بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر : ۱۵۰۹۸۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرمای تابستان، این روزها بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو را به چالش کشیده، اما خنکای رکود ناشی از معاملات همچنان بر بازار حاکم است و فعالان بازار خودرو از برابری نرخ کارخانه و بازار خبر می‌دهند.

به گزارش مهر، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات خودرو هنوز هم رونق نگرفته است. هفته دوم اولین ماه تابستان هم در حال سپری شدن است، اما به جای جنب و جوش و گرما، خنکای رکود را بر معاملات حاکم کرده است. آنگونه که مشتریان می‌گویند، قیمتها در بازار کاهش یافته است و همین امر سبب شده تا آنها در فروش خودروهایشان دچار مشکل شوند؛ از سوی دیگر، اگرچه قیمت کاهش یافته است، اما مشتریان همچنان منتظر آینده بازار خودرو هستند.

در عین حال برخی معاملات نیز حکایت از این دارد که فروشندگان حاضر هستند که تخفیف‌های بیشتری به خریداران بدهند و خودروی خود را به اصطلاح رد کنند برود تا بتوانند خودروی جدید خریداری کنند. این در حالی است که خودروهای جدیدی هم که روانه بازار شده‌اند، قیمت را همچنان حفظ کرده‌اند و فروشندگانشان کمتر حاضر هستند تا به مشتریان، تخفیف بدهند. این در شرایطی است هر ساله، با نزدیک شدن به فصل تابستان، بازار خرید و فروش خودرو رونق می‌گیرد؛ اما امسال گویا بازار سر ناسازگاری دارند.

نزدیکی نرخ کارخانه و بازار برخی مدل های خودرو
در حالی که هر سال با نزديک شدن به فصل تابستان بازار خريدو فروش خودرو رونق مي گيرد، اما امسال گويا مشتريان با بازار خودرو سر ناسازگاري دارند؛ رکود باعث شده تا قیمت خودرو باز هم نسبت به هفته های گذشته کاهش پیدا کند.

در این میان فعالان بازار خودرو معتقدند که رکود در بازار خودرو تا حدودی به رکود کلی اقتصاد بر می گردد، اما مشتریان هم دست به دست هم داده‌اند تا این رکود تعمیق شود، بخشی از آن هم به کاهش قدرت خریدشان برمی‌گردد؛ ضمن اینکه قدرت پیش‌بینی آینده بازار برایشان سخت است. البته برخی دیگر، افزایش قیمت سوخت را هم بی تاثیر نمی دانند و می گویند که پس لرزه‌های افزایش قیمت بنزین، کم کم دارد خود را نمایان می کند.

این در شرایطی است که بیشتر نمایشگاه داران خودرو امید داشتند که با فرا رسیدن فصل جدید مسافرت های تابستانی، بازار خودرو هم رونق گیرد، در حالیکه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، رکود را بیشتر کرده است. به نحوی که کاهش قیمت نسبت به هفته قبل، باز هم مشاهده می شود. براساس پيش‌بينی‌های صورت گرفته، طولانی شدن رکود انتظاری و از سوی ديگر فرار سيدن ماه مبارک رمضان باعث طولانی شدن رکود در بازار خودرو تا اواخر تيرماه خواهد شد. موضوعي که ممکن است باعث کاهش بيشتر قيمت خودروها در بازار و از سوی ديگر يکی شدن قيمت بازار و قيمت کارخانه شود.

جزئیات قیمت انواع خوروهای داخلی در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
همچین گفتی سقوط آزاد گفتم نصف شده قیمتا!
تیرداد
ROMANIA
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
بازار خودرو خیلی خرابه من برادرم نمایشگاه داره تو 20 روز گذشته فقط یک پژو فروخته اونم اقساطی

در کل باید هم همین طور باشه کی به یک پراید دوزاری 20میلیون پول میده
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
بسمه تعالی
آری قیمتها خیلی شکسته.....
دیگه داره ارزون میشه و در حد مفت.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
بازم با این کیفیتی که دارن قیمتشون زیاده.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
خدا کنه هیچ کسی نخره تا اشک این نمایشگاه دارها رو فقیران ببینند
لادنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵
قیمت خودرو افت می کند ولی قیمت لوازم خانگی رشد می کند قیمت ماشین لباسشویی lL Gمونتاژ داخل با موتور چین 382 مدل دومیلیون چهار صد هزار تومان (2/400/000تومان) وقتی که کنترل کم باشد سود جویی زیاد می شود ومردم دچار اسیب می شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
چند ماه پیش یکی از دوستان رفته بود کربلا، میگفت اونجا قیمت پراید به پول ما 3 میلیون تومنه و اونجا فقرا پراید دارن. اگه ملت ایران یه ذره جربزه عرب ها(جریان گرانی مرغ در یکی از کشورهای عربی) را داشتند و نمی خریدند خودرو ساز ها نمی تونستند یه لگن رو 6 برابر ارزش واقعی به مردم فالب کنند
ناشناس
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
خوب مگه 206 هفت تومن نبود ؟ همین خودروسازها به کمک دیگران رسوندنش به 35 ... جالبه حالا با این کسادی حاضر نیستند یکم بیارن ÷ایین ... چه جنبه ای دارن این مردم !!!
بيچاره
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
اون چيزي كه برادر شما به شما فرمودند كاملا" دروغه.منم قبول دارم قيمت پرايد اين نيست. ولي پرايد رو به عراق و سوريه 9000 دلار داريم مي فروشيم. بنده خودم كارمند شركت هستم
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
جناب بیچاره شما شخصا" از واریز شدن 9000 دلار به ازای هر خودرو به حساب محل کارتون اطلاع دارید ؟ ما که از بستگان شنیدیم این ارقام اساسا" سوری هستند و ریالی تبادل نمی شه , اما از این که بگذریم میزان ارز بری این خودرو چقدره ؟؟؟؟؟ چرا در داخل رسیده به 20 میلیون ؟
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
ایرانیان عزیز فقط نخرید.نخرید.نخرید ............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
بازم گرونه.تازه تا 60 درصد دیگه جاداره بیاد پایین.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
دقیقا" .
پرویز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
تازمانیکه این شغلهای دلالی ومفت خوری مانندنمایشگاه اتومبیل ومعاملات املاک که این روزهاهم مثل قارچ رشد کردن هست مملکت روی خوشی وپیشرفت نمیبینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات نداريم
اتومات 2000 است.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
ایرانیان عزیز فقط نخرید.نخرید.نخرید ............
ناسناس
ESTONIA
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
معضل فقط قیمت خودرو نیست قیمت یک جفت کفش در خیابان انقلاب 210000هزار تومان همان کفش همان دوخت بازار تهران 90000تومان خیابان امام خمینی قزوین 70000هزارتومان بازار قزوین 45000هزار تومان
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
دقیقا" همینه . افرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کارمند شرکت سایپا لطفا دروغ شاخدار نگویید 9000 دلار یعنی سی میلیون تومان
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
جالبه که می فرمایند دولت روی هوای سوریه از هزینه های رایجش می زنه یکی 9000 دلار میده به سایپا !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
سلام جناب بورس نیوز لطفا شایعه پراکنی نکنید چه سقوط آزادی ابن قیمتها گرانتر هم شده است!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
من پراید داشتم فروختم گرون شد دیگه نتونستم بخرم/حالا گیرم ارزون بشه من دیگه پولی واسم نمونده بخرم.کی بشه تو این مملکت .ما هم حقی داشته باشیم؟ الله اعلم.امیدوارم بچه هامون حداقل در اینده حس کنند که این کشور مال اونها هم هست.ما که 40 سالمون شد و هنوز فکر میکنیم تو دیار غربتیم.
امیر
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
سلام دوست من...هزاران مثبت به نگارشتون...کاشکی تو غربت بودیم...درد مااونه که در وطن خودمون غریبیم...!!!
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
احسنت .