بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
احتمال بسیار زیاد توافق هسته ای طی هفته جاری می باشد که بسیار خبر امیدوار کننده و خوبی برای مردم ایران خواهد بود.
کد خبر : ۱۵۱۱۷۲
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.04.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 175 واحد افزایش به رقم 47661 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 480 واحد افزایش عدد 136054 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 98 واحد افزایش به رقم 27243 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبندر" با 46 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد افزایش به رقم 769 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1250 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1062 میلیارد ریال رسید.

در پی رایزنی های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با گروه 1+5 در وین بر سر دستیابی به یک توافق جامع هسته ای، صبح امروز تمامی وزراء خارجه اروپایی در محل مذاکرات حاضر شدند و با تأکید بر پیشرفت مذاکرات عنوان کردند که سعی داریم تا ضرب الاجل نهایی که همان سه شنبه شب می باشد کار را تمام و توافق هسته ای را اعلام کنیم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، گفته های وزرای خارجه در حالی عنوان می شود که برخی منابع آگاه خبر از باقی ماندن چند موضوع اساسی در مذاکرات می دهند که تعیین تکلیف آنها منوط به افزایش دیدارهای طرف های ایرانی و آمریکایی می باشد.

بر همین اساس و با توجه به شدت گرفتن تلاش ها برای رسیدن به نتیجه نهایی در مذاکرات طی دو روز آینده، مجدداً امروز شاهد غالب شدن جو مثبت بر بازار سرمایه و رشد قیمت اکثر سهام شرکت ها بودیم، البته این روند در حالی به وجود آمد که هنوز حجم و ارزش معاملات تأیید کننده ورود پول جدید به بازار سرمایه نیست و همچنان ارزش معاملات بسیار کمتر از رقمهای مورد انتظار می باشد.

از سویی دیگر امروز حقوقی های فعال بورسی روندی منطقی تر و مطلوب تر از روزهای گذشته به جهت عرضه سهام در پیش گرفتند و ظاهراً آنها نیز در حال رسیدن به یک دیدگاه مشترک با اهالی تالار بر سر ارزنده بودن اغلب سهام شرکت ها در نرخ های فعلی رسیده اند چرا که در صورت رسیدن به یک توافق جامع هسته ای اکثر سهام شرکت های بازار سرمایه پتانسیل رشد و افزایش سودآوری را دارند.

لذا امروز این فعالان بورسی در عرضه های خود محتاطانه تر و با هیجان کمتر عمل کردند.

اما در بازار سرمایه امروز، اغلب گروه ها روندی صعودی داشتند و رشد قیمت را تجربه کردند و در آخر نیز شاخص کل توانست با رشدی بیش از 239 واحدی مجدداً مدار 66 هزار واحدی را فتح نماید.

بر این اساس درگروه خودرویی امروز ایران خودرو متعادل را پشت سر گذاشت اما اعلام این شرکت خودروساز برای تقسیم سود نقدی بین سهامداران بعد از چند سال خبر خوبی بود که دوباره امیدها را به گروه خودرویی زنده کرد و موجب بازگشت اقبال به سهام شرکت های این گروه شد. از سوی دیگر گفته می شود برند آئودی با مجوز رسمی از صنعت خودرویی سازی آلمان قرار است به کشور وارد شود که این موضوع در کنار انتشار خبری مبنی بر افزایش تعداد خودروهای آمریکایی از جمله شورولت در گمرک سلفچگان نشان قطعی شدن توافق هسته ای و پیش دستی آمریکایی ها و آلمانی ها برای در اختیار گرفتن بازار خودرو ایران را دارد.

همچنین اخبار رسیده از صنعت حمل و نقل دریایی حاکی از بازگشایی 11 خط کشتیرانی به کشور دارد که این موضوع به تبع افزایش مراودات حمل و نقل دریایی با دنیا و نیز ازدیاد تقاضا برای خدمات بندری می تواند بر سهام شرکت های "حکشتی" و "حسینا" تأثیر مثبت گذاشته و این شرکت ها را با افزایش حجم فعالیت های کاری و رشد سودآوری همراه سازد.

