بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
مبین قصد دارد هفته آینده 15 میلیون لیتر آب DM را در بازار بورس کالا عرضه کند که این کار از طریق کارگزاری بانک ملت انجام می شود اما هنوز روز دقیق این عرضه مشخص نشده است.
کد خبر : ۱۵۰۸۳۱
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت پتروشیمی مبین بزرگترین مجتمع متمرکز تولید کننده سرویس های جانبی کشور و تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن هوای فشرده و خدمات تصفیه پسابهای صنعتی شرکت های پتروشیمی منطقه در صدد عرضه آب بدون املاح (آب مقطر و یا آب DM) در بورس کالا می باشد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مبین در رابطه با این عرضه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: مبین قصد دارد هفته آینده 15 میلیون لیتر آب DM را در بازار بورس کالا عرضه کند که این کار از طریق کارگزاری بانک ملت انجام می شود اما هنوز روز دقیق این عرضه مشخص نشده است.

جمشید سبزکار از تأثیر این عرضه در درآمد هر سهم گفت: با توجه به اینکه آب DM حجم بسیار اندکی از فروش شرکت را دارد تأثیر قابل توجهی بر سود هر سهم نخواهد داشت اما گزارش شفاف سازی در این خصوص را به زودی بر سامانه کدال قرار خواهیم داد.

با توجه به صورتهای مالی سال 93 این شرکت، آب بدون املاح تنها 1.17 درصد از مبلغ کل فروش را داشته و از محصولات جانبی این مجموعه می باشد اما طبق اظهارات مسئولین شرکت و با توجه به اینکه برنامه فروش آب بدون املاح پتروشیمی مبین قرار است به صورت بلند مدت در بورس کالا باشد می تواند در سودآوری آن تأثیر مثبت داشته باشد اما درصد تأثیر آن چندان چشم گیر نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
دست درد نکنه بورس نیوز

خبر خوبی بود