بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
اینجا روی سخنمان با رییس سازمان بورس است؛ آقای فطانت خیلی ها از حضور شما در این حوزه ناراحت هستند؛ چراکه از طریق جایگاه و صندلی شما منافعی داشتند که مدتی است از بین رفته است. آقای رییس برخی افراد با ایدئولوژی ها و برنامه های شما مخالفند؛ از این رو بهتر است آنها را شناسایی کرده و از خود دور کنید.
کد خبر : ۱۵۰۵۶۸
نویسنده :
کیوان فر

عرضه و تقاضا؛ دو بازویی که اقتصاد را به سمت تعادل می رانند و بازار را شکل می دهند و در بازاری که اعتقاد به آزاد بودن آن مطرح است، بایستی بر پایه همین مکانیزم باشد و هیچ دخالتی در آن اعمال نگردد.

به گزارش بورس نیوز، با وجود اینکه عرضه و تقاضا اصلی مهم در اقتصاد محسوب می شود، اما به نظر می رسد در همه شرایط این اصل کارایی لازم را ندارد. چراکه اجرای آن نیازمند یک بستر مناسب است تا بتواند به درستی عمل کرده و تعادل مورد نیاز را برقرار سازد.

به عنوان مثال در شرایطی تولید کننده با احتکار محصول و دپوی آن در کارخانه، این تعادل را بر هم می ریزد که این امر می تواند تحت تأثیر هر عاملی باشد که از جمله آن می توان به بازی ها و اختلاف سیاسی، خصومت بین گروه های فعال در آن حوزه، عدم نقدینگی و با عدم تخصیص منابع به آنها اشاره کرد. دلایلی که چندان به اصل عرضه و تقاضا مربوط نیست و به تولید و عرضه واقعی و تقاضای متقابل آن بستگی ندارد و تنها موجب بر هم خوردن تعادل در آن بازار می شود. همانند این امر را در بازار خودرو شاهد هستیم که گهگاه به دلیل وجود برخی مسایل سیاسی پشت پرده و یا اختلافات بین دولت و صنعت این مکانیزم بر هم می ریزد.

در بازار سرمایه و بورس نیز همین موضوع حاکم است، اما بر خلاف اینکه همگی معتقدیم که بایستی مبنای معاملات بر پایه عرضه و تقاضای واقعی باشد و دخالت ها در آن به حداقل ممکن کاهش یابد؛ اما ایرادی که اینجا وجود دارد این است که به اذعان مسئولین بازار سرمایه حدود 80 درصد سهام شرکت های بورسی در مالکیت دولت و مجموعه های حقوقی وابسته به آن بوده و تنها 20 درصد آن به سرمایه گذاران خصوصی و حقیقی ها تعلق دارد؛ اما در حال حاضر آنچه که در واقعیت می توان دید، زور آزمایی این 80 درصد در مقابل مالکیت 20 درصدی ملت در بازار است؛ آنچنان که هم اکنون دولت چهار برابر مردم عادی و بخش خصوصی در بازار سرمایه قدرت عرضه دارد و براحتی می تواند تعادل طرف عرضه و تقاضا را بر هم بریزد. از این رو چگونه می توان انتظار داشت که مردم توان مبارزه و مقابله با اقدامات دولت را داشته باشد؟ همانند یک کودک 30 کیلویی که بخواهد با فرد 120 کیلویی کشتی بگیرد.

ضمن اینکه دولت با مصوبه ای از صنایع مختلف و به بهانه های متعدد همچون افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن پول دریافت می کند و در این میان تنها بخش خصوصی واقعی مالک 20 درصد سهام است که بیش از پیش ضعیف تر می شود.

حال آنکه سایر بورس های دنیا نه تنها دولتی نبوده و در اختیار بخش خصوصی است بلکه برای آن برنامه بلند مدت داشته و در همین راستا و به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و شرکت های بورسی خود به آن تزریق نقدینگی می کند؛ این در حالی است که در ایران هیچ یک از موارد مذکور وجود ندارد.

در حال حاضر آنچه که در واقعیت می توان دید، زور آزمایی این 80 درصد در مقابل مالکیت 20 درصدی ملت در بازار است؛ آنچنان که هم اکنون دولت چهار برابر مردم عادی و بخش خصوصی در بازار سرمایه قدرت عرضه دارد و براحتی می تواند تعادل طرف عرضه و تقاضا را بر هم بریزد. از این رو چگونه می توان انتظار داشت که مردم توان مبارزه و مقابله با اقدامات دولت را داشته باشد؟ همانند یک کودک 30 کیلویی که بخواهد با فرد 120 کیلویی کشتی بگیرد.
اینجا روی سخنمان با رییس سازمان بورس است؛ آقای فطانت خیلی ها از حضور شما در این حوزه ناراحت هستند؛ چراکه از طریق جایگاه و صندلی شما منافعی داشتند که مدتی است از بین رفته است.

آقای رییس برخی افراد با ایدئولوژی ها و برنامه های شما مخالفند؛ از این رو بهتر است آنها را شناسایی کرده و از خود دور کنید.

آقای فطانت؛ به هوش باشید؛ برخی حقوقی ها برای شما خواب دیده اند. این در حالی است که گرچه از ابتدای حضورتان در رأس سازمان بورس بازار سرمایه رشد نکرده، اما طی این مدت اقدامات مثبتی از جمله کاهش حجم مبنا، افزایش دامنه نوسان قیمت برای سهام شرکت های بورسی، اعلام شاخص های متنوع از جمله شاخص بازده قیمتی، انتشار مستقیم اطلاعات در سامانه کدال برای جلوگیری از رانت های موجود و اعمال برخی دستورالعمل های جدید برای زمان عرضه های اولیه و برقراری عدالت بیشتر در تخصیص سهام شرکت های جدید الورود انجام شده است.

اما الآن حقوقی ها گویا بدون در نظر گرفتن تمامی این اقدامات مهم، فکر دیگری در ذهن خود می پرورانند. آنچنان که در برخی نمادها میزان عرضه حقوقی ها به حدی قابل توجه است که اجازه نفس کشیدن را به سایر سهامداران و سرمایه گذاران نمی دهد.

گاهی حقوقی ها در رابطه با این اقدام خود می گویند به جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز و کمبود منابع مالی اقدام به فروش سهام تحت مالکیت خود می کنند؛ اما اگر واقعاً آنها به پول نیاز دارند، چگونه و چرا در دیگر نمادها خریدار هستند؟

آقای فطانت؛ شاید بد نباشد جلسه ای برگزار کنید و از کارشناسان و معامله گران فعال در بازار بخواهید برای شما شرایط و رانت های موجود در بازار را به وضوح بیان کنند که در پشت پرده واقعاً چه اتفاقاتی در جریان وقوع است؟ از آنها در خصوص رانت ها و سفته بازی هایی که در برخی گروه ها وجود دارد، توضیح بخواهید تا شرایط برای شما هم آشکار تر شود.

به عنوان مثال پالایشی ها پس از بازگشایی بعد از هر بار که متوقف می شوند، 30 تا 40 درصد نوسان قیمت را تجربه می کنند؛ اما این سهامداران حقیقی بی خبر از همه جا هستند که در این اتفاقات و عدم دسترسی به رانت ها متضرر می شوند. پس لطفاً شفافیت را به شرکت ها برگردانید.

آقای فطانت؛ بورس این روزها همانند بیماری است که هر بار می خواهد از بستر برخیزد، حقوقی ها با عرضه های بی دریغ خود چوبی بر سرش فرود می آورند تا دوباره بر زمین بیفتد.

آیا این عدالت است که تاوان اینکه 90 درصد دارایی های حقوقی ها در بازار ملک بلوکه شده را فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه بپردازند؟

آقای رییس؛ بورس هم اکنون نیازمند ستاد تنظیم بازاری است که همانند سایر بازارها عرضه و تقاضای مصنوعی را که بسته به زمان و شرایط در آن ایجاد می شود، از بین ببرد.

همانند ستاد تنظیم بازاری که در بازار میوه، مرغ و گوشت، تخم مرغ و سایر کالاها فعال است تا عرضه و تقاضا را متعادل سازد، اما آیا فقط حضور چنین اصلی برای تعادل نظام عرضه و تقاضا را در بورس قبول نداریم؟ حال آنکه چنین رفتاری این پیام را برای فعالان بورس به همراه دارد که از ابتدا اشتباه کردید وارد این بازار شدید؛ چراکه ما شما را به حال خود رها کرده ایم.

در پایان لازم به نظر می رسد اقدامی صورت گیرد که به همه این ایرادات موجود خط بطلان بکشد. چراکه اگر در مذاکرات هسته ای توافق نهایی صورت گیرد، به طور قطع هجوم قابل توجهی از صنایع و نقدینگی سرمایه گذاران داخلی و حتی سرمایه گذاران خارجی را به بازار سرمایه و بورس شاهد خواهیم بود که با این شرایط، فضای کنونی بورس توانایی جذب و هضم آن را نخواهد داشت.

بر همین اساس لازم است اقداماتی صورت گیرد که زمینه ها و فضای مورد نیاز برای جذب این میزان نقدینگی جدید در بازار ایجاد شود و این امکان پذیر نیست، مگر با شفاف سازی هر چه بیشتر در بازار سرمایه و رفع تمام رانت ها تا دو کفه ترازوی عرضه و تقاضا بتواند تعادل خود را به دست آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
بسیار به جا وبه حق گفتی واقعا چرا حقوقی ها کنترل نمیشن
amir
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
اکثریت حقوقی های بازار دولتی هستند و فطانت رو هم دولت انتخاب کرده.
امين
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
بخش خصوصي كنترل نمي شد كه سهامدار نبودي الان، مشكل از مجلس و دولته
رامین
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
هههههه
دیدی بورس نیوز؟ دیدی؟
دیروز اومدی از رشد بورس بعد توافق گفتی؟
منم نوشتم خیلی خوشخیالی با این روند حقوقیا
امروز دیگه کم کم داریم آثار اون فروشا رو میبینیم
سهامدارای عزیز دلتونو به کی خوش کردین؟
م
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
اکثر نماد ها تا الان حدود 0.618 رشد کرده اند

و یک اصلاح کوچک داریم که در شنبه اخر وقت یا نهایتا یکشنبه اول وقت به پایان می رسد و

مجددا شاهد موج صعودی جدید در بازار خواهیم بود .
omid
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
جناب امیر حقوقی های بازار بیشترشون از دولت قبل هستند مشکل اینجاست که بهش اشاره ای نکردی...اینها باید کتنرل شوند.
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
سهام ورنا چقدر اوضاع داغونی داره
حقوقیش انگار با سهامش دشمنی داره
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
شنبه قراره وزاری خارجه با هم دیدار کنن و هفته اینده هفته خبر های خوبه .

از گروه هایی که تا الان از رشد جا موندن مثل بانک دی - صادرات - ملت - تجارت و... سهام بخرید توافق اعلام بشه صف های خرید بزرگی تشکیل می دن
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
***********************************************************************************************************

پيشنهاد ظريف به وزرای خارجه ۱+۵: برگزاری مراسم امضا توافق هسته ای در عمان


امضا توافق بزودی

***************************************************************************
خواننده
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
کو گوش شنوا؟ وقتی توی مملکتی کار رو به کاردان نسپرند، انتظار دارید اوضاع بورس اینطور قاراشمیش نشه؟؟؟؟؟!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
اوه اوه
بورس نیوز برو سهام < ورنا > رو نگاه کن تا معنی جنایت رو خوب متوجه بشی
حقوقی فقط داره میفروشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
الکی جو ندید.
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
آفرین بر نویسنده ی این مقاله ی تحلیلی
اگرچه مصداق بارز تار زدن در بازار مس گرها هست

لطفا اسم حقوقیهای ظالم صادرات را منتشر کنید

چرا اینقدر خودخواهانه رفتار میکنند که من امروز مجبور بشم بعد یک سال و اندی با ضرر فروشنده باشم - فقط دارن جو ترس ایجاد میکنند - واقعا خودخواه و بی وجدان عمل میکنند

10 بار از 77 تا 96 اومدن بالا و رفتن پایین من هم مث نوار قلب پایین بالا شدم و تهش هیچی
چرا نمیذارن سهم راه خودش را بره
تا کی با زور و دستور بازار را جهت میدن ؟

تا کی ؟
ali
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
سلام

تا اعلام رسمی توافق!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
بورس نیوز فقط خودت وخدای خودت میدونه پشت این نوشته هات چیه،ولی میدونم توهم خیرخواه مانیستی....
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
احتمالا خودش هم ضرر دیده بخاطر همین اینجور مصاحبه تند علیه حقوقی نوشته.
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
مظلوم نمایی نکن بروس نیوز . این آقای فطانت چرا جلوگیری نمیکنه ؟ دیروز بعد ساعت بازار چرا 2 میلیون سهم معامله شد تو شپنا ؟!!! به کی فروختن؟
MOHS3N
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۵
حقوقی ها همه از دولت دستور میگیرن ، هدفشون هم اینه که نذارن هیچ بازاری رشد کنه و به ظاهر هم که شده تورم مهار بشه حتی اگه به قیمت رکود تولید و بدبخت شدن مردم باشه . دولت به صنایع مختلف اجازه افزایش قیمت نمیده ولی روزی نیست که قیمت موارد زیر دست خودش رو افزایش نده ، حتی جناب معاون فرمودن که ممکنه تا آخر سال باز هم بنزین گرون بشه . من نمیدونم مگه توافق هسته ای قراره شق القمر کنه !؟ امیدواریم بکنه چون به نظر نمیاد در داخل اراده ای برای رفع مشکلات باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
امیدواریم که ایشان نیز راهی جدا از حقوقی ها داشته باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
حقوقی پترول رو نابود کرده
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
ممنون بورس نیوز...
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
هزاران بار بمیرم و زنده بشم اینها را حلال نمیکنم

زندگی منو نابود کردند .............................
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
دقیقا به مسله اصلی بورس مشکل حقوقی ها دررابطه با بلوکه شدن0 9د رصد از سرمایه شان درمسکن است که این همه بلا سر بورس اوردند که صدالبته نمیشود نقش بعضی از مسولین راندیده گرفت
بزرگمهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
با سلام این تفریبا نخستین باری که مشاهده می شود بورس نیوز تا حدی تعارف را کنار گذاشته و مشکل اصلی بورس را واکاوی می کند. در واقع عملکرد حقوقی های بورس گاهی چنان پیچیده می شود که امکان هر گونه تحلیل بازار از هر کارشناس زبده ای سلب می شود و بازار سرمایه غیر قابل پیش بینی می گردد. امید که ذهنی باز و گوش شنوایی هم پیدا شود
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
باسلام و احترام
جناب فطانت کار تاریخی شما و بزرگترین خدمت شما میتواند اصلاح قانون بورس باشد ، این قانون اهرم در دست همین بد خواهان است اگر این قانون حجم مبنا و حجم خرید و فروش و میزان رشد 5 درصد و غیره را حذف کنید دیگر صف فروش و یا خرید نداریم گره معاملاتی نداریم این قانون فعلی اهرم دست بد خواهان در بورس است خیلی راحت در سهمی صف فروش و خرید راه میندازند و به کمک این قانون سفته بازی و خیلی کارها صورت میگیرد این قانون را اصلاح کنید به قانون بورسهای جهانی نزدیک کنید و از دست این گروه این بازار را خارج کنید بعد خواهید دید بازار سیستم خواهد داشت دیگر بد خواهان شهامت نخواهند داشت سهمی را با حداقل قیمت صف فروش کنند و یا سفته بازی داشته باشند تغییر ریشه ای این قانون بورس خدمت بزرگی به سازمان است .
در پایان بورس نیوز تشکر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
بورس نیوز جان اگر این حرفهارو به فطانت رسوندی و تونستی درش تاثیربگذاری درسته و الا شما و ما که خیلی خوب میدونیم حقوقی بی وجدان چه بلایی داره سربازار میاره . همین امروز و تاالان حقوقی شتران توی قیمتهای پائین نزدیک به 800هزار فروخته . چرا ؟
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
جناب آقای فطانت . رانت دوره قبل سازمان رو کی میخوای بررسی کنی؟
آیا از پشت پرده خرید 100 واحد آپارتمان مسکونی جهت سازمان در غرب پایتخت
اطلاع کافی و وافی دارید؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
الان اینو بخونه اول از همه میگه پس ما چی
عییییییییییییییییی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
بازارو نابود کردن حقوقی ها فطانت کاری که نمیکنی حداقل جلوی حقوقی بگیر شبنا شبندر چرا اخه بازارو بهم میریزی خدا لعنت کنه باعث بانیشو
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
سلام-اگربازارمعاملات چندروزبورس راتوجه میکردید.میشودگفت 90درصدگردانندگان بازارحقیقی بودندواگر10درصدمعاملات راتوجه کنیددراین قسمت هم حقوقی هابیشتر فروشنده بودندتاخریدار.ایم چندروزنشان ازنافرمانی حقوقی هاازدولت دربازاربورس رانشان میدهد.آقای وزیراقتصادبایدوارداین موضوع گشته وازمماشات بااین طرفداران خراب کن بازارهاوطرفداران ضدسرمایه اسلامی باتفکرکمونیستی برخوردکند
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
خسته نباشيد، زحمت كشيديد صحبت كرديد. مذاكرات چه خبر؟ اميدوارم همه اماده فروش بعد از تمديد باشيد
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
حالا اگه خودشون هم با حقوقی ها هم دست باشند چی؟؟؟؟!!!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
همه این چیزهایی را که گفتید بارها گفته شده و آقای فطانت هم خودش به خوبی میداند، ولی سوال اینجاست که چرا هیچ اقدامی نکرده و نمیکند؟!! بیخود خودتان را خسته نکنید، سیاستهای تامین بودجه دولت مدتهاست که بر همه ما آشکار شده. در جای خودش ما هم جواب این همه لطف دولت را خواهیم داد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
بورس نیز عزیز ! شما چگونه از آقای فطانت انتظار داری کاری به نفع حقیقی ها بکند .؟ اولا به قول شما 80 درصد بازار متعلق به دولت است . ثانیا آقای فطانت خودش هم نماینده و گماشته دولت است . حال شما چطور انگاری داری که ایشان در مقابل حقوقی های دولتی قد علم کند .؟ مشکل کار از نحوه واگذاری هاست یعنی باید سازمان خصوصی سازی را بازخواست کنید. و چاره این کار هم به دست هییت دولت و مجلس است . البته اگر بخواهند .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
اصلا و به هیچ وجه تمایلی به حمایت از حقیقی ها نیست والا راحت می توانستند این کار را بکنند من قبلا هم گفتم ملت و سرمایه هایشان باید کنترل شود و از حد مجاز که نظام تعیین کرده نباید فراتر برود دسستور این است
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
شما هم تو سهام گیر کردین و میخواهین کسی نفروشه تا بره بالا و شما بفروشین . چطور این همه اعتبار کارگزاری (بیش از 1000 میلیارد تومان ) دادن که طرف تقاضا رو تحریک کنن نمیبینین . میدونین اگر این اعتبار نبود چه بر سر طرف تقاضا میومد؟؟ بهتره یک طرفه به قاضی نرید جناب بورس نیوز . محدودیت چه در فروش و چه خرید بد هست .
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
چرا در مورد احیاآ کد د د د ( گروهی ) مطلبی نمی نویسید ؟ چاره در احیاء مچدد کد ددد است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
آقای فطانت هم منتخب دولتی است که سهامداران حقیقی را به خاک سیاه نشانده و به خیر ایشان هم امیدی نیست.
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مقاله خیلی خوبی بود ،بعضی از مردم عادت دارن داستان توهمی درست کنند ، اینکه حقوقی داره بازار را نابود می کنه کاملا روشن هست ولی چرا بعضی از ما نمی خواهیم ببینیم ،
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
شما ملت تا کی میخواین بازیچه سیاست های این دولت نا مردان باشید اونها سیاست ندارند که ما رو بازیچه میدن این از بی سیاستی ما حقیقی هاست که اونها سوار ما شدن اگه حقیقی ها یکدست بشن و یه مدت سهامی رو خرید و فروش نکنن اونها با کی میخوان بازی کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
عضو شوراتی عالی بورس پیش بینی کرد. با لغو تحریمها بورس 25 درصد تاثیر میپذیرد. پس همون بانک بهتره....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
پتروشیمی مبین - عده ای خریدار حقوقی دارد که هر موقع بخواهند قیمت سهم را با ترفندهای خاص خود بالا می کشند بهن حوی که خیلی از سهامداران خرد و مبتدی فکر کنند موعد افول همیشگی سهم است و خود با قیمت نازلی آنرا می خرند. امیداورم فقط چند روز خریدهای این سهم را کنترل فرمائید.
بزک نمیر بهار میاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
جدیدا برای اینکه از فشارهای عصبیم کم بشه مطالب دوستان خیلی موثر واقع میشه .در عین اینکه همه دوستان به مسائل واقف هستند ولی همچنان مسر هستند در بورس خرید کنند و جالب اینجاست همین کارو هم میکنند تحلیلشو درست از از آب دز اومد کلی خوشحال هستند که رند تشریف دارند ولی وای از اون روزی که سهام سقوط کند زمین وزمان و بهم میدوزند انگشت اتهام بسمت هر کسی میگیرند . برادر من طبیعیه حقیقی نمیتونه در برابر حقوقی قد علم کنه .ول کنید بازارو برو به سمت زندگی من 3 سال تو بازار اندازه 30 سال پیر شدم با 35%ضرر هم در حال خروج از بورس هستم ولی به این نتیجه رسیدم خنده بر هر درد بی درمان دواست .حالا دوستان و هموطنان گرامی تنها راهی که مونده فقط خندیدنه .بخند
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
تا دیروز همه چیز را به تحریم گره زده بودید الآن شد حقوقیها و دولت قبل ؟؟.
مهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
تحقيق كامل بايد انجام شود كه از اين حقوقی های دولتی چند درصد مربوط به نهادهای (شبه دولتی) و چند درصد دولتی .
مثلا همين مبين كه اين بازی ها را دراورد ،چه حقوقی ديگری خريد ؟
به بيراهه نرويد. اين برنامه ای كاملا برنامه ريزی شده برای ايجاد نارضايتی است
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
اینکه حقوقیها بازار رو نابود کردن شکی نیست ولی امیدوارم این طرح جدید کنترل بازار هم یک فربه جدید نباشه حالا که داره توافق میشه سهام باید همونجوری که وحشیانه سقوط کردن وحشیانه هم صعود کنند بعد از توافق ورشد حداقلی 100 درصدی این طرح اجرا بشه میشه گفت که برنامه ای میخواد اجرا بشه که همراه با حسن نیت هست ولی اجرایی شدن همچین طرحی در این برهه زمانی پدر سوخته بازیه.
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
حقوقی هزار فامیل است کدام را می خواهید از بین ببرید هم سهام خرد خرید فروس می کند هم رانت اطلاعاتی به اطراقیان می دهد هر یک از سهامداران متوجه این موضوع هستند که صف حرید سهامدار را اقای کار گذار حذف می کند قیمت ناپلیونی رانت خوار را ثبت میکند صف فروش را بناگاه به خریذ تبدیل می کند دولت اعلام می کند اجناس گران نمی شوند ولی در عمل از سال گذشته تا بحال با بررسی دقیق قیمت اجناس می بینی 200درصد گران شده بازرس به فرموده خود دولتیان حقوقش کم است باید خود را تامین کند پس بازرس برای چیست در یادین میوه وتره بار قیمت میوه درحه یک نصب می شود میوه درجه 3فرخته می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
واقعا باید تبریگ کفت به این ملت به خاطر انتخاب دولتمران
توراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
باسلام به مردم ایران عزیزمن مانده ام شرکت کمنگنز دو بار افرایش داده شرکت که باید مالی خوب داشته باشد پس چرا سود خود رابه نز دیک چهل تومان اعلام کرده پس چرا شرکتهای مثل این هم هست که برسر مردم خیانت می کنند همه اش می گیم مقسر دولت است دولت به فکر ایران عزیز مان است نه هم سال این شرکتهاست حق مردم را می خورند متشگرم بورس نیوز نظر مردم را به گوش عزیزان می رساند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
این جمله امیر مومنان مثل اینکه همین امروز خوانده شده ( خطبه 233 )خدا شما را رحمت كند، بدانيد كه همانا شما در روزگارى هستيد كه گوينده حق اندك، و زبان از راستگويى عاجز، و حق طلبان بى ارزشند، مردم گرفتار گناه، و به سازشكارى همداستانند، جوانانشان بد اخلاق، و پير مردانشان گنه كار، و عالمشان دو رو، و نزديكانشان سود جوينده، نه خردسالانشان بزرگان را احترام مى‏ كنند و نه توانگرانشان دست مستمندان را مى ‏گيرند.
حسنک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
چهره دلنشین همراه با سادگی خاصی داره امیدوارم باطنش هم مثل ظا هرش باشه .
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
با سلام کلهم بازار بدونن که بیشتر حقوقی ها با توجه به اینکه از اطلاعتی مثل "حساب سازی برای خروج سود خالص شرکت تحت عناوین مختلف " کاملاً آگاه هستند و میدونن تو مجمع سالینه بعد از قصه حسن کرد شبستری دیگه فرصتی برای باقی سهامدارا نیست که حرفشونو بزنن و سود هم با نازلترین وضع ( البته نه کمترین) تقسیم میشه با یه زمان طولانی و از قیمت بعد باز شدن که وابستگی تام وتمام به شاخص کلهم داره ... خوب میفروشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
امیدوارم بعداز توافق جبران ضرر بشه برا حقیقیهاوگرنه چه جوابی می خان بدن به این جماعت متضرر
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کاش انقدر پول داشتم این حقوقیای نامرد جلوم کم میاوردن تمام عرضه انها را جعمع می کردام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
تورم 14% و سود سپرده های بانکی روزشمار 28% ==== رکود و بیکاری و بازهم رکود و خوشحالی بانک مرکزی از کاهش تورم.
ناشناس
NETHERLANDS
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
لطفا در مورد افرادی که جدیدا منصوب شده اند تحقیق کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
جناب فطانت ممنون که فرمودید مشکل کجاست. کدام مسؤل در بورس و وزارت اقتصاد تاکنون مسؤلیت تصمیمات غلط، بی تجربگی و خوب رانت خواری را پذیرفته که شما دومی آن باشید. از تفسیر غلط حبابی بودن بورس تا فعالیتهای مورد سؤال که تماما با حضور ناظر بازار صورت گرفته و می گیرد.حتی 1 خطا از طرف کسی اذعان نشده و هیچ کس هم مسؤل نیست. حال بیکباره حقوقی زیر نظر و فرمان دولت مقصر است. مدیران اینها که با کمک کارگراران استفاده های میلیاردی در بورس دارند، این بازار را به یک بازار دلالی یکطرفه تبدیل کرده اند. با جرات اعلان کنید،که در مقابل اینهمه سردرگمی که فقط عده خاصی در آن برنده اند،عاجز هستید