بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر : ۱۵۰۹۱۱
به گزارشحوزه بورسگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بهمن عبدالهی با تاکید بر اینکه بخش تعاون آمادگی دارد تا همه توان خود را برای ورود به بازار سرمایه و تشکیل یک بورس مجزا به اسم تعاون به کار گیرد گفت: مدیریت جدید بورس همراهی بسیار خوب و نظر مثبتی نسبت به فعالیت تعاونی‌ها در بورس دارد، از اینرو دیگر از مقاومت‌ها و مخالفت‌های گذشته برای حضور تعاونی‌ها در بورس خبری نخواهد بود.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: مقدمات حضور بخش تعاون و زمینه فعالیت تعاونی‌ها در بورس به دنبال توافقات اخیر بخش تعاون و سازمان بورس؛ در نخستین نشست کمیسیون بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی فراهم شد.

بر اساس قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، رفع محدودیت از حضور تعاونی‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی از جمله بانکداری، بیمه و بورس پیش‌بینی و بر لزوم ورود بخش تعاون به بازار سرمایه تاکید شده است. در این قانون، نسل جدید شرکت‌های تعاونی تحت عنوان تعاونی‌های سهامی عام تعریف شده که در واقع شرط پیش پای ورود تعاونی‌ها به بورس است.

براساس بند (۹) ماده (۱) قانون اجرای سیاست‌های‌ کلی ‌اصل ‌۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحیه بعدی آن، شرکت تعاونی سهامی ‌عام نوعی شرکت سهامی‌ عام است که با رعایت قانون تجارت و محدودیت‌های موجود در قانون اصل ۴۴ تشکیل شده است.

به موجب ماده ۱۲ قانون اجرای سیاست‌های‌ کلی ‌اصل ۴۴، وزارت تعاون موظف است تمهیدات لازم را به منظور تشکیل و توسعه تعاونی‌های سهامی ‌عام صورت دهد و بر حسن اجرای آن نظارت کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر