بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
مستطيل شيشه اي تالار

یک نکته ظریف !

باز هم امروز حقوقی "وبصادر"، "وتجارت" و "وبملت" نای نفس کشیدن را از سهام و سهامدار حقیقی گرفت بطوریکه حقوقی بانک تجارت در معاملات امروز جبران کم کاری روز گذشته را کرد و حدود 70 درصد از سهام فروشندگان توسط حقوقی ها عرضه شد.
کد خبر : ۱۵۰۵۵۳
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.04.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 464 واحد افزایش به رقم 46686 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 798 واحد افزایش عدد 134388 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 233 واحد افزایش به رقم 26886 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 94 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد افزایش به رقم 734 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1944 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2142 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در معاملات روز جاری توانست همچون دیروز روند قابل قبول و رضایت بخشی را از خود به نمایش گذارد بطوریکه در پایان معاملات، رشد 563 واحدی شاخص کل ماحصل فعالیت امروز بازار سرمایه بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز حجم و ارزش معاملات قابل قبول بود و در مجموع روند بازار با روند شاخص های بورس یکسان بود اما جا دارد تا یکبار دیگر اشاره ای داشته باشیم بر موضوع مهمی که در گذشته نیز آن را بیان کرده ایم. لطفاً میزان رشد شاخص را ملاک خوب بودن بازار سرمایه قرار ندهید چراکه علی رغم رشد بیش از 1000 واحد شاخص بورس طی معاملات دیروز و امروز اما قیمت سهام شرکت ها بطور میانگین در بهترین حالت 7 تا 8 درصد رشد را تجربه کرده اند. به عبارت ساده تر در بازاری همانند امروز اگرچه نماد "پارسان" 62 واحد تأثیر مثبت بر رشد شاخص داشته اما قیمت سهام رقمی کمتر از سه درصد رشد را تجربه کرده است. از سویی دیگر این بازار حالا حالاها به اهالی تالار بدهکار است و این نوسانات صعودی فقط بخش اندکی از افت قابل توجه 18 ماه گذشته را جبران کرده و هنوز قیمت اغلب سهام شرکت ها تا رسیدن به ارقام قبلی راه طولانی را در پیش دارند.

این را گفتیم که خدای ناکرده شائبه حباب قیمتی در ذهن کسی شکل نگیرد هر چند که حقوقی های محترم آنچنان کمر بر عرضه سهام شرکت ها بسته اند که حباب سهل است، سهام شرکت ها حتی امیدوار به دو روز آینده خود هم نیستند.

در گروه بانکی همچنان جنگ نابرابر حقوقی ها قابل مشاهده است، باز هم امروز حقوقی "وبصادر"، "وتجارت" و "وبملت" نای نفس کشیدن را از سهام و سهامدار حقیقی گرفت بطوریکه حقوقی بانک تجارت در معاملات امروز جبران کم کاری روز گذشته را کرد و حدود 70 درصد از سهام فروشندگان توسط حقوقی ها عرضه شد.

در خبر روز گذشته بطور مشخص به این موضوع پرداخته شد اما بزودی لیست فروشندگان سهام سه بانک مذکور به همراه تعداد فروش در گزارشی جداگانه منتشر خواهد شد، فقط یک نکته صرفاً جهت اطلاع آن دسته از دوستانی که به حمایت از این اقدام حقوقی ها پرداخته اند باید عرض کنیم و آن اینکه اغلب شرکت های حقوقی فروشنده دیروز و امروز نماد بانکی ها در زمان سیر نزولی بازار و افت قیمت این سهام خریدار نبوده اند و تا به امروز هیچ حمایتی از سوی آنها برای بازار سرمایه شکل نگرفته، جالب است بدانید که این فروشنده ها همان هایی هستند که قرار بود با دستور وزیر اقتصاد به کمک بازار سرمایه بیایند حال نه تنها کمک نکردند بلکه در این شرایط حساس با تمام توان در حال ضربه زدن هستند.

در گروه خودرویی امروز روند صعودی و صف خرید نمایان بود، بنظر می رسد تداوم صعودی گروه مذکور در بازار فردا بتواند مجدداً سبب قرار گرفتن این گروه در لیست لیدرهای احتمالی شود. فعلاً زامیاد و پارس خودرو در صدر جدول بیشترین معامله و تقاضای خرید این گروه قرار دارند.

اما در گروه حاشیه سازان بورس یعنی پالایشگاهی ها صف های خرید طولانی پا بر جا بود این اتفاق در حالی افتاد که ناظر بازار برای رویداد روز گذشته این گروه در خصوص فروش سئوال بر انگیز صندوق توسعه در زمان پس از معاملات عذری بدتر از گناه آورد چراکه به گفته وی این اتفاقات مسبوق به سابقه بوده و فعالان حرفه ای با چنین معاملاتی آشنا هستند.

اگر اینگونه اتفاقات مسبوق به سابقه است و آنقدر عادی است که فعالان حرفه ای بازار با آن خو گرفته اند پس وظیفه ناظر بازار و شرکت مدیریت فناوری بورس چیست مگر غیر از این است که این افراد وظیفه اصلی شان جلوگیری از چنین اتفاقاتی است؟! 

در پایان خاظر نشان می شود که ظریف در مصاحبه با خبرگزاریها یک نکته گفت و آن اینکه اگر طرف غربی زیاده خواهی نکند توافق در دسترس است لذا آنچنان که از صحبتهای مرد ظریف و باهوش عرصه دیپلماتیک کشورمان بر می آید به امید خدا به پایان زمان انتظار نزدیک هستیم و توافق نهایی در بحث هسته ای نزدیک به دستانمان است لذا نگرانی برای بازار وجود ندارد و قطعاً پس از توافق هسته ای اگر تمامی حقوقی های خودخواه و بورس گریز هم جمع شوند نمی توانند در مقابل نقدینگی که به بازار سرمایه سرازیر خواهد شد بایستند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
لعنت بر حقوقي مردم آزار
علی شاه
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
گزارش خوب و در خوری بود بورس نیوز جان
البته من به شدت با این جمله ی پایانی شما مخالفم :
پس از توافق هسته ای اگر تمامی حقوقی های خودخواه و بورس گریز هم جمع شوند نمی توانند در مقابل نقدینگی که به بازار سرمایه سرازیر خواهد شد بایستند.

اونها همه ی رانت و اطلاعات و سرمایه ی لازم را برای هر کاری دارن و ما تنها بازیچه ی خواسته های اونهاییم

امروز یه کارنشناسی مصاحبه کرده انتظار میرود تا پایان سال بورس رشد 30 درصدی داشته باشد

آقا انگار خوابه
ما در بعضی از سهمها مثل شبندر ، سفارس ، غمارگ و .... اگر 200 درصد هم بالا بریم هنوز توی ضرریم

قصه میگن بعد 18 ماه

من بر خلاف میلم دیروز تمام سهام خودرویی و بخشی از سهام بانکیم را فروختم
از شنبه با هر حرف فابیوس ، همین حقوقیها بازار را ملتهب میکنند

واقعا باید از اینها ترسید
اما من مطمئنم در نهایت توافق میشه اما امیدوارم زمان بیشتر از 1 هفته تمدید نشه ، چون دوباره به بهونه اش سقوط میکنیم

توکل به خداوند رحمان
یا حق
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
ر مصاحبه با نیویورکر
ظریف: شکست مذاکرات پایان دنیا نیست/ایرانی‌ها حاضرند برای حفظ حقوقشان فداکاری کنند
وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» تصریح کرد که مردم ایران حاضرند برای حفظ حقوق و شأن خود فداکاری کنند و شکست مذاکرات برای آن‌ها پایان دنیا نیست.
نااشنا
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
جیره خوار کدام حقوقی هستی که جو منفی میدهی رهبر عزیز هم عملا موافقت با عذت را تایید فرمودند؟؟؟؟؟؟
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
ارسال به دوستان
واشنگتن: از طریق تحریم و کنترل صادرات با برنامه موشک بالستیک ایران مقابله می‌کنیم
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به کنترل سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که توافق هسته‌ای ایران و 1+5 تغییری در استقرار سپر دفاعی آمریکا در اروپا ایجاد نمی‌کند
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
هر کس می خواد ضرر نکنه دونبال حقوقی ها بره چون میدونه چه خبر میشه.صادرات بعد از تفاهم تو دو روز 1میلیارد سهم با قیمت 110 عرضه کرد .بعدش چی شد .2ماه سهم فروخته هنوز قیمت بالای 100نرفته.ما که امروز هم خودرویی هم بانکی هر چی داشتیم فروختیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
لعنت به حقوقی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
خوب این طبیعی است برای اینکه حقوقی ها همان دواتی ها هستند و با نماینده دولت هستند تا برای دولت سرمایه جمع اوری کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
دمت گرم گل گفتی اما بورس نیوز عزیز من یه پیشنهاد دارم اگه ممکنه و می تونی یه لیست از خرید و فروش بعضی از این حقوقی ها که بازار رو به گند کشیده اند(چه بعد از عید و چه در روزهای گذشته و در واقع طی چند ماه که بازار خراب بود) تهیه کن و بگو مسئولشون کیه و چند ساله که مسئوله و ... اینطوری مشخص میشه که اینا به دولت قبل وابسته اند یا نه. یعنی با مقایسه عملکردشان در این دولت و در دولت قبل میشه یه چیزایی فهمید از طرفی اگرم جدید هستند باید دید انگیزه اصلی اونا برای این که دارن بازار رو خراب می کنن چیه حداقل یکیشون مرد باشه جواب بده دیگه. از یه طرف میگن فروش در این قیمتا عاقلانه نیست از طرف دیگه حقوقی های عزیز انگار سهامشونو از توی جوی آب پیدا کردن و به محض تکون خوردن قیمتا اونو زود می فروشن!!!!!! بازم ممنون از گزارشای خوبت دمت گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
خیلی جالب است توافق در دستانمان هست
اتفاقا برعکس... گفته ظریف می تواند این معنی را داشته باشد که توافق انجام نمیشود برای اینکه ما اجازه بازرسی نمی دهیم واین غرب است که زیاده خواهی کرده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
مشخصات حقوقی های فروشنده رو شما از کجا میارین؟ منبع دسترسی به این اطلاعات کجاست؟ فقط سواله. چرا بطور عمومی قابل دسترسی نمیکنن؟؟
نيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
واقعا گل گفتي حقوقي هاي خودخواه و بورس گريز
اينا سهم مفت بهشون رسيده از بيت المال مهم نيس براشون
بتونن اتيشش هم ميزنن
واقعا بي شرفي رو تو اين١٨ ماه به حد أعلا رسوندن
آشنای زخم خورده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
خیلی مطلب خوبی نوشتی بورس نیوز...
فقط سریع تر لیست و عملکرد این حقوقی ها رو منتشر کن تا همه بدونن.
ضمنا" یه پیشنهاد دارم و اون اینکه پس از انتشار این خبر، حتما اون رو کتبی برای این حقوقی ها و عوامل به اصطلاح نظارتی هم بفرست تا مبادا بعدا بگن ما ندیدیم!!!
چون اینجور حرفا از این جماعت بعید نیست...
دردمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
از دولت محترم به ویژه وزیر اقتصاد انتظار داریم تا عوامل حقوقی و پسمانده های دولت قبل را که با عرضه های بی امان قصد ناراضایتی سهامداران و ضربه زدن به بازار سرمایه را دارند هر چه زودتر شناسایی و به سزای اعمال ننگین شان برسانند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
و باز هم بگویید مرگ بر حقوقی خودخواه نامرد.
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
حقوقی های محترم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
حقوقی پترول را هم به لیست اضافه کنید
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
بی صبرانه منتظر مشخص شدن حقوقی های عرضه کننده توسط بورس نیوز عزیز هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
ناز نفست بورس نیوز, به خدا یه دونه ای !
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
واقعا متاسفم برای اون مقام ناظر بازار .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
سلام دمت گرم اگه توافق بشه حقوقی و جد و آباد حقوقی هم نمیتونند جلوی رشد بورس رو بگیرند......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
اگر اینگونه اتفاقات مسبوق به سابقه است و آنقدر عادی است که فعالان حرفه ای بازار با آن خو گرفته اند پس وظیفه ناظر بازار و شرکت مدیریت فناوری بورس چیست? خوب معلومه عزیز دل وظیفه اش چیه . چشمش رو ببنده
محسن
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
ملت فقط ی هفته بانکی نخرن
هدی
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
چرا چون فصل مجامع و تقسیم سود خوب انهاست؟؟؟؟؟ یار دشمنی
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
زنده باشید لطفا کار صندوق توسعه رو پیگیری کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
با سلام شاید یک راه حل برای معضل عرضه های ناجوانمردانه حقوقی ها گذاشتن محدودیت فروش از طرف سازمان بورس باشه.چون ظاهرا به هیچ روشی نمیشه جلوی حقوقی رو گرفت.البته اگر دستهای دیگری؟!پشت پرده نباشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
حقوقی هم یکی مثل من و شما نیامده پولش را آتش بزند دنبال نوسان گیری و سود است حالا چون سرمایه عظیمی دارد به قول معروف می تونه سهم را به دلخواه خودش تکون بده
ساري
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
شما حالا مي گي ٨ درصد رفته بالا من سهامدار ثتران و ثنوسا هستم تو ضرر هستم كه هيچ ٨ درصد هم پايين اومده اين حقوقي بي وجدان هم كه نمي زاره بانكيا رشد كنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
اسم صحیح صندوق توسعه بازار ، صندوق توسعه جیب بعضی هاست .
خدا لعنتشون کنه که با وقاحت تمام بازارا به گند کشوندند و جیب خودشون را با سوئ استفاده پر میکنند و سهامدار جزئ را بدبخت بد بختر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
بورس نيوز لطفا حقوقي فروشنده بانك صادرات را معرفي كن تا همه بدانند با كي طرف هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
نکته مهم این است که در بازار سرمایه نباید به دنبال خیرات کسی بود. حقوقی اگر فکر می کند سهام بیشتر از این نمیارزد فروشنده می شود و هر زمان احساس کند سهام ارزنده است می خرد. ممکن است تصمیماتی خلاف عقلانیت و صرفا با مقاصد خاص در برخی حقوقی ها گرفته شود ولی در نهایت این تصمیمات غلط دودمان مدیران تصمیم گیرنده انها را به باد داده و شکست خواهند خورد. وظیفه دولت فقط تلاش برای شفاف سازی و جلوگیری از رانت باید باشد همین و بس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
با صحبتهای دیروز یکی از مسوولین مبنی بر انتظار لغو یکجای تمام تحریمها آن هم بلافاصله بعد از امضای توافق، مذاکرات مجدداً با مشکل مواجه خواهد شد. چون غربیها لغو تدریجی و آنهم پس از نظر کنگره آمریکا و پس از بازرسیها و راست آزمایی را مد نظر دارند. بنابراین مذاکرات اگر شکست نخورد، مجدداً برای چند ماه دیگر تمدید خواهد شد.
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
ای خدا مشتر یهای کمنگنز کجاست وقت گران شد می اید میخرید چرامی ترسین خدا کریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
تورم 14% و سود سپرده های بانکی روزشمار 28% ==== رکود و رکود و بیکاری و خوشحالی دولت از کاهش تورم!!!!!!!!!!!!!!!