بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر : ۱۵۰۹۶۱
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کالین کال ضرب الاجل واقعی سیاسی برای توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و پنج به علاوه یک را نهم ژوئیه و نه پایان ماه ژوئن دانست.  

کال در کنفرانس پروژه امنیت ملی ترومن گفت: مذاکره کنندگان آمریکا با این دیدگاه کار می‌کنند که تا نهم ژوئیه برای تکمیل توافق زمان دارند.

وی ادامه داد: در این ضرب الاجل، این مسئله مورد نظر قرار دارد که برای آنکه دوره سی روزه قانون بررسی توافق نهایی لحاظ شود این توافق باید پیش از نهم ژوئیه ارائه شود و در صورتی که پس از نهم ژوئیه ارائه شود براساس متن قانون، این توافق طی یک دوره شصت روزه بررسی خواهد شد.

کال در پاسخ به این سئوال که آیا توافق نهایی حاصل خواهد شد یا خیر گفت: باید منتظر ماند و  دید. واقعیت این است که ما می‌دانیم چارچوب توافق چیست و ایران در ماه آوریل درباره آن توافق کرده است. بنابراین ما یا قادر خواهیم بود به این چارچوب‌ها پایبند باشیم و به توافق برسیم یا اینکه ایرانی‌ها تصمیم‌های دشوار را اتخاذ نخواهند کرد و توافق حاصل نخواهد شد.

کال گفت: مذاکرات احتمالا مطابق معمول ادامه خواهد یافت و من محتاطانه درباره پیامد این مذاکرات خوش بین هستم.

وی همچنین تلاش کرد انتقادات ازمذاکرات آمریکا از جمله این احساس که دولت اوباما به شدت در تلاش برای به جا گذاشتن میراثی در زمینه سیاسی خارجی است و توافق بد را نیز می‌پذیرد؛ کم اهمیت جلوه دهد.

کال گفت: ما می‌دانیم که این گفته غلط است زیرا دولت آمریکا دوبار فرصت دستیابی به توافق را داشت اما توافق نکرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
این غربیها چه موجودات پلید ومکاریند،این همه ادعا وپرونده ای سراسر جنایت،آخرش که چی?!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
مطمئن باشید توافقی صورت نمیگیرد