بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر : ۱۵۰۹۷۵

به گزارش خبرنگار اعزامیخبرگزاری فارسبه وین، وانگ یی وزیر خارجه چین روز پنج‌شنبه به مذاکرات جاری در هتل کوبورگ وین پیوست.

وی پیش از ورود به محل مذاکرات، به خبرنگاران حاضر گفت: «مذاکرات وارد مرحله نهایی شده است اما ما همچنان با مسائل مهم و حساسی روبرو هستیم که نباید نادیده گرفته شود. من امروز به اینجا آمده ام تا به حل این مسائل کمک کنم».

وانگ یی در ادامه افزود: «من یکسری راه حل ها و ایده هایی برای حل مسائلی که با آن روبرو هستیم با خود آورده ام. احتمال بسیار بالایی وجود دارد که طرفین بتوانند پیش از ضرب‌الاجل تمدید شده، به توافق دست یابند».

وانگ یی گفت: «به نظرم احتمال توافق پیش از 7 جولای (16 تیر) زیاد است، اما باید با دیگران (در 1+5) هم مشورت کنم».

وی افزود: «راه‌حل‌هایی را آورده‌ایم تا بتوانیم مسئل را حل کنیم. لازم است تاهمه طرف‌ها تلاش مثبتی از خود نشان دهند تا این مسئله حل و فصل شود. امیدوارم که بتوانیم به اجماع دست یابیم».

وزیر خارجه چین اظهار داشت: «من بحث های مفصل و منسجمی با وزرای خارجه داشتم. لازم است تمامی طرفین با یکدیگر همکاری کنند».
«وانگ یی» در ادامه گفت: «به سختی تلاش می کنیم تا از منع اشاعه هسته ای حمایت کنیم. چین به ایفای نقش سازنده برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد. معتقدم که ما می توانیم به یک توافق عادلانه و متوازن دست یابیم».

صبح امروز بود که وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «وانگ یی» به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای در وین، راهی اتریش می‌شود.

در آن بیانیه آمده بود: «چین توجه زیادی معطوف روند مذاکرات هسته‌ای ایران می‌کند.چین آماده تلاشی بی‌امان همراه با همه طرف‌ها برای رسیدن به توافنامه‌ای جامع، عادلانه، متوازن، دارای نفع برای هر دو طرف و برنده-برنده بر سر مسئله هسته‌ای ایران است».

پیش از این روزنامه گاردین نوشته بود وانگ یی تنها در صورتی به وین می‌رود که احساس کند توافق هسته‌ای نزدیک است. در روزهای گذشته با وجود حضور وزرای خارجه همه کشورها در وین، چین در سطح معاون وزیر در گفت‌وگوها شرکت می‌کرد.

مذاکراتی که در هم‌اکنون در اتریش در جریان است، قرار بود تا روز سه‌شنبه به نتیجه برسد، اما پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها یک هفته دیگر نیز تمدید شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر