بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی آبادان( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1394.03.18 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۰۴۹۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی آبادان( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1394.03.18 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 88 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای کریمی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان توکلی و جامی و به دبیری آقای صدیق زاده تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای صدیق زاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1393.12.29

2- تقسیم 400 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی سخن حق به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی کوشا منش به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید به شرح ذیل:

  •  شرکت تولیدی پلیمرهای صنعتی پولیکا نوین
  • شرکت پتروسینا (سهامی خاص)
  • شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (سهامی عام)
  • شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام)
  •  شرکت توسعه تجارت تامین اجتماعی


* حاشیه مجمع:

مدیر عامل پتروشیمی آبادان جناب آقای صدیق زاده طی مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت عنوان داشت:

همانطور که مستحضر هستید عملیات شرکت با وجود رکود شدید قیمتی در بازارهای جهانی و داخلی به خصوص در نیمه دوم سال به دلیل کاهش قیمت نفت و اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﺪﯾﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎي ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺷﺮﮐﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮاد ، دﺳﺘﻤﺰد و ﺳﺮﺑﺎر ﺗﺤﻘﻖ ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ . در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن ﻋﺪم اﻣﮑﺎن واردات ﻣﻮاد اوﻟﯿﻪ EDC و VCM ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎر ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﯿﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، همچنین این شرکت از هیچ یک از تسهیلات و یارانه های تولیدی در سال 93 علی رغم پیگیری های مداوم برخوردار نبوده است.

ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﻋﻠﯽ رﻏﻢ ﺗﻤﺎم ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎي ﺻﻨﻌﺖ در ﺳﺎل 93 ﻫﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮه ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻼش ﮐﺎرﮐﻨﺎن ،ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن، ﻣﺪﯾﺮان و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﺎي ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﻣﺤﺘﺮم ، ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎﺷﯿﻦ آﻻت و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺧﻄﻮط ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪي ﺷﺮﮐﺖ را ﺧﺮﯾﺪاري ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ در آﯾﻨﺪه ﻧﺰدﯾﮏ در ﺷﺮﮐﺖ ﻧﺼﺐ و راه اﻧﺪازي ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑه ﻤﻨﻈﻮر اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻘﺪار ﺧﻮراك درﯾﺎﻓﺘﯽ از ﭘﺎﻻﯾﺸﮕﺎه آﺑﺎدان ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ﺳﺎﺧﺖ و ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻤﭙﺮﺳﻮر اﻧﺠﺎم ﮔﺮدﯾﺪه و اﻧﺸﺎاﷲ در ﺳﺎل 1395 ﺑﻪ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري ﺧﻮاﻫﺪ رﺳﯿﺪ . ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ اﺳﺎس دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ، ﻓﺮوش و ﺳﻮد ﭘﺎﯾﺪار در ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ آﺑﺎدان از اﻫﺪاف اﺻﻠﯽ ﻫﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

صدیق زاده همچنان عنوان کرد : به سهامدارن ارجمند اطمینان می دهیم که این شرکت همواره خود را متعهد و ملزم به رعایت، حفظ و افزایش ثروت سهامداران می داند و این مهم را با همت و کوشش ادامه می دهد . افتخار شرکت تحقق انتظارات مشتریان ، کارکنان و سهامداران می باشد . بدون شک دستیابی به اهداف پیش بینی شده بدون در نظر گرفتن منافع ذینفعان شرکت امکان پذیر نخواهد بود.

باور داریم توجه سهامداران به عملکرد دوره و ارایه نقطه نظرات خود در بهبود هرچه بیشتر و بهتر عملکرد دوره آتی موثر خواهد بود و انتظار داریم با ارایه پیشنهادات سازنده خود، این مجموعه را یاری نمایند . امید است با حمایتها و راهنمایی سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال ، هیئت مدیره بتواند گام های موثر تری برای رشد و ارتقای شرکت برداشته و آنچه که برای آینده برنامه ریزی شده به واقعیت تبدیل نمایند .

پتروشیمی آبادان

* گزیده اطلاعات:

پتروشیمی آبادان

* اهم دست آوردها:

اهم دستاوردها و اقدامات شرکت در سال 1393 به شرح ذیل می باشند:

1-انجام کلیه مراحل مربوط به سفارش و خرید دستگاههای خطوط بسته بندی شرکت

2- تهیه و تدوین قراردادهای 10 ساله افزایش خوراک با پالایشگاه آبادان

3- اجرای طرح های سود آور در شرکت های زیر مجمموعه و خارج کردن از زیان انباشته و سودآوری شرکت های تابعه در سال 1393

4- توجه ویژه به تولید گریدهای خاص PCV که بیشترین تقاضای بازار را با بالاترین قیمت فروش در اختیار دارند.

5- اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد کارکنان مشاوره ای مشمول کار سخت و زیان آور و پیش بینی کاهش نیروی انسانی به میزان چارت سازمانی مصوب تا پایان سال 1395

6- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تصویب چارت سازمانی جدید

7- انجام افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 160 میلیارد ریال به 630 میلیارد ریال در سال 93 که با حمایت های سهامداران گرامی پس از 10 سال در شرکت صورت پذیرفته است.

8-اخذ مفاصا حساب مالیات بابت مالیات عملکرد سال های 1385 الی 1391 و تسویه کلیه مبالغ سالهای مذکور

9- تشکیل کارگروه ویژه در شرکت به منظور پیگیری حل اختلافات سنواتی فی مابین (سالهای 1380 الی 1391) با شرکت پالایشگاه آبادان و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران.

10- ایجاد دپارتمان برنامه ریزی که حاصل تجمع نیروهای متخصص مرتبط از داخل شرکت در جهت ایجاد نظم بهتر و توسعه و حرکت در راستای استراتژیها و سیاست های مصوب شرکت در ادارات مختلف و بهینه سازی فرآیندها و ارتباط فی مابین ادارات با اجرا و پیاده سازی مراحل اولیه سیستم ERP و همچنین BI در راستای افزایش راندمان ادارات و واحدهای مختلف که در نهایت منجر به افزایش کارایی سازمان خواهد شد.

* چشم انداز شرکت پتروشيمی آبادان

اولین تولید کننده پی وی سی در خاورمیانه بوده ایم و سرآمد و نوآور خواهیم شد.

* بيانيه ماموریت پتروشيمی آبادان :

ما به عنوان اولین تولید کننده محصولات پتروشیمی خاورمیانه با برند معتبر در زمینه تولید انواع گرید های پی وی سی و محصولات جانبی با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، مجرب، متعهد و مناسبترین تکنولوژی های موجود تولیدpvc با رعایت کلیه الزامات و مفاد قانونی کشور و تعهد به محیط زیست به منظور تامین منافع ذینفعان و کمک به رشد اقتصادی کشور در بازارهای داخلی وخارجی وافزایش بازدهی سرمایه ها فعا لیت می نمائیم.

* مرور کلی بر عملکرد شرکت ، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده ودستاوردهای مهم :

این شرکت با استفاده از امکانات تولیدی در زمینه افزایش مقدار تولید و همچنین تنوع بخشی در تولید گریدهای مختلف پی . وی . سی که برای شرکتهای رقیب تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد، می باشد. استمرار حضور در بازارهای داخلی و خارجی خود را تحکیم نموده است. رویکرد سرمایه گذاری شرکت در زمینه تکمیل و نوسازی و توسعه زنجیره تولیدی و تأمین نیازهای مستمر از داخل و همچنین حرکت به سمت پردازش بیشتر محصول و ایجاد ارزش افزوده می باشد .

* سایر نکات مورد نظر شرکت :

پتروشیمی آبادان با حدود نیم قرن سابقه و اولین تولید کننده پی وی سی در ایران با وجود مزیت های نسبی زیر:

1- همجواری با پاالیشگاه آبادان

2- دسترسی به آبهای دریای آزاد

3- - دسترسی به امکانات ریلی

4- دسترسی به فرودگاه بین المللی

5- واقع شدن در جاده ی ترانزیت شمال و جنوب

6- قرارگرفتن با منطقه ی آزاد اروند و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

7- نیروی انسانی متخصص وکارآمد

8- حمایتهای بازارها و نهاد های کشوری بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی و اجتماعی

9- پتانسیل های مهم فنی و تولیدی در تامین نیازهای صنایع پایین دستی و مشابه

10- امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت سرمایه گذاری

11- ارزش ذاتی داراییها و زمین های شرکت بدلیل شرایط جغرافیایی قطعاً آینده ی بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران و سهامدارن خود به ارمغان خواهد آورد، ارزش ذاتی فوق العاده بالای شرکت پتروشیمی آبادان و فاصله زیاد موجود بین ارزش فعلی سهام آن با ارزش واقعی وذاتی، سرمایه های سهامداران را تعیین و امید به آینده را جهت سرمایه گذاری و مالکیت سهام آن افزایش می دهد

* موضوع فعالیت شرکت :

موضـوع فعالیت شــرکت طبق ماده 2 اساسنامه مورخ 1374.12.09 تولید P.V.C و ســود محرق ( سود سوزآور )و D.D.B می باشد . قابل ذکر است با توجه به ایجاد و راه اندازی خط تولید P.V.C جدید در سال 1388 با ظرفیت اسمی سالیانه 50،000 تن و اقدامات الزم جهت اصالح پروانه بهره برداری به عمل آمده که در نتیجه پروانه بهره برداری شماره 06-28734 مورخ 1388.12.28صادره توسط سازمان صنایع و معادن خوزستان به شرح زیر دریافت گردیده است.

پتروشیمی آبادان

* سرمایه شرکت )مشتمل برسرمایه اولیه , تغییرات بعدی (ومحل تامین آن :

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 600 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله بشرح زیر به مبلغ 630000 میلیون ریال )شامل تعداد 630 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000ریال( افزایش یافته است.

پتروشیمی آبادان

* ترکیب سهامداران :

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1% سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393/12/29 و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:

پتروشیمی آبادان

* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار :

شرکت در تاریخ 1374.12.21در بورس اوراق بهادار تهران در گروه پتروشیمی با نماد شپترو درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1375.04.31 مورد معامله قرار گرفته است. وضعیت سهام شرکت طی 4 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

پتروشیمی آبادان

* اطلاعات مقایسهای پيش بينی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی:

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است :

پتروشیمی آبادان

* رتبه کيفيت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است :

پتروشیمی آبادان

* جایگاه شرکت در صنعت مربوط)مشتمل بر سهم شرکت از بازار داخلی در مورد محصولات عمده و مقایسه آن با سال قبل(

مرور کلی بر جایگاه شرکت و وضعيت رقابتی آن:

با توجه به اینکه میزان تقاضا pvc در جهان رو به افزایش است به تبع آن میزان تولید در این عرصه نیز رو به افزایش است و هر ساله کارخانه ها و مجتمع های عظیم به این عرصه اضافه می شود. لذا بحث رقابتی بازار از اهمیت بالایی بر خوردار است با توجه به ظرفیت تولید بالا در ایران و بازار مصرف کم تر یعنی عرضه بیش از تقاضا در بازار داخل برنامه های ذیل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد :

· برنامه ریزی جهت صادرات محصول

· تنوع بخشی به تولید گریدهای خاص PVC

· افزایش کیفیت محصول

· کاهش قیمت تمام شده

· مشتری مداری

· برند سازی

· کسب رتبه ی باالتر در سهم بازار داخلی و حضور فعال در بازار جهانی

· اجرای پروژه های بازیافت گازهای فلر

· افزایش میزان خوراک دریافتی از پالایشگاه با اجرای پروژه نصب کمپرسور

· افزایش میزان خوراک دریافتی از پالایشگاه با اجرای پروژه نصب کمپرسور

· ایجاد تنوع در تامین خوراک از مبادی مختلف

* اهداف کلان :

1-توسعه پایدار و افزایش درآمد شرکت .

-2 حفظ مزیت رقابتی شرکت از طریق تنوع محصولات .

-3 بازنگری و ارتقاء سطح سیستم های سازمانی و منابع انسانی .

-4 ارتقاء کیفیت ایمنی و حفظ محیط زیست .

این شرکت با استفاده از امکانات تولیدی در زمینه افزایش مقدار تولید و همچنین تنوع بخشی در تولید گریدهای مختلف پی . وی . سی که برای شرکتهای رقیب تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد، می باشد. استمرار حضور در بازارهای داخلی و خارجی خود را تحکیم نموده است.

رویکرد سرمایه گذاری شرکت در زمینه تکمیل و نوسازی و توسعه زنجیره تولیدی و تأمین نیازهای مستمر از داخل و همچنین حرکت به سمت پردازش بیشتر محصول و ایجاد ارزش افزوده می باشد

* پروژه های توسعه ظرفیت و بهسازی مجتمع پتروشیمی آبادان :

پروژه 1 افزایش ظرفیت دریافت خوراکهای گازی پتروشیمی آبادان از پالایشگاه آبادان.

پروژه 2 افزایش ظرفیت و تغییر تکنولوژی واحد کلر آلکالی و افزایش ظرفیت واحد EDC.

پروژه 3 اتصال پتروشیمی آبادان به خط لوله اتیلین غرب.

پروژه 4 افزایش ظرفیت واحد های OXY – VCM .

پروژه 5 استحصال نمک از آب دریا به مقدار 150 هزار تن در سال .

* ترازنامه:

پتروشیمی آبادان

* صورت سود و زیان:

پتروشیمی آبادان


* آدرس وبسایت شرکت:

http://www.abadan-petro.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر