بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر : ۱۵۱۰۵۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادق زیباکلام پیشنهاد داد مردم ایران خود را از هم اکنون برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده کنند.

صادق زیباکلام امروز شنبه 94.4.13 طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: در مورد مذاکرات هسته‌ای که این روزها در وین در جریان است به نظر می‌رسد تقریبا تمام موضوعات مورد اختلاف، از سر راه برداشته شده و نسبت به آنها توافق صورت گرفته است. در واقع در حال حاضر در خصوص اینکه نطنز چگونه باید کار کند، برای فردو چه تصمیماتی باید گرفته شود، میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران چه قدر باید باشد، حجم اورانیوم 3 درصد غنی شده در ایران چه میزان باشد ، سانتریفیوژها چه تعداد در توافق ذکر شود، تحقیقات و توسعه سانتریفیوژها در برنامه‌ هسته‌ای ایران بر چه اساسی باشد و ... تصمیمات و توافقاتی صورت گرفته است. البته این نکته را نباید در ذهن دور نگه داشت که به هیچ وجه این تصمیمات و توافقات ساده و آسان به دست نیامده بلکه حاصل صد ها ساعت مذاکره بوده است.

فی المثل در شرایطی که به نظر من تقریبا موضوعات به سرانجام رسیده ولی روز پنج شنبه 5 ساعت آقای ظریف با آقای جان کری به تنهایی مذاکره می نمایند.این موضوع نشان دهنده سختی روندی بوده که مذاکره کننده های کشور طی کرده اند.

شاید این پرسش مطرح شود اگر در مذاکرات موضوعی باقی نمانده پس چرا طرفین توافق را اعلام نمی کنند که باید گفت یک مشکل باقیمانده و آن مشکل ابهامی است که غربی ها نسبت به پرونده ای در گذشته دارند. گویا گزارشاتی از قبل در مورد فعالیت هسته ای کشورمان وجود دارد که در این گزارش ها ادعا شده ایران به دنبال سلاح هسته ای است. این در حالیست که می شد این ابهامات و سوالات غربی ها را در دولت قبل مرتفع ساخت اما متاسفانه مذاکرات 6 ساله آقای جلیلی با 1+5 تنها اتلاف وقت بود. به عبارت ساده در آن دوران کوچکترین گامی در جهت حل این اختلافات برداشته نشد.

ایران همواره اعلام آمادگی کرده که حاضراست در خصوص این ابهامات و شبهات با آژانس همکاری کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که حل و فصل این مشکلات دربرگیرنده بازدید از برخی از سایت‌های نظامی ایران می باشد. ایران نیز حاضر نیست چنین مسئله‌ای را قبول کند.

البته همانطور که اشاره نمودم این موضوع به سال ها قبل بر می گردد و در حال حاضر آژانس، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یقین دارند که در هیچ کجای ایران فعالیت‌های هسته ای صورت نمی گیرد و تمام فعالیت‌های ما در چند مرکز مشخص خلاصه می شود.

اما به هر حال این پرونده گشوده است همچنان و باید بسته شود. البته بسیار بعید به نظر می رسد که این پرونده بتواند خللی در راه رسیدن به توافق ایجاد کند. این پرونده در آینده حل و فصل خواهد شد.

مع الوصف می توانیم از حالا آماده توافق شویم.به نظر می رسد توافق هسته ای نزدیک است و در شب های معنوی و با برکت قدر می توانیم به این مهم برسیم.

