بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

انتظار برای رشد NAV سرمایه گذاری ها پس از 18 ماه رکود

به طور کل با توجه به دیدگاه بلند مدت سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذاری و چشم انداز مثبت اقتصادی و سیاسی، انتظار رشد قیمت سهام شرکت ها و در نتیجه NAV سهام آنها می رود.
کد خبر : ۱۵۰۹۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت های سرمایه گذاری جز آن دسته از مجموعه هایی هستند که کاملاً موافق با چرخه های اقتصادی حرکت می کنند، بطوریکه در دوران رونق شرکت های تولیدی و خدماتی از وضعیت سودآوری خوبی برخوردار بوده و افزایش سود آنها شرکت های سرمایه گذاری را نیز با افزایش درآمد روبرو می کند و همچنین در این دوران شرکت های مذکور از افزایش قیمت سهام نیز منتفع می شوند.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در این رابطه گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در سبد سهام برخی شرکت های سرمایه گذاری فعال در بورس اوراق بهادار می توان گفت اغلب آنها درصد بالای پرتفوی خود را به دلیل ماهیت شرکت در سهام سرمایه گذاری کرده اند.

یدالله هیودی در ادامه افزود: این شرکت ها به نسبت سرمایه گذاری در سهام درصد و حجم بسیار کمی را به سرمایه گذاری در اوراق مشارکت اختصاص داده اند و چیدمان پرتفوی آنها به گونه ای بوده که می توان با بررسی آن به این نتیجه رسید که اغلب آنها انتظار چنین رکودی را در بازار سرمایه نداشته و پرتفوی خود را نیز بر اساس انتظارات خود انتخاب کرده اند.

وی تصریح کرد: در دوران رکود 18 ماهه که بازار با افت قیمت همه سهام حاضر در بازار روبرو بود، ارزش روز سبد سهام آنها با کاهش همراه شده و گردش معاملات آنها نیز با وجود رکود فعلی کاهش یافته و این نشان دهنده این نکته است که این شرکت ها تحت تأثیر جو اقتصادی و عوامل سیاسی همچون مذاکرات هسته ای قرار گرفته و همچون همه ما چشم به نتیجه مذاکرات دوخته اند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با واکنش شرکت های سرمایه گذاری نسبت به نتیجه مذاکرات هسته ای گفت: یکی از عوامل تأثیر گذار بر جو کلی بازار سرمایه و روند قیمتی سهام توافق هسته ای می باشد که به نظر من حتی در صورت عدم توافق نیز کاهش چشمگیری در قیمت و بهای این اوراق بهادار اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه اغلب سهام شرکت ها در جریان رکود چند ماهه با افت همراه شده و در محدوده و یا زیر قیمت ذاتی خود معامله می شوند. از این رو بعید به نظر می رسد که بیش از این افت قیمت داشته باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با شرکت های سرمایه گذاری فعال در سهام نیز باید گفت که با این توصیفات و با توجه به اینکه مدیران پرتفوی این شرکت ها با دقت بسیار بیشتری نسبت به سهامداران خرد به انتخاب و خرید سهام می پردازند، انتظار می رود در صورت ادامه رکود اقتصادی و نتیجه نداشتن مذاکرات با ضرر زیادی روبرو نشوند.

هیودی در پایان گفت: به طور کل با توجه به دیدگاه بلند مدت سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذاری و چشم انداز مثبت اقتصادی و سیاسی، انتظار رشد قیمت سهام شرکت ها و در نتیجه NAV سهام آنها می رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
فقط واتی بین سرمایه گذاری ها ارزنده است . زیر 50% ان ای وی معامله می شود و یک اکازیون محض است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
اگر میخواهید پولتان چند سالی بلوکه شود و بعد با ضرر بایید بیرون واتی بخرید
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
خبهمن $وتوسم $سنگین ترین وزنه از لحاظ انباشته و اندوخته در گروه سرمایه گزاری و خودرویی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کامنت 2 با اطلاعات حرف بزن نه دیمی
راس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
واتي رو خوب گفتي. واتي رو رصد بكنيد بعد بخريد