بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
این شرکت تمام توان و تخصص و تعهد اخلاقی خود را بکار گرفته تا بتواند با جمع آوری سرمایه های کوچک افراد جامعه علاوه بر کارآفرینی، سود آوری مورد قبول برای سرمایه گذاران خود داشته و در این سالها همواره با کارنامه ای موفق سود قابل قبولی را به سهامداران خود ارائه داده است.
کد خبر : ۱۵۰۸۶۲
نویسنده :
آموخته

در پی انتشار دو مطلب اعتراضی توسط سایت بورس نیوز در خصوص وضعیت قیمت سهام شرکت توکافولاد و توکاریل و نحوه عرضه و فروش حق تقدم های استفاده نشده این دو شرکت، مطالب زیر به استحضار می رسد:

1) افزایش سرمایه شرکت توکا فولاد از مبلغ 610 میلیارد ریال به 2000 میلیارد ریال در تاریخ 1393.09.16 اجرایی شد. قیمت تعدیلی آخرین معامله با احتساب آورده نقدی سهامداران حدود 190 تومان بوده است. بازگشایی مجدد سهم بلافاصله پس از برگزاری مجمع فوق العاده و در تاریخ 1393.09.24 و در همان قیمت 190تومان انجام شده و تا تاریخ 1393.10.07 در حدود همین قیمت قابل معامله بوده است. و همچنین نماد حق تقدم سهام در تاریخ 1393.09.26 آماده انجام معامله گردید و تا تاریخ 1393.09.14 در محدوده قیمتی 80-70 تومان بوده است. بنابراین چنانچه کسی تمایل به شرکت در مجمع افزایش سرمایه و استفاده از حق تقدم سهام را نداشته می توانسته در این 14 روز تصمیم خود را برای فروش یا نگهداری بگیرد.

2) با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور ناشی از مشکلات کمبود نقدینگی، سال 93 سال خوبی برای فعالان بازار بورس نبوده است و کاهش حدود 50 درصد از ارزش بازار بورس و همچنین کاهش قابل توجه شاخص بورس خود گواهی براین ادعاست.

به تبعیت از همین وضعیت قیمت سهام شرکت توکافولاد نیز با کاهش نسبت پی بر ای مواجه شده و افت قیمت را تجربه نمود. از ابتدای آذر ماه سال 93 روند نزولی شاخص بورس سرعت بیشتری به خود گرفت و از حدود 75 هزار واحد به حدود 65 هزار واحد در پایان سال رسید. این شرکت در راستای حمایت از سهامداران جزء سعی بر آن داشت تا روند نزولی سهم را بعد از مجمع افزایش سرمایه کند سازد و با رایزنی های انجام شده با سرمایه گذاران حقوقی تا حدودی به این امر فائق آمد لاکن این شرکت نیز به تبعیت از جو کلی بازار با افت قیمت مواجه گردید. (لازم به ذکر است که در همین زمان قیمت سهام شرکت بزرگی مانند فولاد مبارکه از حدود 280 تومان به 180 تومان رسیده است.)

3) در تاریخ 94.03.10 تعداد 344 میلیون حق تقدم استفاده نشده شرکت سرمایه گذاری توکافولاد در معرض فروش و عرضه قرار گرفت. در آن روز قیمت سهام شرکت توکافولاد حدود 120 تومان بود و تعداد 46 میلیون حق تقدم استفاده نشده به قیمت 150 ریال معامله گردید که قاعدتاً و با اشاره به متن اعتراضی بورس نیوز این حق تقدم ها باید 10 تومان پایینتر از قیمت سهام منهای ارزش اسمی (100 تومان) عرضه می شد که با توجه به منافع سهامداران جزء و حمایت شرکت از آنها تا حد ممکن بالاتر فروخته شدو همچنین در روز بعد و روزهای بعد از آن قیمت عرضه این حق تقدم ها حدود همان 15 تومان بوده است. با نزدیک شدن به پایان زمان قانونی عرضه و با توجه به باقی ماندن حدود نصف حق تقدم ها، متعهد پذیره نویسی بر اساس الزامات قانونی خود اقدام به خرید حق تقدم های باقی مانده نمودکه در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات نقدینگی که گریبان گیر اکثر صنایع شده است، امری در خور تحسین و تقدیر بوده است.

در پایان عرض می دارد این شرکت تمام توان و تخصص و تعهد اخلاقی خود را بکار گرفته تا بتواند با جمع آوری سرمایه های کوچک افراد جامعه علاوه بر کارآفرینی، سود آوری مورد قبول برای سرمایه گذاران خود داشته و در این سالها همواره با کارنامه ای موفق سود قابل قبولی را به سهامداران خود ارائه داده است.کاهش قیمت کنونی سهام متأثر از افزایش سرمایه 228 درصدی و جو حاکم بر بازار بورس می باشد. با گذشت زمان و اثرگذاری سرمایه گذاری های جدید، سود هر سهم افزایش خواهد یافت و با بهبود جو کلی بازار قیمت سهام روند صعودی به خود خواهد گرفت و سهامداران همانند گذشته از عملکرد حرفه ای این شرکت راضی خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
lila
SOUTH AFRICA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
در خصوص پرداخت سود و تاخیرهای فرا قانونی چرا توضیحی ارایه نداده است
چرا در خصوص روابط عمومی شرکت و سرکار گذاشتن سهامداران در پیگیرهای حقو حقوق خود مطلبی ذکر نکرده است
یکسال تاخیر در پرداخت سود به نفع چه کسی است و چه نهادی پاسخگو هست ؟؟؟؟
وحید کشمیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
با سلام

خوب بود در مورد توریل و فروش ناجوانمردانه حق تقدم این سهم که با اختلاف بیش از 17% در روز آخر معاملات به فروش رسید و در واقع شرکت حق تقدم ها را با کنترل عمدی سهم و فروش در نازل ترین قیمت به ثمن بخس از چنگ سهامدار جزء بیرون آورد هم کمی توضیح داده میشد
فرشاد
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
من شخصا (به طرز احمقانه ای) یکساله وتوکا رو دارم از قیمت 490 ت.من که بعدش افزایش سرمایه داد الان قیمتش 125 تومن شده و حق تقدمی که قرار بود 100 تومن فروش بره الان شده 10 ت.من و من 70 درصد ضرر کردم. واقعا چرا این همه دروغ به خورد سهامدار میدین؟؟!!!
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
700 درصد زيان كردي دوست عزيز نه 70 درصد
بابا ی اکبر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
الکیه
امیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
سلام...این چیزا که شما گفتین با اون چیزی که من دیدم از فرش تا عرش باهم فرق دارند...خودتون هم میدونید
آیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
نماد سهم در تاریخ 10/09/93 در ساعت 9.31 دقیقه متوقف و پس از مجمع باز شده. حالا تو بند 1 میگه 14 روز وقت داشتند بفروشند یا نه؟؟؟؟؟؟
تاریخ ها نمیخونن
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
چرا فرافکنی می کنید سهم قبل از افزایش سرمایه فقط 2 روز باز بوده و بزور سهامدارانو به افزایش سرمایه کشوندن بعد از بازگشایی قیمت حق تقدم ها بسیار پایین تر از ارزشش بوده و هیچ فرصتی به خلاص شدن از سهم وجود نداشته سود سهام پرداخت نشده نخیر اجازه نمی دهیم این افزایش سرمایه غیر قانونی ثبت گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
با سلام
1-باتوجه به تعداد حق تقدم استفاده نشده پاسخ بسیاری از سوالات وتلاش بورس نیوز در دفاع از سهامداران مشخص میگردد.
2- با یک توجه ساده به کدهای فروشنده حق تقدم و برخی از خریداران در قیمت های پایین حق تقدم شاید بخش دیگری از سوالات پاسخ داده میشود.
3- انچه مهم است اراده بر برخی خواسته ها بوده که به یاری خدا وشرایط نامساعد بورس فراحم گردیده.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
بنظر میرسد مدیریت شرکت سرمایهگذاری با تجاهل آگانه نسبت به نحوه قیمتگذاری 17درصد حق وتوکا که حتما میبایست با راهکار قیمتگذاری معاملات عمده صورت میگرفت قیمت عرضه پایین روز بازگشایی را به قیمت پایین خود سهم نسبت دهد که این به هیچ عنوان نافی وظیفه قانونی شرکت مبنی بر رعایت امانت سهامداران نمی باشد اینجانب روز بازگشایی حق های استفاده نشده وقبل از قیمتگذاری مفت حق های استفاده نشده مراتب را به اطلاع آقای مظاهری مدیر امور سهام شرکت رساندم واز ایشان درخواست کردم از حراج به این شیوه اجتناب کند که ایشان با این بهانه که اگر معامله ای صورت نگیرد توسط سازمان مورد مواخذه قرار میگیریم از ایفای وظیفه قانونی خود سر بازد وباهماهنگی با سهامدار عمده تعداد زیادی سهامدار جز را خانه خراب کرد
مجدد تاکید میکنم به هیچ عنوان قیمت حق های استفاده نشده تابع قیمت خود سهم نمیباشد وبا توجه به تبانی سهامدار عمده و مدیریت شرکت جهت تملک بلوک 17درصدی حق وتوکا به قیمت بسیار ناچیز ، رفتار خلاف قانون مدیریت شرکت قابل پیگیری است که هم اکنون توسط مالباختگان درحال اقدام است
به امید روزی میمانیم که اموال به یغما رفتهمان را از مدیریت وتوکا بازستانیم
امیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
حضرت والا!!!من از مرگ حسین در اظطرابم...تو از عباس میگوئی جوابم!!!؟چه ربط و ارتباطی داره
امیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
جناب آقای احمدکارگهی...!!!مدیر عامل مثلا محترم توکا فولاد...!!!شعری خیام تقدیمتان باد...!!! در کارگهی کوزه گری رفتم دوش

دیدم دوهزار کوزه گویا و خموش

ناگه یکی کوزه برآورد خروش

کو کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجاست ، در کجاست و به کجا می‌رود.

حضرت محمد (ص)
امیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
یاید کمیته بررسی غارت حق تقدم های توکا فولادتشکیل شود...غارت...آقا جان غارت کردند...
کلاهدوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
این حرفها تمامش دروغه و هیچ سهمی در بازار به این اندازه کاهش قیمت نداشته .
در مورد حمایت حقوقی هم باید عرض کنم معاملات سهم مشخصه خودتون برید ببینید خرید حقوقی چقدر بوده .
اصلا بانک سامان که یکی از حقوقی ها باشه سهم رو به خاک سیاه نشوند از بس فروخت
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مسيولين محترم در حدود ٢ساعت پيش كامنت مبسوطي دراين رابطه قرار دادم چراانعكاس نداديد؟. لطفا حتما انعكاس بدهيد. درد سهامداران مالباخته است. ممنونم.
کامبیز هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
1 - مردم رو به اجبار داخل افزایش سرمایه شرکت دادن به بهانه تعدیل با اهمیت سهم رو متوقف کردن و تا روز مجمع باز نکردن
2 - حق تقدم ها رو به صورت ناعادلانه قیمت زدن
3 - افزایش سرمایه کاملا بیهوده بوده به صورتی که تغییری در رواند سود آوری شرکت به وجود نیامده .
4 - سود سهام سال مالی قبل رو پرداخت نکردن
5 - هیچ حمایتی از سهم نمیشه .
6 - مردم در این سهم بعد از مجمع 70 درصد ضرر کردن .
التماس میکنم منتشر کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
بخدا قسم این حرفا دوروغه
ارزانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
اینها تمامش حق خوریه واقعا جای تاسف داره با مردن این کار رو کردن
ای کاش به ثبت نرسه
توکلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
چه شکلی میشه از دستشون شکایت کرد
نباید ایتقدر بی تدبیر باشه یه مدیر عامل و مدیر سرمایه گذاری یک شرکت
افزایش سرمایه الکی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
لطفا معنی این دو عبارت را برای من نا آگاه و نادان توضیح دهید تعدیل با اهمیت یعنی چی؟
و مجمعی بابت افزایش سرمایه برگزار می شه یعنی چی؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
اقای کارگهی و مظاهری شما بجاییکه برای فولاد مبارکه نگران باشید باید رسم امانتداری را رعایت میکردیذ شما موظف بودید که قیمت سهم را بصورت کارشناسی میزدید سهامدار ضامن افزایش سرمایه باید بنا به تعهدش ان را میخرید منتها مسایلی بود که باید در دادگاه مطرح شود من بنوبه خود از بورس نیوز تشکر میکنم که در این رابطه ازما حمایت مردانه کرد و از این ببعد یکی از مبلغان بورس نیوز خواهم بود چون کار مردانه ایی کرد