در گروه بانکی نیز که امروز رفتار حقوقی های فروشنده بسیار بهتر از روزهای گذشته بود شایعاتی مبنی بر وجود نام بانک صادرات در لیست تحریم های غیر هسته ای غرب به گوش می رسید که با توجه به پیگیری انجام شده این موضوع تأیید نشد و تنها نام یک بانک که بورسی هم نیست عنوان شد، لذا به جز بانک مورد نظر مابقی بانکها در لیست تحریم های هسته ای قرار دارند که پیش بینی می شود با لغو تحریم ها این بانکها نیز با تغییرات و اتفاقات مثبتی مواجه شوند.

در پایان آنچه که همچنان به قوت خود باقی است احتمال بسیار زیاد توافق هسته ای طی هفته جاری می باشد که بسیار خبر امیدوار کننده و خوبی برای مردم ایران خواهد بود اما اینکه بعد از اعلام توافق و گمانه زنی ها چه اخباری به بیرون نشر پیدا خواهد کرد مشخص نیست ولی آنچه مسلم است بعد از اعلام توافق دلواپسان داخلی و خارجی دست به کار خواهند شد و به هر ریسمانی چنگ خواهند زد اما این را باید باور کرد که بعد از اعلام توافق فصل جدیدی از دوران سیاسی و اقتصادی کشور آغاز خواهد شد که رفته رفته اثرات آن نمایان تر و مشخص تر خواهد شد و صداهایی که ممکن است از کاسبان تحریم ها بلند شود هیچ تأثیری بر روند شکل گرفته نخواهد داشت و خیلی زود هم خاموش خواهد شد. چراکه مذاکرات هسته ای و مسیر دیپلماسی کشور توسط تیمی دانا و توانا هدایت و رهبری شده است که بارها از سوی رهبر مقتدر و عظیم الشأن انقلاب اسلامی مورد حمایت قرار گرفته و از رهنمودهای ایشان در این راه بهره برده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
توافق یک طرف مسیله هست طرف مهتر ان این است که دیگر تعامل با دنیا شود اینقدر شعار برضد کشورها داده نشود و به پروپاچه دیگر کشورها پیچیده نشود و به جای ان کار اقتصادی انجام شود
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مسله ای که بعد از توافق مهم هست این است که دولت نیز ظرفیت خود را بالا ببرد و توان دیدن سوددهی سهامداران را داشته باشد و ان را سرکوب نکند
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
گیریم توافق انجام شد
با این همه اختلاس و فساد تو اقتصاد مملکت چیکار باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
GERMANY
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
جناب نویسنده!
یک خواننده ی مطلع ، به خوبی میتواند مرز بین چاپلوسی و ارادت قلبی را تشخیص دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
بورس نیوز . باز هم میگم یک مطلبی در مورد یارانه پالایشگاهها بورسی تهیه کن تا زنگنه بفهمه با چه کسی طرف هست
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
سلام
ازمسئولین محترم سایت بورس نیوز درخواست دارم گزارشی از علت عدم بازگشایی نماد " کهرام " تهیه کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
انتطار است که دولت اجازه دهد بعد از دو سال سهامداران صبور حداقل به سرمایه اصلی خود برسند و بعد از چند روز مثبت شدن بازار فریاد وا حباب سر نده زیرا که بنده خودم به عنوان سرمایه گذار بلند مدت عمل کردم و 700 میلیون سرمایه ام اکنون 300م شده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
توقع حداقلی اینه که لااقل دوهفته ای بورس مثبت جدی باشه ولااقل نصف ونیم ضررهای اونهایی که پولشون نصف وکمترشده جبران بشه بعدان شاالله توبازه سه چهارماهه ضررهای اونهاییکه 18ماه توبورسندتبدیل به سودبشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
اگر احتمال توافق 51 به 49 هم باشد بنظر من فردا آخرین فرصت برای خرید است .البته این یک واقعیت است که آباد کردن خیلی سخت تر از خراب کردن است . این مملکت ظرف هشت سال بواسطه دولت معجزه همه هزاره هامصادره و تقریبا غارت شد . میلیارها و هزاراها میلیارد تومان دزدی کلماتی است که با گوشهای ما آشنای چندساله شده است . با پرروئی انگارکه اینها نبوده اند هنوز هم فکر بازگشت هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!