بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مستطيل شيشه اي تالار

توافق مورد نظر در دسترس است

اهالی تالار معتقدند با توجه به صحبتهای عراقچی قطعاً باید توافق نهایی را قابل دسترس دانست و امید آن می رود که این توافق تا روز مشخص شده (سه شنبه 18 تیر) حاصل شود.
کد خبر : ۱۵۱۱۱۲
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یک شنبه 94.04.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 31 واحد کاهش به رقم 47500 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 245 واحد کاهش عدد 135574 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 27 واحد کاهش به رقم 27155 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 27 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 30 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 759 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1440 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 598 میلیارد ریال رسید.

پس از یک روز داغ تابستانی در بورس، امروز مجدداً آسمان بازار سرمایه ابری شد، اتفاقی که به خوبی از معاملات روز گذشته قابل پیش بینی بود چراکه رشد 999 واحدی شاخص در شرایطی که ارزش معاملات چندان قابل توجه نبود نشان از زود گذر بودن روند مذکور داشت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شب گذشته عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین اظهاراتی را در خصوص روند مذاکرات و پیشرفت های حاصل شده عنوان کرد که اگر چه در باطن بسیار امیدوار کننده و حتی تمام شده تلقی می شد اما احتیاط کلامی وی و برداشت فعالان بازار سرمایه ظاهراً به گونه ای بوده که واکنش سرمایه گذاران در اتخاذ تصمیم محتاطانه را سبب شد.

اهالی تالار معتقدند با توجه به صحبتهای عراقچی قطعاً باید توافق نهایی را قابل دسترس دانست و امید آن می رود که این توافق تا روز مشخص شده (سه شنبه 18 تیر) حاصل شود چراکه به گفته عراقچی تعداد مسایل حل نشده باقی مانده بسیار اندک می باشد و قرار است در خصوص این موضوعات در جلسه امروز وزرا تصمیم گیری شود، لذا بنظر می رسد که با حل فصل شدن موضوعات باقی مانده که گفته می شود نهایت 2 یا سه مورد است باید شاهد اعلام توافق باشیم توافقی که قرار است طی سه مرحله اجرایی شود.

از سوی دیگر عراقچی در حالی روز توافق را به بعد از بررسی متن توافق از سوی کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی کشورمان منوط کرد که نکته مهم عنوان شده در سخنان وی لازم الاجرا شدن این توافق نامه با توجه به صدور قطعنامه لغو تحریم ها در زمان مشخص شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل پس از اعلام توافق احتمالی تا روز سه شنبه می باشد. به عبارت ساده تر روز توافق از زمان اعلام آن و روز اجرا با تأخیری یک تا 1.5 آغاز خواهد شد.

بر این اساس تا به این لحظه آنچه که از مذاکرات بدست آمده احتمال قریب به یقین اعلام توافق هسته ای می باشد. توافقی که اگر تا 18 تیر اعلام شود نظر کنگره 30 روزه اعلام می شود و اگر بعد از این تاریخ اعلام شود بررسی کنگره 60 روز به طول خواهد انجامید، توافقی که اگر کنگره رأی به آن ندهد رییس جمهور آمریکا قادر به وتو کردن آن خواهد بود.

اما در بازار سرمایه و معاملات امروز همچنان عرضه حقوقی ها قابل توجه بود اما نسبت به معاملات روز گذشته اندکی با شدت کمتری انجام شد.

در گروه بانکی امروز "وتجارت" توانست بهتر از دیگر هم گروهی ها خود را حفظ نماید هر چند که "وبصادر" نیز علیرغم نوسانات مثبت و منفی در پایان با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

در گروه خودرو امروز نوسانات این گروه نیز زیاد بود اما در پایان "خساپا" روند بهتری را از خود به نمایش گذاشت، "ورنا نیز پس از معامله بیش از 65 میلیون سهمی در پایان با صف خرید به کار خود خاتمه داد. اهالی تالار معتقدند این نماد حاوی اخبار مثبتی است که هنوز به بیرون راه نیافته و ممکن است موضوع فروش دارایی باشد.

در بین تک نمادهای بورس نیز لپارس و آکنتور با تقاضای خرید و رشد قیمت همراه بودند بطوریکه در نماد "لپارس" حقوقی که این روزها در حال فروش "وبصادر" است به عنوان یکی از خریداران پر و پا قرص این نماد محسوب می شود و در نماد "آکنتور" نیز در حالی شاهد رشد قیمتی سهام هستیم که این روزها سهامدار عمده در حال فروش سهام است. 


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
سه شنبه 16 تیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
بی بی سی :


توافق سه شنبه شب اعلام میشه .


...........................


کار تموم شده است و این حرف ها که نظر مجلس و .... چیه تشریفاتیه .
ساري
ROMANIA
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
بورس نيوز عزيز عرضه كمتر حقوقي بخواطر بازار نيمه جون امروز بود وايسا يه مثبت بخوره ببين چيجوري رگباري عرضه مي كنن