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
آقای مدیرعامل توهم زده زده...کدام حمایت توسط حقوقی شد...نسبت افت قیمت سهم نسبت به شاخص خیلی زیاد است...مقایسه فولاد مبارکه و سرمایه گذاری توکا با توجه به ماهیت شان فرافکنی تلقی شده و باید گفت تو هم دست پرورده همانهایی هستی که از ضربه زدن به سهامداران باکی ندارند...خدا جای حق نشسته
سعیدمحمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۲
حق تقدم های که فروش رفته چرا پولش راواریزنمیکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
و سهامداران همانند گذشته از عملکرد حرفه ای این شرکت راضی خواهند بود !!!!
تنها چيزي كه تا بحال از عملكرد مديريتي اين شركت ديديم فقط و فقط عملكرد غيراخلاقي و غير حرفه اي بوده و بس !!! بجاي اين توجيهات ناشيانه بهتر بود عذرخواهي ميكردند !
افشار فشارکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
بابت یه خسته نباشید جانانه به آقای ... و خانم .. گفت . من تا آخر عمرم برای خرید سهام توکا فولاد تبلیغ میکنم ( البته تبلیغ منفی)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
و سهامداران همانند گذشته از عملکرد حرفه ای این شرکت راضی خواهند بود !!!!
تنها چيزي كه تا بحال از عملكرد مديريتي اين شركت ديديم فقط و فقط عملكرد غيراخلاقي و غير حرفه اي بوده و بس !!! بجاي اين توجيهات ناشيانه بهتر بود عذرخواهي ميكردند !
پایدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
تمام سهامداراني که متضرر شدید،مجمع امسال همه باید با هم حضور داشته باشیم و اعتراض خودمون رو نشون بدیم
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
پول افزایش سرمایه قبلی وتوکا در چه راهی هزینه شد ؟ عرض می کتم خدمتتون :
1 - پرداخت سودهای معوقه سالهای گذشته
2- پرداخت بدهی های سنگین شرکت توکا epc (که هتوز هم ادامه داره و برای پرداخت مابقی بدهی چشم به پول افزایش سرمایه فعلی دارند)
3- پرداخت بدهی وامهای گرفته شده همراه با جریمه های تاخیر میلیاردی
4- پرداخت پاداشهای انچنانی به مدیران و خرید خودرو های خارجی گرانقیمت برای ایشان و سایر ریخت و پاشهای وجشتناک
به این مساءل اضافه کنید خوابیدن طرحهای توسعه فولاد مبارکه و نداشتن پروژه ، حالا شما حساب کنید که چه وضغیت اسفناکی داخل شرکت وجود داره و در اینده چه چیری در انتظار شرکت است!
من موندم چرا سازمان بورس از شرکتها بارخواست نمی کنه که ایا درامد حاصل ار افزایش سرمایه های فبلی در راههای که در طرح توجیهی اراءه شده هرینه شده یا نه و دوباره میاد مجوز افزایش سرمایه میده به یک شرکت !!!!!! بورس نیوز عزیز خواهش میکتم سانسور نکن بخدا رندگیم نابود شد تو این سهم ! با سپاس فراوان