بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر : ۱۵۰۹۸۲
شبکه العربیه گزارش داد: متن توافقنامه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در مذاکرات وین، احتمالا سحرگاه دوشنبه نهایی خواهد شد.

به گزارش «تيک»، حسین فیاض قنیبر خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی العربیه در وین درباره ادامه مذاکرات هسته ای در وین گفت: منابع نزدیک به هیئت های مذاکره کننده در وین اعلام کردند متن توافقنامه نهایی به جز بندهای مربوط به مسایل مورد اختلاف، تقریبا کامل شده است. جای مسایل مورد اختلاف در متن توافقنامه خالی گذاشته شده است تا در ادامه مذاکرات در صورت توافق تکمیل شود.

خبرنگار این شبکه افزود: مذاکره کنندگان در حال نزدیک شدن به راه حلی درباره جدول زمانی لغو تحریمها علیه ایران هستند. بر اساس این توافق، تحریمها به صورت تدریجی و در چند مرحله لغو خواهد شد که زمان این مراحل بسیار نزدیک خواهد بود. بحث ها درباره مسئله بازرسی از مراکز نظامی ایران ادامه دارد. درباره تنها مسئله ای که هیچ پیشرفتی به دست نیامد، اعمال خودکار تحریمها علیه ایران در صورت پایبند نبودن تهران به توافقنامه نهایی است. این مسئله یکی از سه شرطی است که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای دستیابی به توافقنامه نهایی تعیین کرد.

وی خاطر نشان کرد: اضافه شدن لوران فابیوس، فیلپ هاموند و فدریکا موگرینی به مذاکرات به معنای آن است که مذاکرات به مرحله سرنوشت ساز رسیده است. گفته می شود دو روز شنبه یا یکشنبه دو روز سرنوشت ساز برای دستیابی به توافق خواهد بود.

اگر همه چیز آنطور که مذاکره کنندگان می خواهند پیش برود، توافقنامه سحرگاه دوشنبه نهایی خواهد شد. منابع نزدیک به مذاکرات می گویند همچنان مسایل فنی بسیاری باقی مانده است که باید حل و فصل شود. از جمله این مسایل جزئی، مسایلی است که در لوزان درباره آنها توافق شده بود، اما بار دیگر اختلافاتی در مورد این مسایل مطرح شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پوريا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
****************************************************************************************************************

من که چند روز قبل گفتم توافق ميشه.


****************************************************************************************************************
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
خدا کنه العربیه ی خوشگل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
والا اینطور که صدا و سیما گزارش میده هیچ چیز مشخص نیست
امیر
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
به هر چیزی که از صدا و سیما می شنوی با شک نگاه کن...جدی میگم...این همون صدا و سیمایی است که جنگ در سوریه را 6 ماه سانسور کرد
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
ما که هرچی العربیه نگاه می کنیم در مورد مساله هسته ای ایران که میرسه میگن به نتیجه نرسیدند و اختلافات باقیست و راه زیادی مونده و ...از این حرف ها
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
آقای عراقچی جوری همیشه با اخم و دلسرد صحبت میکنه که آدم دلسرد میشه
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
1+5بیش از زمان دیگری به توافق نیاز دارند اما اینطور وانمود می کنند که ما دلمان به حال ایران سوخت .بوی سوختگی می آید اما نه دل شما بوی سوختگی دل ما از بابت سر نگونی هواپیمای مسافر بری ما با تمام مسافرین در آن است.
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
اصل توافق که همان خطوط فرمز ایران است باقیمانده یعنی فعلا یکطرفه مباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
البته به شرطی که حسین شریعتمداری متوجه نشه