بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر : ۱۵۰۹۱۰
یپلمات های غربی می گویند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه جاری میزان کاهش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به سطح توافق شده در توافق هسته ای را گزارش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته دیپلمات های غربی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش خواهد داد که ایران به شرط کاهش ذخایر غنی شده اورانیوم خود عمل کرده است.

براساس برنامه اقدام مشترک که در آذر ۱۳۹۲ بین ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به امضا رسید و سال گذشته تمدید شد، ایران باید هر شش ماه یکبار میزان ذخایر اورانیوم کمتر غنی سازی شده خود را به کمتر از ۷ تن و ۶۵۰ کیلوگرم برساند.

آسوشیتدپرس گزارش داده که ایران باید تا امروز (۱۰ تیرماه) میزان ذخایر اورانیوم خود را به این سطح کاهش داده باشد. براساس آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در ماه می منتشر شد، ایران در حدود ۸ تن و ۷۱۴ کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی سازی شده دارد.

دیپلمات های غربی همچنین می گویند که طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران به وعده خود عمل کرده و از حجم اورانیوم غنی سازی شده خود طبق توافق کاسته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر