بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
ماجرا از این قرار است که خبرنگاران در حالی خواستار حضور در این جلسه بودند که سمیع نژاد، مدیر ارتباط با رسانه های بانک سامان از ورود آنها ممانعت به عمل آورد.
کد خبر : ۱۵۱۱۲۰
نویسنده :
کیوان فر

جلسه مجمع صاحبان سهام بانک سامان بابت تصویب صورت های مالی سال 1393 دیروز صبح در حالی در سالن تلاش برگزار گردید که مسئول واحد ارتباط با رسانه های این بانک مسئول قطع ارتباط با رسانه ها شد.

به گزارش بورس نیوز، ماجرا از این قرار است که خبرنگاران در حالی خواستار حضور در این جلسه بودند که سمیع نژاد، مدیر ارتباط با رسانه های بانک سامان از ورود آنها ممانعت به عمل آورد. خبرنگار ما نیز در حالی برای حضور در این جلسه به سالن تلاش رفته بود که به دلیل ممانعت این مقام مسئول نتوانست برای تهیه گزارش در جلسه حاضر شود.

بدین ترتیب این مقام مسئول پس از درخواست معرفی نامه از خبرنگار جهت حضور در مجمع و در حالی که خبرنگار ما کارت خبرنگاری ارایه کرد، دوباره به این بهانه از ورود وی جلوگیری به عمل آورد که ممکن است جلسه با پرسش های مطرح شده توسط خبرنگار از هیأت رئیسه، مجمع به چالش کشیده شود. همانند اتفاقی که گویا طی مجمع سال گذشته اتفاق افتاد و سؤالاتی از سوی خبرنگاران مطرح شده بود که هیأت رئیسه را در توجیه آنها و نیز سهامداران حاضر در مجمع دچار مشکل کرد.

هر چند که این بهانه بسیار نخ نماست چون اگر خبرنگار معرفی نامه داشته باشد خوب باز هم می تواند پرسشگری کند و معرفی نامه نافی پرسشگری نیست در ضمن ایشان برای تایید هویت خبرنگار با مدیریت دفتر مرکزی بورس نیوز هم صحبت کردند و تاییدیه داده شد اما باز هم ممانعت به عمل آوردند که جای تعجب فراوان دارد .

این در حالی است که رسالت کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه پرسشگری جهت شفاف سازی هر چه بیشتر و رفع نقاط مبهمی است که شاید از نگاه سهامداران غافل مانده باشد.

ضمن اینکه عدم همکاری مدیر واحد ارتباط با رسانه های بانک سامان در حالی در جلسه مجمع دیروز صاحبان سهام مشاهده شد که شاید اصلی ترین و مهم ترین وظیفه این مقام مسئول در واحد ارتباط با رسانه ها برقراری ارتباط تنگاتنگ و مستمر با خبرنگاران است.

اما نکته جالب تر آنجاست که این مجمع به دلیل عدم تأیید صورت های مالی حسابرسی شده عملکرد 12 ماهه سال 93 بانک سامان توسط بانک مرکزی به تنفس کشیده شده که این امر نشان می دهد تا چه اندازه شفافیت بانک مذکور بالا بوده که هنوز نتوانسته تأیید مورد نیاز را از بانک مرکزی دریافت کند!

جدا از این بحث نیز طبق قوانین موجود، هیچ منعی برای حضور افرادی غیر از سهامداران در مجامع یک شرکت سهامی عام وجود ندارد؛ بطوریکه حضور در مجامع شرکت های سهامی عام برای عموم مردم آزاد است؛ حال آنکه گویا بازار سرمایه ایران تافته ای جدا یافته است و حضور در مجامع شرکت های سهامی عام برای افرادی غیر از سهامداران ممنوع می باشد. اتفاقی که بارها و بارها در مجموعه های مختلف متعددی مشاهده شده است. از این رو شاید بد نباشد مسئولین امر در خصوص موارد مشابه تدابیر لازم را بیاندیشند.

در پایان گفتنی است، شنیده ها حاکی از آن است که جلسه مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام بانک سامان پس از تأیید صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 توسط بانک مرکزی، احتمالاً طی 10 روز آتی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
بانک سامان فقط در فرابورس پذیرش گرفته
عرضه سهام به عموم نکرده لذا سهامداران که مالک شرکتند صاحب اختیارند و سهامدار خرد به ان صورت که شما متصورید وجود ندارد که خبرنگار برای ایشان گزارش تهیه کند
مصوبات مجمع هم بعدا در کدال قرار می گیرد
این همه غرض ورزی برای چیست؟