بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
هر لحظه باید منتظر رسیدن اخبار خوب از مذاکرات باشیم و آنگونه که تا این لحظه از شواهد مشخص است احتمال دستیابی به توافق بسیار محتمل است.
کد خبر : ۱۵۰۸۸۶
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.04.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 418 واحد افزایش به رقم 46756 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1262 واحد افزایش عدد 134493 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 243 واحد افزایش به رقم 26806 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 72 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 91 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد افزایش به رقم 732 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1615 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 684 میلیارد ریال رسید.

امروز اهالی تالار شاهد یک بازار پر تکاپو و زنده بودند، بازاری که این روزها خط و جهت خود را از وین می گیرد و در انتظار رسیدن اخبار مذاکرات برای تعیین مسیر میان مدت می باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در گروه پالایشی بورس روند صعودی همراه با صف خرید اغلب سهام شرکت های فعال این گروه قابل مشاهده بود. این گروه علاوه بر تأثیر پذیری از اخبار مذاکرات در انتظار خبر مربوط به اعلام نرخ یارانه شرکت ملی پالایش و پخش هم می باشد که اندکی جو گروه را مثبت تر از دیگر گروه ها کرده.

در گروه خودرویی اخبار امیدوار کننده مذاکرات هسته ای که تا این لحظه منتشر شده سبب آغاز حرکت صعودی شرکت های فعال این گروه شده است. در این گروه ایران خودرو را همچنان بر عهده دارد، اهالی تالار منتظر تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای برای ورود با اطمینان بیشتر به این گروه هستند.

اما در گروه بانکی بورس ظاهراً حقوقی فروش هایش تمام که نمی شود هیچ، خسته هم نمی شود، امروز هر چه تقاضا آمد، حقوقی دست رد به سینه نزد و همه را عرضه کرد. آنگونه که مشخص است قصد حقوقی برای فروش سهام سه شرکت "وبصادر"، "وبملت" و"وتجارت" خروج پول از بازار است و اگر نه با اندکی تأمل می توانست همین مقداری را که امروز عرضه کرد با نرخی بالاتر بفروش برساند. قطعاً رفتارهای اینگونه حقوقی ها به ضرر خودشان تمام خواهد شد چون در صورت تکرار این اقدام، اهالی بازار راه گروه بانکی را از بقیه بازا جدا خواهند کرد و بدون سهام مذکور به رشد بازا ادامه خواهند داد و آنجاست که حقوقی مجبور است سهام بانکی خود را اندک اندک و با التماس بفروش برساند گویا این حقوقی ها دلواپس رشد بازار پس از توافق هسته ای هستند و برای همین پیش دستی در ایجاد جو منفی می کنند البته اکثر این حقوقی ها وابسته به نهادهای خاص خارج از دولت هستند .

در گروه فلزات اساسی به جرأت می توان گفت که بزرگان این گروه رنج بسیار زیادی را بخاطر عدم وجود سهامدار عمده حرفه ای و فعال تحمل می کنند، این گروه نه تنها تحرک و جنب و جوش ندارد بلکه گویی خاک مرگ بر روی سهام آن پاشیده اند.

واقعاً جای سئوال دارد که چرا رفتار سهامدار عمده اینگونه و بی تفاوت و جدا از روند بازار است؟ جداً اگر تحریم ها لغو شوند و توافق هسته ای انجام شود شرکت هایی مانند ملی مس، فولاد مبارکه، کالسیمین، فرآور، فخاس و هرمز هیچ تأثیری نمی پذیرند؟ رفتار غیر قابل باور برخی حقوقی ها در مواجه با سرمایه هایشان این شائبه را در ذهن به وجود می آورد که این شرکت های حقوقی پولشان را از سر راه پیدا کرده اند، شاید هم مدیرانی که بر مسند قدرت نشسته اند دلشان به حال سرمایه شرکت نمی سوزد.

گروه حمل و نقل نیز امروز روند بسیار قابل توجه و خوبی را پشت سر گذاشت و اغلب نمادهای این گروه با صف خرید مواجه شدند. این اتفاق تنها به دلیل تأثیر پذیری این گروه از مذاکرات هسته ای روی داده است.

در پایان بنظر می رسد، هر لحظه باید منتظر رسیدن اخبار خوب از مذاکرات باشیم و آنگونه که تا این لحظه از شواهد مشخص است احتمال دستیابی به توافق بسیار محتمل است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
همه جای دنیا زمینه رشد و ترقی یکدیگر را فراهم میکنند انوقت در ایران همدیگر را پایین می کشند
خامنه
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
یک چنین ملت بی خیر و برکتی هیچ کجای دنیا پیدا نمی کنید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
پیشنهاد من به دوستان کام کم زمان خروج از این باز اشفته داره نزدیک میشه اماده باشید دقیقا همون کاری که حقوقی ها در حاله انجام دادن هستن .اگر بمونید با خواب سرمایه روبه رو میشید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
چرا اسامی این حقوقی های محترم رو که بازار رو خراب می کنن اعلام نمی کنید؟ چرا بایکی دو تا از اونا مصاحبه نمی کنید؟ در ضمن چرا با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس مصاحبه نمی کنید و اونا رو برای بعد از توافق آماده نمی کنید؟ آخه ما یه سری رو هم داریم که مدام نگران ایجاد حباب در بورس هستند و حباب در هیچ کجا برایشان مهم نیست!!!!
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
با سلام و قبولی طاعات شما به حقوقی ها بیش از انچه هست بها میدید در بین حقیقی ها هستند که خیلی بیش از حقوقی ها هم زحمت کشیده اند و هم تجربه بیشتری دارند ولی اهل رانت نیستند با سپاس فراوان و تقدیم احترامات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
بورس نیوز چرا پیگیر فروش سنگین وهدفمند حقوقی پترول نمی شوی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
بورس نیوز حقوقی وبصادر رو که میخواد کل بازار منفی بشه رو معرفی کن تا رسوا بشه
مهدی
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
حقوقی وبصادر لعنت به نیرنگ تو یقین بدان که این سهم تا 1300 بالا میرود؟؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
تا حالا که هرکی فروخته برد کرده و هرکی نگهداشته ضرر کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
اقدام به فروش حقوقی جنبه سیاسی دارد، می خواهند از اهرم مالی که از محل بیت المال به تاراج برده اند برای کسب قدرت بیشتر در صحنه سیاسی استفاده کنند. ولی تومار این گروه با آخرین انتخبات ریاست جمهوری پیچیده شد و بقیه آن هم با انتخابات مجلس بعدی پیچیده می شود.
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
نماد"ثمسکن" را نگاه کنید؟؟؟؟
148.8m+445000 فروش
30.115m+1.217m خرید
حجم معاملات149.245m
نهم تیر ماه نودوچهار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
سایت فقط بوزس نیوز
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
حقوقی های مخالف دولت . ما هم از اول می دانستیم هر جا دولت حرف مثبت می زند مخالفان بلا سر دولت می آورند . یادمان نرفته که آقای روحانی مردم را دعوت به بورس کردند و دقیقا اندک زمانی بعد از آن ابتدا مجلس جفتک انداخت و پس از اون هم عوامل اصولگرا و افراطیون . مظلومیت این دولت بیشتر از مظلومیت دولت اصلاحات هم هست
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
چند وقت پیش که وزیر اقتصاد به مجلس احضارشد جمله ای گفت که هنوز فکر منو مشغول کرده. ایشون گفتن "مدتیه که آقای رسایی در بازار بورس فعال شدن"
1- آیا این حرف فقط یه کنایه بود و تموم شد رفت ؟
2-آیا دوستان دلواپس واقعا در بورس سرمایه گذاری کردن و در انتظار انفجار بورس هستن تا بخشی از منابع مالی انتخاباتی از این راه تامین بشه ؟
3- آیا رفتار حقوقی ها جوری هماهنگ میشه که دلواپسان کلاهی از این نمد برای خودشون نتونن فراهم کنن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
لایکا چرا کار نمیکنه؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
بورس نیوز جان آنموقع که خبری از دلواپسان نبود گفتم حقوقی از بیرون دستور میگیره که ناراضی تراشی کنه . کامنتم رو غیرقابل انتشار کردی ومن خواستم اون رو بعدا که به این حقیقت رسیدی منتشرکنی و خدارو شکر به این حقیقت واقف شدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
بورس نیوزواقعا حقوقی فروشنده وبصادر رامعرفی کن بابا بعداز18ماه قیمت تمام شده من 150تومن است ضررکردیم
مرتضی اراک
-
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
شاید بعضیها از جمله خود حقوقیها به نفرین من بخندن ولی باور کنید این حقوقیها که باعملکردشون حق مردم را بهر دلیلی ازبین میبرن خیر از پول وخانوادشون نمیبرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
بورس نیوز متشکریم از تاکید شما بر دادن یارانه پالایشگاهها . ولی دوست داریم که یک مطلب کلی در این مورد زحمت بکشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
سلام این دولت فقط فکر ربا وسود از بانک و ساختمان ورمین هست ولاغیر