بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
دنده های گیربکس تراکتور که از حاشیه سود بالایی برخوردار است از سوی این مجموعه برای شرکت تراکتور سازی ایران تولید می شود که پیش از این مجموعه مذکور این قطعه را از کشور ترکیه خریداری می کرد، حال آنکه در شرایط فعلی و با تولید دنده گیربکس تراکتور در شرکت نیرو محرکه نیازی به تأمین خارجی آن نیست.
کد خبر : ۱۵۱۱۵۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی نیرو محرکه( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1394.04.13 درمحل سالن کنفرانس شرکت محور سازان ایران خودرو با حضور بیش از 82 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای موحد نژاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان محمودی و صالحی و به دبیری آقای یغمائیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای محمد حسن محمد زاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 170 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی نوین نگر مانا به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

  •  شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو
  •  شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا
  •  شرکت گسترش سیستم های نوین آرا
  •  شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو
  •  شرکت مدیریت سرمایه برنا

  •  در حاشیه مجمع:

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با بیان این که "خمحرکه" تنها تأمین کننده گیربکس خودرو سواری و وانت شرکت ایران خودرو است، به تشریح وضعیت این مجموعه قطعه ساز پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته با کمک شرکت های ایران خودرو و ساپکو موفق شدیم تا تعداد 110 دستگاه ماشین آلات دست دوم با تاریخ ساخت جدید از کشور آلمان خریداری کنیم و در خطوط تولیدی راه اندازی کنیم.

محمدحسن محمدزاده افزود: شرکت صنعتی نیرو محرکه دارای چهار زیر مجموعه همچون صنعتی ناپکو، تولیدی قطعات گیربکس میانرو، تولیدی نیرو محرکه و نیز اشتاد ایران است که تولید قطعات میان مرحله و گیربکس باردو فعالیت اصلی شرکت میانرو به شمار می رود و شرکت تولیدی نیرو محرکه نیز فعالیتی کاملاً متفاوت از سایر زیر مجموعه ها دارد و موتور سیکلت تولید می کند.

علاوه بر این، شرکت اشتاد ایران در حالی طی سال های ابتدایی تأسیس تیلرهای کشاورزی تولید می کرد. که در حال حاضر با تغییر اساسنامه قطعات خودرو و ریخته گری تولید می کند.

وی به اهداف کلان و چشم انداز "خمحرکه" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مجموعه به اهداف و برنامه هایی که تا کنون تدوین کرده بود، دست یافته و در شرایط کنونی درصدد طراحی برنامه های جدید برای سال آتی می باشد.

علاوه بر این، از جمله دستاوردهای جدید این مجموعه می توان به اعطای لوح واحد نمونه صنعتی کشور در سال 93 به شرکت نیرو محرکه طی 9 تیر ماه جاری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد که طی جلسه مذکور "خمحرکه" از میان 300 شرکت در بخش صنایع به عنوان واحد نمونه صنعتی در سال 93 شناخته شده است.

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با اشاره به محصولات تولیدی "خمحرکه" ، در این خصوص افزود: خانواده گیربکس های BE، BE1، R2 و EF7 و نیز گیربکس آریسان و وانت مزدا در کنار تولید بار دو و دنده گیربکس پراید از جمله محصولات تولیدی شرکت هستند.

علاوه بر این، دنده های گیربکس تراکتور که از حاشیه سود بالایی برخوردار است از سوی این مجموعه برای شرکت تراکتور سازی ایران تولید می شود که پیش از این مجموعه مذکور این قطعه را از کشور ترکیه خریداری می کرد، حال آنکه در شرایط فعلی و با تولید دنده گیربکس تراکتور در شرکت نیرو محرکه نیازی به تأمین خارجی آن نیست.

همچنین ساخت ماشین مخصوص (ماشین سازی) یکی دیگر از محصولاتی است که می توان برای شرکت های زیر مجموعه و نیز شرکت های هم گروه تولید کرد از بهای تمام شده پایینی برخوردار است و به نفع تولید کننده شرکت یکی از نقاط قوت آن به شمار می رود.

محمدزاده در ادامه به اجرای پروژه تولید سر سیلندر جهت تحویل به شرکت ایران خودرو اشاره کرد و گفت:

این طرح توسعه ای در شرکت اشتاد ایران اجرایی می شود و سال گذشته مراحل ابتدایی آن آغاز شده، به گونه ای که ماشین آلات دست دوم با کمک شرکت ساپکو از کشور ترکیه خریداری و ترخیص شده است. بر این اساس انتظار می رود تا طی شش ماه آتی نمونه های تولید به شرکت ایران خودرو تحویل داده شود. علاوه بر این، سر سیلندر نسبت به گیربکس یک محصول استراتژیک است و مصرف آن در "خودرو" بسیار بالا است و بخش زیادی از تقاضای داخلی از کشور های خارجی تأمین می شود که با بهره برداری از طرح مذکور "خمحرکه"، می توان این محصول را برای متقاضیان داخلی تولید نمود.