براین اساس به مردم ایران پیشنهاد می دهم خود را از هم اکنون برای جشن هسته ای در عید فطر آماده باشند 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ashmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
همه بدبختی های کشور و مردم مربوط به زمان جلیلی و احمدی نزاد است که کار بلد نبودنند و افرصت طلبان و مخالفان بظاهر دلواپس امروز از این ناتوانی در اداره کشور بهره ها بردنند و امروز میبینند منافعشان دارد کم میشود به تکاپو افتادنند بیشترین ضربه که مردم میخورند از سو مدیریت و نداشتن علم و هوش و تدبیر لازم در اداره امر کشور است که نهایتا به تحریمها ختم شد و برای فرار به جلو انها را برای مردم فرصت و نعمت خواندند واین کاغذ پاره ها چه بلایی که بر سر کشور و مردم نیاورد و خدا را شکر میکنیم که با این توافق اجماعی که برای نابودی کشور توسط دولتهای عربی و غربی قرار بود شکل بگیر که با تحریمهای مالی و نفتی شروع شد از بی عقلی روسای اکشور الحمدالااه اقای ظریف و روحانی و تیمش خنثی کردنن وگرنه کاری را که با عراق و لیبی و سوریه کردنند خیلی بدتر با ایران انجام میدادنند باید مردم این پیروزی توافق را جشن بگیرنند و برای روحانی و تیمش دعا کنند
شکرستان
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
عوض اینکه بلند بشی و کار کنی یا اینکه کار خودت را درست انجام بدهی مینشینی دعا کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
روبه صفتان هیچوقت با ما کنار نمی آیند ،مگر کاسه ای زیر نیم کاسه باشد.خصلت غربیها مکر است وخوی آنها درندگی واز منطق بدور.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
اگر توافقی هم بشه مطمئنا یک جای کار می لنگه وبجای هیاهوهای الکی وبهره برداریهای سیاسی بهتر است خیلی متین ومنطقی وروبه رشد ودور از ذوق زدگی حواسمان به رکبهای بعدی دشمن وحشی ودرنده باشد،دشمنان بی وجدانی که هرگز قابل اعتماد نبوده وهر روز وهر لحظه در. حال خونریزی وجنایتند.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
کجای کار میلنگه؟؟؟مثلا روضه هم هستن؟؟؟نباید افترا بزنن که میرنن؟؟؟بزار تافق بشه بعد رکب زدن بیا بگو...بابا روضه هستی بیخیال برادر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
توافق با این گرگ درنده وزورگو ی پلید ذوق زدگی ندارد،بلکه هوشیاری میخواهد،صدام بعد از تسخیر خرمشهر از کلیه تصرفات خود با حیله صلح عقب نشینی کرد،ولی هدفش تجدید قوا وتهاجم برای ادامه جنگ تا ۶ سال بعد بود.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
راستش بیشترین ضربه رو به اقتصاد کشور ما چین و روسیه زدن بد هی بگید گرگ درنده وامریکا .بابا بیخیال شید چرا دنبال داستان میگردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
صحبت از برد ،برد است،لطفا مشخص فرمایید،برد ما چیست وبرد آنها چیست ویا چه خواهد بود.
احسان
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
برد ما در ورود به اقتصاد بین اللملی هستش وبه رسمیت شناختن فعالیت هسته ای وبرد اونها هم در عدم جنگ ونابودی اسرائیل وعربستان هستش حالا افتاد...چقدر خودتون رو به تجاهل میزنید اخه نونتون در چیه من نمیدونم؟؟؟
اماندا
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
برد ما...براندازی و فروپاشی نظام است و تبدیل شدن ایران در خوشبینانه ترین حالت به مانند سوریه است البته بدون حمایت کسوری مثل ایران برای او....ببین فقط برو یه چیزی نذر کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
عراقیها وقتی آمریکا رفت جشن گرفتند ومشغول جشن وپایکوبی بودند که یکباره داعش ۴۰٪ کشورش را تصرف کرد.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
عراق..نوری المالکی خودش مقصر بود اندر سرگرم کارهای دیگه بود که اصلا یادش رفت در کشورهای همسایه چه خبره...یه گروه چند هزار نفری ریختن یه شهر رو گرفتن من نمیدونم نیروهای امنیتیش کجا بودن بعدشما وزارت اطلاعات ما روببین ادم حال میکنه در نطفه خفه میکنن چون رهبری قاطع است ومدبر ولی در نوری المالکی ما همه چی دیدیم چون تدبیر وخرد
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
هر چی حا قاسم گفت در ارتش پاک سازی کنید
به خیال خودش فکر کرد ایرانیها قصد تضعیف ارتش عراق را دارند.
فرماندهان بزرگ عراق در عرض 48 ساعت ثلث عراق را بدون شلیک حتی یک تیر در اختیار داعش قرار دادند و خودشان هم شدند امیرهای داعش در اقلیمهای متفاوت
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
برو عمو جون خجالت بکش....اون موقع که 8 سال جنگیدیدم تو کجا بودی ..حالا شدی دکتر ...برا چی جشن بگیریم....واسه ب زیر سوال رفتنممون ....جمع کنید این بساطا ..شما بوی از راه امام . سید علی نبردید ...توافقی در کار نیس....حفظ دین مبین و مقدس اسلام. مهمتره یا توافق؟
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
توافق واقعی ومنصفانه غیر ممکن است،فلسطین ۷۰ ساله بدنبال توافق برای حق زندگی در سرزمین خودشه.
حسن
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
هر کشوری شرایط خاص خودش رو داره شما فعلا بیخیال فلسطین شو اول باید خودمون رو قوی کنیم تا فلسطین هم بمونه وگرنه ما قوی نباشیم که فلسطین که خوبه عراق وسوریه هم نمیمونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
داغید نمی فهمید

