بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر : ۱۵۰۸۶۶

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا عباس آخوندی در حاشیه نشست نقشه راه تامین مالی مسکن در جمع خبرنگاران افزود: اعتقاد من بر این است که میزان تسهیلات بانکی باید همواره نسبت به قیمت خرید افزایش داشته باشد و وام 80 میلیون تومانی آغازگر این افزایش بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قدرت وام دهی بانک‌ها به شدت کاهش یافته و آنها توان اعطای تسهیلات با سقف بیش از این را ندارند، اما با بهبود روند اقتصادی پیشنهاد افزایش تسهیلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از جذب 78 میلیارد تومان پس انداز در صندوق پس انداز یکم پس از 18 روز از راه‌اندازی آن خبرداد و تاکید کرد: استقبال مردمی از پس انداز در این صندوق بسیار خوب بوده است و میزان پس‌اندازها نیز هر روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش پس‌انداز صندوق پس انداز یکم علاوه بر کمک رسانی به دولت در راستای افزایش منابع مالی به مردم نیز امکان دریافت تسهیلات چند برابری را می‌دهد، به طوری که برای هر یک ریال پس انداز پس از سه سال تا شش برابر تسهیلات اعطا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران- شمال گفت: عملیات اجرایی این آزاد راه به خوبی پیش رفته و مشکل خاصی در آن نداریم.

وی درباره تکمیل آزاد راه شهید همت-کرج نیز اظهار کرد: در تکمیل این مسیر هماهنگی‌های لازم با استانداری و مقامات محلی صورت گرفته تا این آزاد راه به کمربند شمالی کرج منتهی شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در ساخت قطعات این آزاد راه به تملک مربوط می‌شود، به طوری که هزینه تملک بیشتر از هزینه ساخت جاده است و اگر این موضوع حل و فصل شود، مشکلی در اجرا نداریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
بابا ولکن تا خونه رو تو بالا و نبری ولکن نیستی اقای روحانی این وزیرت از اون روزی که امده دنبال افزایش وام است مگه خونه هاشو هنوز نفروخته این مجلس قراربود استیضاح کنه چی شد
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
اصلا وام بشه یک میلیارد قسطش را کی میتونه پرداخت کنه

مردم روز خود ماندند
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
با افزایش وام مشکل حل نمیشه

با کاهش قیمت مسکن و قدرت خرید مردم مشکل حل میشه وزیر جان ...
تورانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
من خودم بنگاه دار هستم مردم بیشتر از 25 میلیون اصلا نمپرسند

وام بشه 200 میلیون دردی را دوا نمیکنه

تنها راه نجات مسکن کاهش قیمت مسکن است
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
مسکن حالا حالا باید تو رکود وحشتناک گیر کند

تا قیمتها نصف شود با وام مشکل حل نمیشه