وی با بیان این که مقدار تولید محصولات طی سه سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بود. در این خصوص افزود: در حالی تولید روزانه گیربکس پژو طی سال 92 ، تعداد 1100 دستگاه محاسبه می شده که این رقم طی سال 93 به 1866 ارتقاء یافته و امسال نیز به 2200 دستگاه نیز رسیده است.

علاوه بر این، طی سال گذشته تولید گیربکس وانت مزدا تحویلی به گروه بهمن تعداد 4210 دستگاه بود و طی مدت مذکور گیربکس باردو نیز بیش از 90 هزار دستگاه محاسبه می شود.

مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه در خصوص اهم پروژه های این مجموعه ابراز داشت: پروژه های تولید سرسیلندر در شرکت اشتاد ایران، طراحی و توسعه گیربکس اتومات(AMT) و نیز افزایش ظرفیت از تولید روزانه 1600 به 2300 دستگاه به دلیل افزایش تولید شرکت ایران خودرو از جمله مهمترین طرح های توسعه ای "خمحرکه" می باشد که هزینه اجرای پروژه افزایش ظرفیت تولید مبلغ 25 میلیارد تومان محاسبه می شده که با حمایت شرکت های ایران خودرو و ساپکو تأمین شده است. به گونه ای که یکی از دلایل رشد سودآوری "خمحرکه" طی سال 93، اجرای پروژه مذکور بوده است.

محمدزاده در خاتمه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت طی 12 ماهه سال مالی 93، در خصوص مرحله دوم اجرای برنامه افزایش سرمایه گفت: خوشبختانه افزایش سرمایه 75 درصدی "خمحرکه" قبل از برگزاری مجمع عمومی در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و مرحله دوم آن یعنی افزایش سرمایه 25 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران طی ماه های آتی اجرایی خواهد شد.

علاوه بر این، این مجموعه از ابتدای امسال تا کنون حدود33 درصد از مقدار تولید برآوردی برای سه ماه ابتدایی جلوتر عمل کرده که اطلاعات مربوطه پس از بررسی به سازمان بورس اوراق بهادار ارسال می شود.

  •  پیام هیأت مدیره / مدیر عامل به مجمع عمومی عادی سالیانه:

  •  تشریح کلی شرایط و محیط کسب و کار صنعت مربوطی شرکت

شرکت صنعتی نیرو محرکه در سال 1364 در راستای سیاستگذاری کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر ایجاد و توسعه صنایع پیشرفته و به ویژه انجین موتور های بنزینی تک سیلندر تأسیس گردید تا از طریق جذب دانش فنی روز جهت طراحی، مونتاژ و تولید انواع موتور سیکلت 50، 100 و 125 سی سی اقدام نماید. شرکت دانش فنی خود را از طریق خرید اسناد و مدارک از شرکت پیاژیو تأمین نمود و بر این اساس از سال 1370 تولید موتور گازی براوو راه اندازی و وارد بازار مصرف شد و همزمان مونتاژ موتور سیکلت وسپا نیز آغاز گردید. تولید خودرویی شرکت در سال 1372 و با راه اندازی خط تولید چرخ دنده های گیربکس پیکان محقق گردید. حضور در صحنه تولید قطعات خودرو در سال های 1378 با راه اندازی خط تولید سیلندر و سرسیلندر پژو 405، راه اندازی خط تولید گیربکس 405 در سال 1379 و راه اندازی خطوط تولید گیربکس پژو RD و 206 ادامه پیدا کرد. در حال حاضر تولید خانواده گیربکس های پژو 405، خانواده گیربکس 206، گیربکس باردو و روآ در حال انجام است. تولید ست دنده های گیربکس پراید از سال 90 در دستور کار قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی شرکت صنعتی نیرو محرکه در قزوین- شهر صنعتی البرز واقع شده است. همچنین محل دفتر مرکزی شرکت صنعتی نیرو محرکه در شهر تهران می باشد. شرکت نیرو محرکه سهامی عام بوده و یکی از شرکت های موفق در بورس اوراق بهادار تهران است. حدود 48 درصد سهام متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، 31 درصد شرکت سرمایه گذاری رنا می باشد. مابقی سهام شرکت نیز متعلق به شرکت صبا تأمین، کارکنان و سهامداران خرد می باشد. در حال حاضر شرکت علاوه بر همکاری با 124 شرکت پیمانکار داخلی با 25 تأمین کننده خارجی نیز طرف قرارداد است. شرکت تنها تأمین کننده گیربکس های شرکت ایران خودرو می باشد. شرکت های تابعه نیز عبارتند از: شرکت صنعتی تاپکو (تولید قطعات خودرو) واقع در شهر صنعتی البرز،شرکت صنعتی میانرو (تولید قطعات خودرو) واقع در شهر صنعتی میانه، شرکت تولیدی نیرو محرکه (تولید موتور سیکلت و قطعات خودرو)، شرکت اشتاد ایران (تولید ماشین آلات کشاورزی، قطعات خودرو). همچنین در سال 1384 مرکز جامع علمی و کاربردی نیرو محرکه وابسته به شرکت صنعتی نیرو محرکه تأسیس گردید. در حال حاضر این مرکز بالغ بر 2500 نفر دانشجو در رشته های مختلف تخصصی صنعتی دارد. تمام فعالیت های شرکت در چارچوب منشور تعالی سازمانی و بر اساس ارتقای رضایت و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان با درک نیازها و انتظارات آنها ، توسعه تفکر استراتژیک برای واکنش مناسب و به موقع به تغییرات محیطی و کاهش ریسکهای سرمایه گذاری، ارتقای سطح رضایت کارکنان با ایجاد سازمانی خلاق، نوآور، ایمن، یادگیرنده و عدالت محور، ارتقای توان مالی، افزایش سود آوری و دستیابی به نتایج متوازن و پایدار، مطرح شدن به عنوان یک برند برتر در عرصه بین المللی و ورود به بازار های جهانی، ارتقای کیفیت محصولات با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، ایجاد ارتباط سودمند و بلند مدت با تأمین کنندگان و باز اندیشی و بهبود فرایند ها، اشاعه ارزش های سازمانی و اخلاقی در سطح شرکت، حفظ محیط زیست و پیشگیری از ایجاد هر گونه آلودگی زیست محیطی، مسئولیت پذیری اجتماعی، ایفای نقش شهروندی و تأثیر گذاری بر اقتصاد ملی و منطقه ای در حال انجام است.

  •  مأموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی:

بیانیه مأموریت سازمان: تأمین قوای محرکه و قطعات خودرو با فنوری روز آمد بر پایه دانش فنی، تخصص و مشارکت کارکنانی مسئولیت پذیر، در راستای احترام به خواسته تمامی ذی نفعان، با اهتمام به یادگیری، بهبود مستمر، خلاقیت، نوآوری و توجه به رشد اقتصادی کشور و ارتقای دانش جامعه و حفظ محیط زیست، در فرآیندی ارزش آفرین و سود آور می باشد.

  •  بیانیه چشم انداز سازمان:

· صادر کننده انواع گیربکس

· بزرگترین طراح و تولید کننده گیربکس خودرو های سواری و تولید کننده اصلی گیربکس اتوماتیک کشور

· تولید کننده سایر قوای محرکه و قطعات خودرو کشور

· یکی از صد کشور برتر کشور

· انتخاب اول خودرو سازان کشور

· دارای شایسته ترین و وفادار ترین سرمایه های انسانی

  •  ترکیب سهمداران عمده شرکت (بالای 5 درصد):
خمحرکه

خمحرکه

طبق تصویب مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393.04.18 سرمایه شرکت به مبلغ 1.020.600 میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفته است. که مقرر گردید افزایش سرمایه در دو نوبت از محل مطالبات و آورده های نقدی و اندوخته طرح توسعه انجام پذیر که مرحله اول آن تا پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 مبلغ 893.025 میلیون ریال به تصویب رسیده است. مبلغ علی الحساب افزایش سرمایه 372.871 میلیون ریال می باشد. لازم بذکر می باشد که در تاریخ گزارش افزایش سرمایه شرکت به ثبت رسیده است.

  •  آخرین ترکیب و تغییرات اعضای هیئت مدیره طی سال مورد بررسی:
خمحرکه

سهام شرکت در تاریخ 1372.12.18 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و ثبت گردیده است. سهام شرکت با طبقه بندی در صنعت خودرو و ساخت قطعات با نماد "خمحرکه" مورد معامله قرار می گیرد. هم اکنون شرکت در بازار اول تابلوی فرعی در حال معامله می باشد.

  •  وضعیت معاملات م قیمت سهام:

· ارائه آمار و اطلاعات مقایسه ای قیمت سهام شرکت (حداقل برای 3 سال اخیر) در قالب جدول ذیل:

خمحرکه

  •  وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

خمحرکه

  •  روند قیمت و بازده سهام در بورس:

· ارائه تحلیلی از روند قیمت سهام شرکت طی حداقل یک سال اخیر در قالب نمودار

· محاسبه بازده سهام شرکت

خمحرکه

ترازنامه:

خمحرکه
 
 صورت سود و زیان:

خمحرکه

 وب سایت شرکت:

http://www.nmir.com

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
لطفعلی خزایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
گریبکس بهکو تراکتوری مخصوص هپکو چند دنده کم است
لطفعلی خزایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
گریبکس بهکو تراکتوری مخصوص هپکو چند دنده کم است
لطفعلی خزایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
گریبکس بهکو تراکتوری مخصوص هپکو چند دنده کم است