بذار یکسال بعد از توافق بهتون می گم چه کلاه گشادی سرتون رفته

(الان ملت میان می گن تو احمدی نجاتی هستی و کاسب تحریمی و ....)
اشکال نداره

زمان بزرگترین قاضیست
احسان
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
درسته زمان بهترین قاضی است.. در دوره اوست محمود گفتن تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست بد از 2سال دلار شد3000 وپراید وپژوشدن 3برابر و...اختلاس و... راست میگید زمان بهترین قاضی هستش موافقم
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
دمتان گرم

این اقا مثلا سیاستمدار هست مثل یک فرد عامی با حرفهای اروپایی ها ذوق میکند که توافق شد

توافقی در کار نیست دولت هم برای تحت فشار گذاشتن مردم دلار را تا 5000 تومان بالا میبرد
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
درود بر روحانی وظریف بزرگ دوستتان داریم به کوری کاسبان تحریم
کربلایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
منصفانه حرف بزنید هر دو طرف به توافق نیازمندند وگرنه با این وضع روزگار قال بالا میگیره زمان جنگ یادتانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
عین کلام وزین پیشین دکتر زیباکلام:
۱۳۹۳ بيست و هفتم اسفند

1-زیباکلام: توافق تاریخی در فروردین‌ انجام می‌شود
2-
واکنش زیباکلام به خبر توافق هسته ای: کاش مردم به خیابان ها می ریختند

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه خبر توافق هسته ای را به تیم مذاکره کننده تبریک گفت.
۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
دکتر که فراموش کار نمیشود مگر 14فرودین94 تبریک نگفتی؟چندبار توافق چند دفعه تبریک؟؟!!!
شکرستان
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
احسنت و هزاران آفرین
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
معلوم نیست چرا اینقدر به این اقا بها میدهند

حتی از یک ادم معمولی

حتی از من عوام هم کمتر سیاست و درایت دارد

اخرش هم توافق نمیشود

اسمش را باید گذاشت خوشحال کلام

مردک جو گیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
توافق خوبه ولی نیازی به جشن نیست،چون بعدا غربیها سرمون منت میزارند وانتظارات بیجا دارند.اونا شادی مدمو دوست ندارند وممکنه زیرش بزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
غربیهای نامرد داروی آسپرین را تحریم کردند حالا هم اگه توافق میکنند چون مجبورند وشرایط منطقه وجهان تغییر کرده وفشار روشون زیاده،داعشیها دارن سر از آمریکا در میارند وآمریکا بسیار ضربه پذیره.
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
دوست عزیز و دانشمندمون مثل اینکه تو کار آجیل شیرینی هم هست با این پیشنهاد میخواد جنسش رو بفروش .