بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه بررسی شد:

بازار سرمایه پس از اعلام نتیجه قطعی مذاکرات

به نظر می رسد تا مشخص شدن خبر قطعی شاهد رفتارهای هیجانی از سوی برخی از سرمایه گذاران باشیم اما روند کلی را متعادل روبه رو رشد متصور هستم.
کد خبر : ۱۵۰۷۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار این روزهای بازار بحث مذاکرات هسته ای می باشد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری بانک رفاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اهمیت مذاکرات و گره خوردن وضعیت بازار سرمایه به آن می توان 4 سناریو را در این رابطه مطرح کرد به این ترتیب که :1 . توافق تا مهلت مشخص شده یعنی دهم تیر ماه صورت پذیرد2.توافق با فاصله چند روزه از دهم تیر ماه انجام شود 3.تمدید 3 یا 4 ماهه را داشته باشیم و4. اصلاً توافقی صورت نگیرد.

علی پازوکی در رابطه 4 سناریوی مطرح شده گفت: به طور کل دو سناریوی سه و چهار با توجه به اخباری که در خصوص مذاکرات شنیده می شود بعید به نظر می رسد که اتفاق افتد. اما در رابطه با سناریوی دوم می توان گفت که، از آنجایی که متن توافق باید در کنگره سنای آمریکا تا هجدهم تیر ماه مطرح شود، در این سناریو احتمال انجام توافق با فاصله زمانی 3 یا 4 روز وجود دارد.

وی در رابطه با واکنش بازار نسبت به نتیجه نهایی مذاکرات گفت: از اوایل تیر ماه شاهد موج صعودی بازار بودیم به طوری که حجم معاملات نیز نسبت به ماه خرداد مقداری افزایش داشته است ولی همچنان در این روزها رفتاری محتاطانه از سوی سرمایه گذاران شاهدیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: به نظر می رسد تا مشخص شدن خبر قطعی شاهد رفتارهای هیجانی از سوی برخی از سرمایه گذاران باشیم اما روند کلی را متعادل روبه رو رشد متصور هستم.

پازوکی در پایان گفت: همان طور که از بورس به عنوان دماسنج اقتصاد یاد می شود بدیهی است که برای بهبود فضای کلی بازار سرمایه باید شاهد رونق اقتصادی باشیم، به نظر می رسد خروج از رکود اقتصادی حتی در شرایط توافق هسته ای هم زمانبر خواهد بود، اما در این میان صنایعی که اثر مستقیم از تحریم ها می برند (صنعت خودرو، بانک، لیزینگ و حمل و نقل )می توانند با لغو تحریم ها مورد توجه قرار گیرند و حتی در آینده نزدیک شاهد تحولات بنیادی در این صنایع نیز باشیم و برای این منظور باید منتظر جزئیات توافق هسته ای بود و با برداشته شدن بزرگترین ریسک یعنی ریسک هسته ای چه بسا حتی بازار به استقبال تغییرات بنیادی شرکت ها برود.

براین اساس، در این میان باید منتظر برنامه ریزی اساسی از سوی مسئولین باشیم تا اعتماد از دست رفته بازار، دوباره بازگردد تا در کنار خروج تدریجی از رکود و ورود نقدینگی مناسب در سال های آتی دوباره شاهد دوران طلایی بازار سرمایه باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
تا وقتی این حقوقی ها بازار رو این طور به فنا بدن حتی اگه توافق هم بشه رشد بازار پایدار نیست
فلوله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
خیلی از سهامداران در ضرر هستند سهام 700 تومانی شده 150 تومان و3 سال با قیمت 120 تا 150 تومان دارای نوسان بوده ایا رشد این است؟ الومتک وقند نیشابور وسرب روی وکروی و......
بابک گله داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
با سلام و ادب...رشد در راه است...