بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر : ۱۵۰۵۸۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir) به نقل از ایلنا، قباد افشار سه‌شنبه به مناسبت افتتاح سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت از اراضی کشور در نشست خبری اظهار کرد: پرونده‌های تخلف پدیده شاندیز، دستگاه‌ها و ادارات دولتی، صداوسیما، یکی از وزیران دولت دهم و یک چهره ورزشی در زمینه زمین‌خواری و تغییر غیرقانونی کاربری اراضی در حال رسیدگی است.

وی افزود: در پروژه مزرعه محمودیه، تعاونی مسکن وزارت کشور روستایی را در این منطقه شناسایی کرد که در واقع از نظر میزان سکونت روستاییان، محمودیه یک مزرعه محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته در این منطقه به ۱۷۰ هکتار می‌رسد که به وسعت یک شهر است؛ اما سازمان امور اراضی به عنوان مسئول شناسایی و هماهنگی برخورد با زمین‌خواری در کشور با پروژه محمودیه موافق نیست.

افشار همچنین از شکایت از (ک-د) یکی از وزیران دولت دهم که در دوره مسئولیتش در استانداری تهران مجوزهای غیرقانونی را صادر کرده خبر داد و گفت: پرونده وی را به همراه اعلام جرم‌های متعدد از برخی شهرداران دولت گذشته به دستگاه قضایی ارسال کردیم.

وی افزود: در گشت‌های یگان حفاظت اراضی اخیرا خانه یکی از چهره‌های ورزشی را نیز در استان البرز که با تغییر غیرمجاز کاربری اقدام به ساخت و ساز کرده بود که به دلیل اینکه زمین‌خواری محسوب می‌شد، این ساختمان را تخریب کردیم.

وی یکی از مشکلات تغییر کاربری اراضی کشاورزی را طرح‌های هادی روستایی عنوان کرد و افزود: این طرح ساخت و ساز را به داخل طرح محدوده روستاها الحاق می‌کرد و بدین ترتیب آن محدوده از حوزه سازمان خارج می‌شد و در آنجا اقدام به ساخت‌وساز با عنوان طرح هادی صورت می‌گرفت که طبق هماهنگی‌هایی که با بنیاد مسکن انجام شده الحاق اراضی به روستاها به صفر رسیده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احتمال تخلفات مربوط به تغییر کاربری بنیاد مستضعفان، گفت: در مورد بنیاد مستضعفان تاکنون هیچ مورد تخلفی گزارش نشده است،این بنیاد به اندازه کافی زمین های خوبی در اختیار دارد و نیازی به قانون شکنی ندارد؛ اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اراضی عباس‌آباد مازندران ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده به طوری که یک مجوز ۲۰ درصدی برای ساخت‌وساز به این سازمان داده شده، ۸۰ درصد برخلاف مجوز ساخت‌وساز انجام داده است.

وی در خصوص رویکرد دولت در دولت یازدهم گفت: رویکرد دولت رویکردی مبنی بر عقلانیت و آینده نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.

افشار افزود: دولت دو ماموریت عمده را در این خصوص دنبال می کند تامین امنیت غذایی جامعه و حفظ پایه که تامین امنیت غذایی منوط به حفاظت از منابع طبیعی که شامل آب ، خاک و اراضی کشاورزی وایجاد تعادل در فضای اکولوژیکی بین کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی تاکید کرد: مساحت زمین های رها شده کشاورزی سه و نیم تا ۴ میلیون هکتار است که نیازی به شرایط آبی مناسب ندارد اما بلااستفاده است.

افشار با اشاره به ضریب ۶۰درصدی تعیین کاربری اراضی کشور افزود: این ضریب باید به ۸۰ درصد برسد و دولت این مسئله را در برنامه پنج ساله ششم مورد توجه قرار داده است؛ ماموریت سازمان اراضی افزایش تولید واحد در سطح و بهبود شرایط امنیت غذایی در کشور است.

وی عدم اجرای آمایش سرزمین در کشور را چالش بزرگی دانست و گفت: با توجه به اینکه هیچ مطالعه ای در خصوص کاربری زمینها در کشور وجود ندارد؛ بهره برداری های نامناسبی از زمین ها شده است؛ مثل احداث ذوب آهن و فولاد اصفهان که با توجه به اینکه این منطقه جز مناطق بسیار کم آب کشور است کار اشتباهی بوده است؛ بهترین آب رودخانه زاینده رود را به تولید فولاد اصفهان بردند که بخش اعظمی از آب بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است و تغییر کاربری را در پی داشته است.

وی در خصوص پدیده زمین خواری بیان داشت: در اسفند سال گذشته مصوبه ای را ستاد مبارزه با مفاسد تصویب کرد که کارگروه مبارزه با زمین خواری تشکیل شد و سه قوه در این ستاد مشغول به فعالیت هستند؛ تخلفاتی که دستگاههای دولتی در رابطه با زمین خواری انجام داده اند بیش از ۱۷۷ پروژه است که این دستگاههای دولتی به مراجع قضایی معرفی شده.

افشار در رابطه با پرونده پدیده شاندیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان اولین شاکی پدیده شاندیز در سال ۱۳۹۰ نسبت به صاحبان این شرکت اعلام جرم کرد، چرا که ۴۱ هکتار از اراضی پدیده شاندیز به صورت غیرمجاز مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز قرار گرفته است.

وی افزود:‌ در همان روزهای نخست اعلام جرم وزارت جهاد کشاورزی علیه پدیده شاندیز، شهردار شهر شاندیز گزارشات خلاف واقعی در این زمینه ارائه کرد که سبب نقص‌هایی در روند بررسی این پرونده در دستگاه قضایی شد اما پس از آن با پیگیری‌های صورت گرفته تخلف مسئولان پدیده شاندیز در تغییر غیرمجاز کاربری این اراضی مشخص شد و این پرونده در دستگاه قضایی در حال بررسی و صدور حکم نهایی است.

افشار اجرای طرح پدیده شاندیز را بدون مطالعات کامل زیست محیطی و در نظر گرفتن مسائل و پیامدهای شهری عنوان کرد و. گفت: هزینه‌هایی که این طرح در آینده برای ساکنان شهر شاندیز دارد می‌تواند مشکلات زیادی برای آنها داشته باشد و در واقع حقوق مردم شهر شاندیز با ساخت این پروژه دچار خدشه شده است و پرونده پدیده شاندیز در دستگاه قضایی در حال بررسی است تا میزان جریمه و مجازات دقیق آن مشخص شود.

وی تاکید کرد: در سازمان اراضی با هیچ نهادی تعارف نداریم و پرونده های مربوط به تخلفات دولتی در حال رسیدگی است و هنوز حکمی برای آن صادر نشده است؛ مانند پروژه عباس آباد که توسط سازمان صداو سیما اجرا شده است که شاکیان این پرونده اداره منابع طبیعی و سازمان امور اراضی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
چیزی که مربوط به صدا و سیما باشه به هیچ نتیجه ای نمی رسه.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
انباشت ثروت در دهه گذشته در بخش املاک و زمین خواران و فعالین ملک بوده وهمه در تکابو بوده اند که از قافله عقب نمانند . در حالی که در اقتصاد های پیشرفته سالهاست فعالیت زمین محور منسوخ شده و توسعه وتولید محور اقتصاد است .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
اما هر حوضه اقتصادی دوران اوج و افول دارد وزمین خواری و ارزش افزوده ملک هم به پایان راه نزدیک است و شاید موسساتی مانند میزان وپدیده و.... آخرین قربانیان سرمایه گذاری بر روی ارزش افزوده ملک باشند .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
رکود بی سابقه ملک این بار بسیار طولانی شد و علاوه بر شرکتها وموسساتی که روی افزایش قیمت ملک حساب باز کرده بودند سرمایه گذاران خورد بسیاری هم ناکام ماندند ، ودر بازار سالهاست چک های برگشتی رکورد میزند .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
زمانی در جامعه و فیلم ها وسریالهای همین صدا وسیما افراد ثروتمند کارخانه دار و تولید کننده وکار آفرین نمایش داده میشدند و از افراد موفق با عنوان متخصصین ودکتر ، مهندس یاد میشد ولی حالا زمین خواران و املاکی ها وبساز بفروشها شدند سکان دار اقتصاد بحران زده وبیمار ایران
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
تولید کنندگانی هستند که حاصل ۳۰ سال کارشان که همان واحد تولیدیشان است ارزشش از زمین زیر آن بسیار کمتر است ومجبورند به علت به صرفه نبودن کار وتلاش وتولید کارخانه را بسته وزمین زیر آن را بفروشند تا به پول حسابی دست پیدا کنند و علاوه بر پرداخت بدهی ها یک زندگی راحت وبدون تلاش داشته باشند . اما تا کی میتواند این روال ادامه پیدا کند و وقتی همه کار وتلاش را کنار گذاشتند و منتظر گران شدن زمینشان نشستند ...!!! اونوقت کی بیاد بخره ؟؟؟!!!
امیرع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
ستاندار خراسان رضوی !! یعنی اول شخص اجرایی و بالاترین مقام دولتی در استان که قول پرداخت پول مردم و اینکه گفتید دارایهای میزان بیش از بدهیهایش میباشد !! کجا تشریف دارید که پیدایتان نیست!! اگر اموال میزان بیش از بدهیها میباشد!! پس چرا سودها را کم کردن ،?? این که نشان از کمبود پول و خراب اوضاع دارد !! مردم را خام کردید?? از سادگی و بیچارگی مردم طبقه پایین جامعه سو استفاده میکنید?? آیا خبری از زندگی سپرده گذاران روز شمار و مستاجر و بدهکار و زن و بچه دار و بی پول خبری دارید? آیا شما هم مانند ما با پنکه تابستان را دارید سر میکنید?? آیا با دوچرخه و موتور سیکلت رفت و آمد میکنید!! آیا در زندگی شما و محل کارتان و خانه پر آرامشتان و وسیله نقلیه تان از کولر گازی خبری نیست?? آیا شما مسءول امنیت جان و مال و ناموس مردم نیستید،?? آیا در پیشگاه خدا و امیرالمومنین ع و امثال مالک اشتر ها !! جوابی دارید!!
سرگردان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
باید دولت مستقیم وارد این 2 پرونده ، پدیده شاندیز و موسسه میزان بشه و پول مردم رو پرداخت کنه،چون این مشکلات رو دولت جدید برای این موسسه و شرکت پیش آورده،شک نکنید که این اوضاع رو دولت به دادستانی مشهد ارجاع داده و به عنوان شاکی اقدام کرده،در هر صورت باید مشکلات شرکت پدیده رو حل کنه و عوارض و تغییر کاربری اضافه و خلافیهای مربوط به اضافه ساخت و ساز در مجموعه که طبیعی هم میباشد و در هر ساخت و سازی به نسبت به کوچکی و بزرگی آن ،خلافی در اضافه ساخت وجود دارد و در آخر کار سازنده به شهرداری محل پرداخت جریمه هایی پرداخت میکنه ،و کلا حرف ما اینه که عوارض و حق و حقوق دولت رو که شرکت گفته به روی چشم!! ولی دولت باید تاوان سهامدارانی که با حمایت دولت قبل و رسانه ملی با تبلیغات سنگین خود و اینکه سپرده گذاران موسسه میزان را که حساب 265میلیارد تومانی نزد دولت داشته و با حمایت شهرداریهای 3 استان خراسان و آرم قوه قضاییه و اینکه استاندار خراسان رضوی و دیگر استانهای خراسان و مدیران اجرایی استانها به مردم اطمینان دادند که پشت کار رو دارند و با توجه به اینکه پول اضافه هم در میزان وجود دارد، پول مردم را سریعا و به طور کامل پرداخت میکنند و این حرفها مربوط به بهمن و اسفند 93 بود...حدود 1 میلیون نفر به این افراد اعتماد کردند،،،،،حالا نمدانم چرا از آقایان همنشین کولر گازی !! خبری نیست و مردم هم همینجور سرگردان و پر استرس به امید کمک دشمنان خود نشستند!!! ما را با ارازل و اوباش اشتباه نگیرید،ما در این بی تدبیریها و دعواهای سیاسی ،مظلوم واقع شدیم...........
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
سرمایه ما را زورگیران موتور سوار نبرده اند.....!!!!!!!!!!!!! فکر کنم این مدیران استان خراسان و تعدادی از مدیران سطح بالا از لحاظ ظاهری!! ما مردم درگیر در این 2 قضیه پدیده و میزان را جزو ایرانیها به حساب نمیارن و فکر میکنن ما خودمان همینجوری و از روی هوس به حاج محسن پهلوان و پروژه شاندیز و موسسه میزان رو آورده و بدون تایید مدیران درجه یک مملکت بوده!! ما توسط تلویزیون و بیلبوردهای سطح کشور و متعلق به شهرداریهای وابسته به دولت و استفاده آرم قوه قضاییه و تعریف و تمجید نمایندگان مجلس و تبلیغ رییس کمیسیون اصل 90 مجلس و استانداران خراسان و نماینده طرقبه شاندیز ،!! که زنگ کارگری پدیده را به صدا در آوردن!! با پدیده شاندیز و موسسه میزان با داشتن 80 شعبه مجلل در سطح کشور !!!! آشنا شدیم.......و با تشویق این افراد که نامبردم ،سرمایه گذاری و سپرده گذاری کردیم ،حالا کجایند مردانی که ما را به این کارها تشویق و ترغیب میکردند و کجاست روزنامه خراسان که نوشته بود میزان جزو غیر مجازها نیست و در شرف صادر شدن مجوز قرار دارد،به امام زمان عج روزنامه خراسان من را در دام میزان انداخت!! یادتان هست چقدر از پدیده تعریف میکرد همین روزنامه!! تلویزیون که باعث اصلی تشویق به شراکت و سهام خریدن ،کل مردم ایران بود،!!!! کجایند این معتبران گذشته???? کجایند کسانی که مردم را به خاک سیاه نشاندند! سرمایه ما توسط زورگیران موتور سوار به غارت نرفته!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
در تهران ومشهد با حرص وطمع فراوان در باریک ترین کوچه ها هی از شهرداری تراکم خریدیم وطبقات اضافی را روی هم چیدیم در اطراف شهر هم زمین خواران با تمام توان وبشدت مشغول صاحب شدن زمین ها وقطعه بندی وفروش به مردم شدند ، واین روند اینقدر ادامه پیدا کرد که خیابان ها شبیه پارکینک وشهرها شبیه کندو شد .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
حرص وطمع انسان تمامی ندارد ، در تهران سالهاست ۹۰۰ هزار واحد خالی خاک میخورند ، ودر مشهد صدها هزار مغازه خالی در مرکز شهر ونقاط تجاری احداث شده ، فقط پروژه میدان شهدا تعداد جنون آمیزی تجاری دارد ، آنوقت بعضی ها زمین خواری میکنند وباز در اطراف شهر هم تجاری سازی میکنند ، وسهام خاص شرکتشان را میفروشند وتازه طلب هم دارند که اشتغال زایی کرده اند !!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
فقط فرموده حضرت علی کافیست « آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند » اگر طرفداران پدیده وپهلوان خودشان نمیروند از پدیده متری ۶۰ میلیون بخرند یا با بجای سهامشان متری ۶۰ میلیون تحویل بگیرند بقیه را هم گمراه وتشویق به رفتن در چاه بی بازگشت نکنند .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز سخنگوی قوه قضاییه علیه زمین خواری وجرائم اقتصادی موضع گرفت . امیدواریم از جرائم اقتصادی موسسه میزان و زمین خواری پدیده غافل نشوند .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کاش دادستان مشهد که خیلی محکم دنبال تخلفات شرکت های غیر بورسی هستند یک بارهم شده در موردتخلفات صداوسیما در مورد این شرکت ها صحبت کند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
زمین خوار زمین خوار است فرقی ندارد چه صدا وسیما باشد چه پدیده باشد چه خصوصی باشد چه ارگان وعمومی باشد . جالب است که طرفداران پهلوان میگویند زمین هارو مفت خرید وتغییر کاربری داد وارزش افزوده شد و ... تعریف زمین خواری دقیقا همین است .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
جالب است بعضی سهامداران پدیده و مستخدمان پهلوان برای توجیه سود وحلال بودن آن !!! دقیقا تعریف زمین خواری را ارائه مدهند !!! ومیگویند حاجی پهلوانه قهرمان زمین ها رو مفت خرید و تغییر کاربری داد واز زراعی تجاری کرد بعد ارزش افزوده شد و سهامش خیلی خوب شد ومی ارزد ... فکر میکنید زمین خواران دیگر چه میکنند ؟؟؟!!!!
دقیقا همین کار را !!!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اراضی عباس‌آباد مازندران ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده به طوری که یک مجوز ۲۰ درصدی برای ساخت‌وساز به این سازمان داده شده، ۸۰ درصد برخلاف مجوز ساخت‌وساز انجام داده است.پس دادستان مشهد پیگیر باشد