهون هماهنگی و همکاری کلیه واحدهای تولیدی و پشتیبانی، تعمیر و نگهداری به موقع و افزایش راندمان ساعتی ماشین‌آلات است.


استراتژی‌های شرکت:

* کاهش مصرف انرژی در فرآیندهای تولیدی

*افزایش رضایت مشتریان شرکت

* کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت

* رشد خلاقیت کارکنان و دریافت و عملیاتی کردن ایده‌های نو

* بهسازی فرآیند تولید به‌منظور کاهش توقفات آن و حفظ کیفیت سیمان تولیدی

* کاهش آلودگی (غبار)

اهداف کلان

* رضایت مشتریان

* توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی

* حفظ ظرفیت عملی تولید و فروش محصول

* کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت

* بهبود مستمر سازمان و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و پشتیبانی

* کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی

برنامه‌ها

در تعقیب برنامه‌ریزی استراتژیک، بودجه‌بندی استراتژیک نیز انجام و نهایتا برنامه‌ریزی‌ لازم برای

اجرای پروژه‌های برگزیده انجام شده است.

پایش شاخص‌های استراتژیک بر مبنای مدل BSC در مقاطع ماهانه و با استفاده از 20 شاخص

صورت می‌گیرد.

برنامه‌ها و چشم‌انداز شرکت در سال 1394


شرکت در سال 1394 معادل 1.100.000 تن کلینکر و 1.250.000 تن سیمان تولید خواهد کرد. 1.190.000 تن سیمان در بازار داخلی و 60.000 تن سیمان به همراه 25.000 تن کلینکر در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید و بدون اعمال افزایش قیمت، پیش‌بینی می‌شود 1.362.012 میلیون ریال از محل فروش سیمان عاید شود و شرکت نهایتا 465.690 میلیون ریال سود معادل 1.331 ریال برای هر سهم عاید سهامداران کند. با توجه به افزایش شدید هزینه‌ها در سال طی شده و سال پیش رو، مدیریت انرژی و مدیریت هزینه‌ با جدیت تعقیب خواهند شد. تکمیل پروژه‌های استراتژیک برنامه‌ریزی شده و احتمالا بعضی از پروژه‌های در دست مطالعه، به روز رسانی استراتژی‌های منتخب، تمدید و ارتقای گواهینامه‌ها و استانداردها، راه‌اندازی سیستم مهندسی ارزش، راه‌اندازی نظام مدیریت ریسک، توسعه سیستم‌های کامپیوتری و مخابراتی، ادامه تامین قطعات یدکی لازم و... سایر برنامه‌هایی هستند که در دستور کار شرکت برای سال 1394 پیش‌بینی شده‌اند.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 300 میلیون ریال (300.000 سهم 1.000 ریالی) بوده که تا پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 1384 در چند مرحله افزایش یافته و در نهایت در اسفندماه سال 1380 به 350.000 میلیون ریال (متشکل از 350 میلیون سهم 1.000 ریالی) بالغ شده است.
سیمان فارس نو

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان فعالیت می‌کند. فروش صنعت سیمان در سال 1393 نسبت به سال قبل 5 درصد کاهش یافته است که به‌رغم این کاهش، فروش شرکت با رشد 2/ 2 درصد روبه‌رو بوده است. در این صنعت 71 شرکت فعال هستند و سیمان فارس نو با فروش 1274.586 تن

سیمان معادل 9/ 1 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

شرکت که در سال 1384 به بهره‌برداری رسیده، از تکنولوژی مناسب و کارکنان جوان و باتجربه استفاده می‌کند. در سالیان گذشته فارس نو در میان تولیدکنندگان سیمان همیشه در رده‌های بالای کارکرد نسبت به ظرفیت بوده و با توجه به اینکه تنها تولیدکننده سیمان تیپ 525-1 (عالی‌ترین درجه کیفی و گران‌ترین نوع سیمان) بوده، موقعیتی استثنایی در صنعت دارد.
سیمان فارس نو

طرح‌های توسعه و برنامه‌های آینده شرکت

همانند سنوات گذشته، در سال 1393 نیز سیمان فارس نو با انجام مطالعات مدیریت استراتژیک و بودجه‌بندی سرمایه‌ای پروژه‌ها، نقشه راه خود را ترسیم کرده و مطابق با آن عمل خواهد کرد. برنامه‌های تعریف شده در چارچوب مذکور و منافع و هزینه‌های مترتب بر آنها در دو بخش خرد و کلان می‌باشند.

گزارش عملکرد اجتماعی

* اهداء 250 تن سیمان به اشخاص و موسسات نیازمند

* اهداء 442 میلیون ریال کمک نقدی و جنسی به اشخاص نیازمند، فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی، سمینارها و تحقیقات علمی و تخصصی

* استخدام دو مربی تمام وقت قرآن برای آموزش رایگان قرآن در مناطق نزدیک به کارخانه

ترازنامه

سیمان فارس نو

صورت سود و زیان

سیمان فارس نو


آدرس وبسایت شرکت:

http://www.farsnov.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر